G: Voisitko/haluaisitko luovuttaa munasolujasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin kyllä ja haluaisinkin auttaa. Mutta en aio tehdä sitä, koska ajattelisin, että lapsi EI OLE minun, vaan pariskunnan kenelle munasoluni luovutan, enkä siksi halua 18 vuoden päästä oveni taakse nuorta joka sanoo olevansa biologinen lapseni.

Mua kiinnostaisi tietää kuinka kivulias se prosessi on luovuttajalle. Mikään muu ei siinä askarruta kuin mahdollinen kipu. Todellakin voisin ajatella ryhtyväni luovuttajaksi, mutta ehkä vasta siinä vaiheessa kun omat lapset on saatu.

Itse hormonihoito ei ole lainkaan kivulias: hankala ehkä (pitää muistaa ottaa tarkalleen aikataulussa, saattaa aiheuttaa mielialan muutoksia jne) mutta ei missään tapauksessa kivulias.

Sen sijaan itse munasolujen punktiointi voi joillekin olla kivulias. Itselleni se on tehty kolme kertaa ilman minkäänlaista kivun tuntumusta, mutta olen ymmärtänyt, että toisille naisille punktio voi olla erittäin kivulias.

Eli kovasti yksilöllistä.

Itse en voi luovuttajaksi ryhtyä, sillä ikä tuli vastaan ennen kuin omat - hoidoilla aikaansaadut lapset - oli kasassa. Muuten varmaan luovuttaisinkin.

En luovuttaisi omiani enää, ihan nykytietämykseni mukaan.
Minun (tai myös mieheni) perimässä on liikaa seikkoja, mitkä altistavat vakaville sairauksille.

Jos edes yksi lapsistani olisi terve, voisin vielä harkita, mut en enää. Enkä tiedä kelpaisinko edes näiden lapsilel tulleiden diagnoosien perusteella, ne ovat periytyviä ja vakavia (autismia, ruoka-ainehäkreemiä).

Eli voisin luovuttaa, jos olisin geeneiltäni terveempi yksilö.

Kyllä voisin luovuttaa koska itseasiassa olen juuri aloittelemassa prosessia eli luovutan munasoluja viimeisen kerran (ikä tulee vastaan ja luovutuskerrat)kesäkuun alussa.
Ihanaa kun voi tällä tavalla ja loppujen lopuksi pienellä vaivalla auttaa joitakin/jotakin kokemaan oman lapsen syntymä ja kasvu!!!

Yhteistyössä