GALLUP huonoin ja parhain hormonaalinen ehkäisymuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SSkaneSS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SSkaneSS

Vieras
Hauku ja kehu hormonaaliset ehkäisymuodot mitä olet kokeillut, tai mitä ystäväsi ovat kertoneet.

Olen itse syönyt aikoinani Mercilonea ja se tuotti ihan järkyttävät päänsäryt, masennuksen, haluttomuuden ja painonnousun, mutta paransi akneihoni. Lopetin noiden suömisen ja paino laski, päänsäryt lähti ja olo oli normaali, mutta nyt vuosien jälkeen iho on mennyt taas järkyttäväksi. Aknelääkkeet tehoaa vain hetkeksi, joten _pakko kai kaikeasta huolimatta_ on palata tuohon hormooniehkäisyyn, jos se taas parantaisi ihon. Muita sivuvaikutuksia en tosin mistään hinnasta haluaisi.

Onko kenelläkään mitään vinkkejä, mitkä pillerit ovat valtaosalle ne "sopimattomat" ja "sopivat" pillerit tms, joilla voisi saada vielä tuon ihon kuntoon.

Ihon kannalta minulle paras on ollut Diane nova, jota käytin parikymppisenä, kun iho vielä muutenkin kukki. Mutta kieltämättä elämästä tuli hieman tasapaksua eikä seksikään tuntunut yhtä hyvältä kuin ilman ehkäisyä. Myöhemmin kokeilin Evra -laastaria ja Yasmin -pillereitä, mutta molemmat aiheuttivat vuodon aikaan päänsärkyä ja jatkuvia vaikeuksia seksielämään ihon ja limakalvojen kuivumisen / haavaumien muodossa.

Parhaaksi olen kokenut Cerazette minipillerit: mielialan lasku, haluttomuus, limakalvojen kuivuus, päänsäryt ja oikeastaan kaikki haitat katosivat - mutta ihon kannalta se oli huono vaihtoehto. Naama alkoi taas kukkia sitten teinivuosien, mutta se nyt oli pikku vaiva noihin muihin verrattuna. Kokonaisuudessaan olo on ollut ehdottomasti paras ilman hormonaalista ehkäisyä.

Minä söin mercilonia yli 5 vuotta. Sinä aikana järkyttävän kovat monta päivää kestävät kuukautiskivut ja runsas vuoto. Vuosien saatossa iho huononi koko ajan.

Sen jälkeen Diane Novaa pari vuotta. Iho tykkäsi kovasti ja kuukautiskivut hävisivät lähes kokonaan, mutta vuotoviikolla oli montapäivää kestävä lamauttava päänsärky. Diane novalla taisi vähän lisääntyä kiinnotuskin seksiin.

Nyt on kolmen kuukauden kokemus hormonikierukasta enkä vaihtaisi mihinkään aikaisempaan. Iho on huonontunut ja ihan alussa oli päänsärkyä, mutta plussat ovat ehdottomasti suuremmat. Seksielämä on piristynyt kovasti! Ainoat kuukautiskipua muistuttavat oireet ovat olleen noin kerran kuussa yksi tai kaksi pienen pientä nipistystä alavatsassa. Ei mitään kipuja edes kierukan asennuksen jälkeen. Toivon, että kuulun siihen joukkoon, jolta kuukutiset jäävät kokonaan pois tällä kierukalla.

Yhteistyössä