Gallup:Kauanko olet ollut työtön?

• Viestiketjun aloittaja pitkäaikaistyötön
  • Ensimmäinen viesti
--
Hmm, olen ollut työttömänä kaksi kesää vuosia sittenopiskeluaikoina, ei vain löytynyt kesätyötä ekalla työttömyysjaksolla olin muistaakseni 17v ja tokalla 19v. Työmarkkinatukea olen kyllä nostanut, kun aikanaan koulun päätyttyä ei vieläkään löytynyt töitä ja menin sitten harjoittelijaksi päiväkotiin vähän vajaaksi vuodeksi, sain työmarkkinatukea + 140? kulukorvauksen. Huima palkka :eek: Mutta en halunnut olla joutenkaan. Nyt on pätkätöiden kautta vakinainen työpaikka, onneksi!

nimetönnä
Kolme ja puolivuotta, tosin sairaslomalla joten silleen työtön ja silleen ei työtön. Työnhaku voimassa kuitenkin vuoden loppuun eli siishen asti kun sairasloma kestää. Katson ens vuonna tilannetta sit uudestaan.

lähäri
olin työttämänä vajaa 2kk valmistumisen jälkeen ja sit sain vaki paikan, josta sain sit potkut 4kk ennen laskettua aikaa jonka jälkeen olin 2vk työttömänä,kun sain vielä pätkätyön ennen kun jäin ä-lomalle, joten 2kk2vk olen ollut työttömänä ja työt olen aloittanut 14 vuotiaana nyt oon 25.

Kyllä minä kuukauden ajan olin työttömänä valmistumiseni jälkeen silloin edellisen laman aikana (jolloin osa teistä ei ollut vielä syntynytkään!). Sen jälkeen en ole ollut päivääkään työttömänä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IE:
Pitkäaikaistyöttömät eivät enää sopeudu työelämään, eivät ehkä enää halua tehdä mitään ja eivät opi oikein enää mitään. Tästä on kokemuksia kun työnantaja on ottanut joskus jonkun velvoitetyöllistetyn ja se on sitten ollut lähinnä töissä muitten harmina. Ei välttämättä osaa edes yksinkertaista mapittamista tms.
Rasite yhteiskunnalle...
Työelämässä on myös paljon laiskoja vakinaisia, jotka voisi irtisanoa ja ottaa tilalle jonkun ahkeran ja työintoisen pitkäaikaistyöttömän.

vieras
Kohta tulee 2 vuotta työttömyyttä täyteen, elämäni ihaninta aikaa olla ansiosidonnaisella lapsen kanssa kotona :) Nyt aloitan osa-aikatyön, kaipa tuo oli jo aika ettei ihan tule eristäydyttyä työelämästä ja ansiosidonnainenkin on jo kulunut loppuun...

Yhteistyössä