Gallup: Kuinka kauan yritystä ennen tärppiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esikoista edelsi 1,5 vuoden ehkäisemätön antaa-tulla-jos-tulee -jakso, joka sitten katkesi kun kerran oikein paneuduttiin asiaan laskemalla ovulaatiopäivät, jotka sattuivat onnellisesti häämatkan aikaan, jolloin oli aikaa, energiaa ja fiilistä tehdä lasta vaikka kuinka usein ;D
kakkosen kanssa tärppäsi toisella kierrolla, nyt rv25.
raskauksia edelsi 15v usko siihen etten koskaan voi saada lasta, koska olin saanut vaikean komplikaation nuoruudessa koetun keskenmenon seurauksena, ja usean asiantuntijalääkärin tuomio oli ollut, etten voi tulla raskaaksi.

Ekalla yrityksellä tärppäs molempien kohdalla. Nyt vasta toinen alkuvaiheessa. Pillerit jätin pois muutama vuosi ennen yritystä koska eivät sopineet minulle mikään niistä.

Me ehdimme yrittää yli 2 vuotta. Ensi kierrosta olisi tehty eka inseminaatio, mutta saimmekin sitten ihanan yllätyksen. Kesällä söin 2 kiertoa clomifenia, mutta ne eivät auttaneet.

2 vuotta suurinpiirtein tjottaillen, sitten ovistikut, tutkimukset (mitään vikaa missään), lopuksi ivf, km ja nyt toisesta ivf-hoidosta ja 4 vuoden yrittämisen tuloksena onnellisesti raskaana.

Voi kun tärppäisikin,,,,
Puolitoista vuotta ennen tutkimuksia, ei mitään vikaa, mutta ivf-hoitoja kokeiltiin kolmesti, ei tuloksia siitäkään, nyt jo kolamtta vuotta mennyt, eikä ketään ole edelleenkään näkynyt---- en jaksa enää toivoa, mutta silti tällä joskus smurffailen...

Ensimmäisestä yrityskerrasta tärppäsi ja ekaa lasta siis odotellaan. Nyt rv 10+2.

Olin syönyt 8 vuotta pillereitä ja heti lopettamisen jälkeen tärppäsi. Henkisesti olimme varautuneet kyllä pitempään odotukseen, mutta näin onnellisesti on käynyt. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin. Olin jo ennen raskautumistani lukenut täällä keskustelupalstoja, joten heti alusta otimme muutaman niksin käyttöömme. Eli peppu pystyyn seksin jälkeen ja sitten vitamiinit, jossa on foolihappoa (sama teho kuin greippimehullakin). Ovistikkuja en ehtinyt testata tai edes ajatella niiden ostoa. Mielipiteeni niistä on, että luovat turhaa stressiä.

TJOTtailua e-pillereiden lopettamisen jälkeen 1,5 vuotta,
tosiyritystä ovistestein+lämmönmittailuin 1 vuosi,
sitten tutkimuksiin ( kummassakaan ei vikaa ),seurasi laparoskopia,
2 inseminaatiota, 3,5-vuoden jälkeen ensimmäinen IVF-hoito - tuloksena kaksoset.
Seuraavat 3 IVF:ää ei tuottaneet enää tulosta...
Tuomio usealtakin lääkäriltä oli, etten koskaan voi saada luomusti lasta,
kaksoset jäävät ainoiksi lapsikseni...

Nykyisen mieheni kanssa ei siis edes harkittu ehkäisyä,
aloin odottamaan 3 kuukautta seurusteltuamme.
Nyt minulla on siis myös 1 luomulapsi ;o)

Alkuperäinen kirjoittaja Sari_80:
vitamiinit, jossa on foolihappoa (sama teho kuin greippimehullakin).

En tiedä greippimehuista, mutta foolihappoa suositellaan syötäväksi jo enne raskautta alkion luuston ja erityisesti selkärangan muodostumisen vuoksi. Sillä ei ole tekemistä itse hedelmöittymisen kanssa.

Ekaa yritettiin ja vääntämällä väännettiin vuosi, ja kun olin jo heittänyt hanskat tiskiin, plussa tuli. :) Toinen (nyt rv 6 suurinpiirtein) napsahti tokalla yrittämisellä, kun ei varsinaisesti edes yritetty, vaan otettiin rennolla meiningillä, että seksistä ei tulisi pakonomainen paha. Suosittelen siis sellaista stressitöntä yrittämistä, meillä tepsi. :) En oikeastaan edes ajatellut koko asiaa, niin sain pian sen mitä halusin... tosin hyvin alussa mennään, toivotaan parasta.. :)

Eka tärppäsi kolmen pitkän vuoden ja neljän keskenmenon jälkeen.

Toinen tärppäsi heti neljännestä kierrosta.

On se kumma miten elämä järjestelee näitä asioita...

Meillä tärppäsi 13. yrityskierrosta, mun kuukautiskierrot oli tosin ihan mitä sattuu (29-40 päivää). Lapsettomuustutkimukset oli sovittu aloitettavaksi seuraavassa kierrossa, mutta niitä menkkoja ei sitten tullutkaan :) Nyt menossa rv 37.

6kk, 1kk ja 1kk.

Esikoista tehtiin tekemällä eli laskin ihanteellisia päiviä, nostin pepun kattoon seksin jälkeen, join greippimehua jne. Kaksi seuraavaa sai alkunsa vauvaperheen tyypillisellä tavalla harrastaa seksiä, eli "laatu korvaa määrän", ja se näytti toimivan meillä paremmin. Hormonaalista ehkäisyä en ollut käyttänyt moneen vuoteen.

Yhteistyössä