Kuukauden päästä esikoinen aloittelee, ikää silloin 1v10kk. Päiväkotiin menee, koska se on meille tarkoituksenmukaisin hoitopaikka. Päivähoito tapahtuu siis kuntoutuksellisista syistä (lapsella downin syndrooma) ja tuossa päiväkodissa on muita paremat resurssit tällaiseen erityislapseen, henkilökunnalla kokemusta, osaavat viittoa ym, yhteistyö kuntoutuspuolen kanssa toimii. =) Itse olen yhä kotona pikkusiskon kanssa ja esikoisen hoitopäivät ovat 5x/vko, 3h/päivä. Mietitään nyt sitten kun saadaan toiminaan, jos syksystä rupeaisi pitämään jo pidempia päiviä.
Pikkusiskon kanssa olen kootona ensi kesään asti jolloin lapsi täyttää 1v, silloin palaan töihin ja mies jää isyyslomalle vuorostaan noin puoleksi vuotta. Suunnitelmissa olisi siis että pikkusisko siinä 1,5v iässä siirtyisi samaan päiväkotiin isoveljensä kanssa. Vähän auki nuo suunnitelmat vielä on, sillä isoveli on ollut nyt talvella kovasti kipeänä ja saa nähdä miltä ensi talvi näyttää. Jos sama linja jatkuu, voi olla helpompi että jompi kuumpi meistä olisi kotona pienemmän kanssa vielä seuraavaan kesään/syksyyn asti. Olisi helpompi hoitaa sairastelevaa isoveikkaa kun toinen vanhemmista olisi jo valmiiksi kotona eikä tarvitsisi rasittaa työpaikkaa jatkuvilla poissaoloilla...