Gallup: Kaunko teillä kestäny synnytys ja ponnistusvaihe??!

Non compos mentis
Eka synnytys on hieman kiistanalainen. Neuvolakorttiin merkkasivat jotain muuta, kuin mitä itse katson synnytyksen pituudeksi. Vissiin 16 tuntia tai jotain lukee neuvolakortissa, mutta olin sairaalassakin kärvistellyt yli 24 tuntia ennen lapsen syntymää. Että sitä en osaa tarkalleen sanoa, ponnistus kesti puolisen tuntia.

Tokan kohdalla synnytys kesti kokonaisuudessaan 1h 11min, josta 2 minuuttia oli ponnistusvaihetta.
 
eka luomusti 6 h 15 min ja ponnistys 7 min
kaksoset käynnistettiin 9 h ja a-vauvan ponnistus 5 min, b-vauvan 3 min
nelonen käynnistetty 5 h 20 min ja ponnistus 5 min
vitonen käynnistettiin viikko :D
Mutta kätilö sanoi laittaneensa kalvojen puhkaisusta synnytyksen keston eli 3 h+ ja ponnistus 4 min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Eka synnytys on hieman kiistanalainen. Neuvolakorttiin merkkasivat jotain muuta, kuin mitä itse katson synnytyksen pituudeksi. Vissiin 16 tuntia tai jotain lukee neuvolakortissa, mutta olin sairaalassakin kärvistellyt yli 24 tuntia ennen lapsen syntymää. Että sitä en osaa tarkalleen sanoa, ponnistus kesti puolisen tuntia.

Tokan kohdalla synnytys kesti kokonaisuudessaan 1h 11min, josta 2 minuuttia oli ponnistusvaihetta.

Joo mullakiin siis tuo 5 h lukee neuvolakortissa. Ekasta supistuksesta laskettuna synnytys kesti 17 tuntia..

 

Yhteistyössä