Kyllä sellainen on, ja tuskin mitään pahaa vanhempien päässä on liikkunut. Nimi on nimittäin annettu vuosisadan alussa. Joten nimen tausta varamasti on puhtaasti ihmisyyteen liittyvä, ei seksuaaliseen suuntautumiseen. <br><br>Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 15:41 vieras kirjoitti:Omituisimpaan nimeen mitä olen kuullut on Homo!
Yritin päästä katsomaan väestörekisteristä, että voiko pitää paikkaansa, mutta se oli vähän tiltissä. Nimen luin viime vuoden puolella jostain.
Itse oisin luullut, ettei tuollaista nimeä voi antaa! Mitä liene lapsi raukan vanhempien päässä liikkunu!
Tervedys. Vielä haluaisin kertoa jotain nimistä ja tarkentaa tuota Homo-nimen historiaa. Nimilaki sukunimien osalta tuli voimaan 20-luvun alussa ja etunimilaki sitten 1945. Homo on annettu paljon ennen sitä. Lisäksi veikkaan, että siihen liittyvät mielikuvat ovat aivan erilaiset nyt kuin silloin.Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 10:29 päivänsäde kirjoitti:Oudoin nimi mitä olen kuullut on Nasti (tytön nimi). Se on orttodoksinen nimi, jos en ihan väärin muista. Eilen kävin väestörekisterikeskuksen sivuilla ja huomasin että tänä vuonna on annettu tytöille mm. Ly ja Chaar nimiä ja pojille Dong. Ei ole ihan minun makuuni nuo nimet, mutta niinhän se sanonta menee että ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä ja niinhän se on. Jokainen antaa lapselleen sellaisen nimen kuin itse haluaa, mutta kyllä minusta nimi ei saisi olla mitenkään "loukkava" kuten tuo Homo nimi.