gallup. alkoholinkäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moraali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moraali

Vieras

Kuinka usein käytte viihteellä ja meneekö överiksi?
Ystäväni jolla on nyt reilun vuoden ikäinen lapsi, käy melkein joka viikonloppu ja hän on aina lärvät...itselläni on puolenvuodenikäinen ja ei tulis mieleenkään vetää sellaisia perskännejä mitä hän vetää..tosin tietty jokaisen asia....

Mulla on kolme lasta 5v, 2v10kk ja 1v7kk. Tuntuu, että olen ollut raskaana tai imettänyt viimeiset vajaat 6 vuotta. Ja tuona aikana en ole kännejä siis vetänyt. Nyt on se aika taaksejäänyttä elämää, mutta ei mulla ole mitään tarvetta ryypätä. Otan punkkulasillisen miehen kanssa joskus viikonloppuisin tai hyvässä seurassa siiderin tai pari. Varsinaisesti ulos ravintolailtaa viettämään lähden ehkä 3-4 kertaa vuodessa. En pidä siis itseäni mitenkään alkoholin väärinkäyttäjänä tai suurkuluttajana. Toki viihteelle on aina kiva lähteä, mutta en koskaan ole ollut perskännissä tai sellasessa krapulassa, etten olisi lapsiani jaksanut hoitaa.

huh huijaa!! Itse en juo alkoholia enää ollenkaan. Ei tule mieleenkään hankkia krapulaa, kun kuitenkin pitää joka päivä olla 24 tuntia skarppina lasten kanssa. Ja ennen kaikkea haluan antaa lapsilleni mahdollisimman hyvän roolimallin äitinä. Mutta jolle maistuu, niin mitä vähempi juo niin sen parempi asia lasten kannalta.

Tästä oli jokin aika sitten keskustelua - muistaakseni tuolla Parisuhde otsikon alla. Aika paljon oli mielipiteitä laidasta laitaan.

Olen kuullut, että monet n. 1-v. lasten äidin "innostuvat" käymään paljon ulkona. Itselleni kävi samalla tavalla, mutta meno laantui pian. Ehkä se on jokin "vauvavaiheesta" irtautuminen, tms.

Mulla menee 1-2 alkoholiannosta (siideriä tms.) useana päivänä viikossa, ja mun mielestä se on ok. Joskus lähden ravintolaan ja silloin menee enemmänkin. Kyllähän se krapula sitten pitää kestää ja lapset hoitaa, jos haluaa päästä juhlimaan ;)

Viikonloppuna saatetaan miehen kanssa ottaa ruoan kanssa lasilliset viiniä tai joskus illalla lasillinen kun katellaan TV'tä tms viikonloppuna, mutta muuten jää kyllä vähälle.
Pari kertaa vuodessa olen ollut tyttöporukassa tuulettumassa, mutta muutamaan siideriin kyllä silloinkin jää. Joskus on tullut otettua enemmänkin, mutta se on kyllä tosi harvoin.
Ennen lapsia olin joskus kovakin juhlija esim. opiskeluaikoina, mutta enpä ole enää sellaista elämää kaivannut, kaipa se on niin että aikansa kutakin. Ja eihän sitä koskaan tiedä ehkä joskus vielä innostun... ;)
Jos on luotettava hoitaja lapsella, niin ei siinä mun mielestä kyllä ole mitään pahaa jos silloin tällöin vähän juhliikin rajummin, kyllä se voi monesti tehdä ihan hyvää! =)

meillä sovittu miehen kanssa et jos toinen haluaa lähtee niin sillon toinen kattoo vauvaa, tai sit jos kummatkin haluaa lähtee niin vauva menee mummulaan hoitoon(mielellään kattoo) yleensä käydään 2-3krt kuukaudessa.ei kuitenkaan joka viikonloppu.

Usein viikonloppuna juodaan kotona vähäsen siideriä tms., mutta jos menemme juhlimaan ihan tosissaan, pitää vauva olla hoidossa mummolla ! Ei olla vielä kokeiltu sitä, miten sujuu, mutta ehkä tässä kevään mittaan ! ;)

Olen 2,5v pojan äiti. Ennen otin ihan vain maun vuoksi 1-3 siideriä perjantaisin. En tullut todellakaan känniin niin pienestä.
Lopulta aattelin että mitä sitten hyödyn siitä? Päädyin siihen että otan vain kun jokin juhla tai tapahtuma tyyliin Juhannus, jonkun tuttavan 30v juhlat, uus vuosi jne...erityistä :) :wave: ja silloinkin vain ne pari koska poikaa on vaikea saada hoitoon. Jos saan, sitten hiukan enempi.
Hyvin vähän ja hyvin harvoin siis otan. Viimeksi elokuussa-04 "biletin" kun serkkulla oli 30v juhlat.

Yhteistyössä