G: Voisitko elää niin, että sinulla ei olisi lainkaan vapaa-aikaa eikä lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli olisit lähes koko ajan töissä? Mä en ymmärrä, miten siitä työstä voi nauttia niin paljon, ettei kaipaa perheen ja ystävien kanssa oloa, loikoilemista, matkustelua, ihan vain ulkona käyntiä, harrastuksia ja kaikkea mitä nyt elämään ja siitä nauttimiseen kuuluu. Toki ymmärrän, että joku tekee niin väliaikaisesti, esim. tiukan taloudellisen tilanteen, opiskelujen ym. takia, mutta itse en ainakaan valitsisi sellaista ammattia, etten saisi koskaan pitää lomaa tai edes vapaapäiviä/iltoja...en voisi elää niin, kaipaan elämään PALJON muutakin sisältöä kuin työ. Mikään työ ei voi olla niin nautinnollista, että korvaisi ihmissuhteet ja kaiken muun.

Ihminen kaipaa vaihtelua. On raskasta olla aina lapsista vastuussa, minä hoidan lapsia 24/7. Työ jatkunut jo vuosia.

Olisi ihanaa päästä lepäämään töihin tai koulun penkille, saisi olla "rauhassa" vastuusta. Olen täysin leipiintynyt, jatkuvasti lapset kitisevät kun en kuuntele, en jaksa enää tätä työtä.

Eli olisit lähes koko ajan töissä? Mä en ymmärrä, miten siitä työstä voi nauttia niin paljon, ettei kaipaa perheen ja ystävien kanssa oloa, loikoilemista, matkustelua, ihan vain ulkona käyntiä, harrastuksia ja kaikkea mitä nyt elämään ja siitä nauttimiseen kuuluu. Toki ymmärrän, että joku tekee niin väliaikaisesti, esim. tiukan taloudellisen tilanteen, opiskelujen ym. takia, mutta itse en ainakaan valitsisi sellaista ammattia, etten saisi koskaan pitää lomaa tai edes vapaapäiviä/iltoja...en voisi elää niin, kaipaan elämään PALJON muutakin sisältöä kuin työ. Mikään työ ei voi olla niin nautinnollista, että korvaisi ihmissuhteet ja kaiken muun.

Ihminen kaipaa vaihtelua. On raskasta olla aina lapsista vastuussa, minä hoidan lapsia 24/7. Työ jatkunut jo vuosia.

Olisi ihanaa päästä lepäämään töihin tai koulun penkille, saisi olla "rauhassa" vastuusta. Olen täysin leipiintynyt, jatkuvasti lapset kitisevät kun en kuuntele, en jaksa enää tätä työtä.

Raskasta on myös tehdä töitä 24/7 tai opiskella, tulisin hulluksi jos ylipäätänsä joutuisin tekemään koko elämäni samaa asiaa päivästä toiseen...niin kotiäiti kuin opiskeleva/työssä käyvä äiti tarvitsevat vapaa-aikaa. Ethän haluaisi tehdä töitä 12h/päivä, 7krt viikossa?

Mutta elääkö oikeasti kukaan ihan noin? Kai niitä lomia ja vapaapäiviä kuitenkin on, vaikkakin harvoin? Ja luulisi, että ainakin vapaita iltoja olisi. Tuskin kukaan elinikäänsä tuollaista tekee, väliaikaisesti kylläkin.

Mutta hei, sellaiset ihmiset on usein niin "korkeilla" asemilla, että se työ sinänsä tarjoaa paljon vaihtelua, matkustelua, lounaita, päivällisiä, iltatilaisuuksia, kokousmatkoja yms. joten vaihtelua on kylläkin. Vastapainoksi on työtä kahdeksasta kahdeksaan joka ikinen päivä + ulkomaan palaverit puhelimitse iltaisin kotoa käsin aikaeron takia.

Alkuperäinen kirjoittaja eLÄÄ KYLLä:
Mutta hei, sellaiset ihmiset on usein niin "korkeilla" asemilla, että se työ sinänsä tarjoaa paljon vaihtelua, matkustelua, lounaita, päivällisiä, iltatilaisuuksia, kokousmatkoja yms. joten vaihtelua on kylläkin. Vastapainoksi on työtä kahdeksasta kahdeksaan joka ikinen päivä + ulkomaan palaverit puhelimitse iltaisin kotoa käsin aikaeron takia.

Onkohan näillä ihmisillä perhettä? Lapsia ei ainakaan ehdi näkemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Periaatteessa en, siks ei yrittäjiks ryhdyttykään...

Kyllä yrittäjällä voi olla vapaa-aikaa ja lomaakin. Tiedän yhden miehen, joka tekee kyllä 12h töitä päivässä, klo 6-18, jolloin illalla jää vielä vapaa-aikaa, lauantaisin on vain yhteen asti töitä ja su on vapaata. Ehtii pitämään vuodessa vain n. viikon lomaa+ pyhäpäivät ja kesäisin viikonloput vapaita. Ei kaikki yrittäjät työskentele 24/7.

Siis meiän tilanne olis ollu se, että ainakin puhelinpäivystys olis ollu 24/7 eikä olis voinu lähteä puolen tunnin ajomatkaa kauemmas.

Voisin. Jos todella saisin ja voisin seurata kutsumustani täysillä, niin sitten se olisi elämäntapa, ei niinkään vain työ. Mutta äitinä minulla on velvollisuuksia myös lasteni suuntaan, enkä voi heittäytyä vain tekemään sitä työtä, josta haaveilen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Periaatteessa en, siks ei yrittäjiks ryhdyttykään...

Kyllä yrittäjällä voi olla vapaa-aikaa ja lomaakin. Tiedän yhden miehen, joka tekee kyllä 12h töitä päivässä, klo 6-18, jolloin illalla jää vielä vapaa-aikaa, lauantaisin on vain yhteen asti töitä ja su on vapaata. Ehtii pitämään vuodessa vain n. viikon lomaa+ pyhäpäivät ja kesäisin viikonloput vapaita. Ei kaikki yrittäjät työskentele 24/7.

Ja mun mies on yrittäjä ja tekee 8-16 päiviä. Toki vastuu painaa varmasti vapaallakin.

No ei nyt sentään tuollaista kenelläkään ole. Lainkaan lomaa tai vapaa-aikaa ? Eli asuisi töissä ?

Eri asia on kokonaan, että on vain VÄHÄN vapaa-aikaa eikä lomia juurikaan. Meillä on niin, emme tietenkään tahtoisi niin olevan ja oletettavasti tämä on väliaikaista, kuten varmasti jokaisella yrittäjällä tai kenellä tahansa joka tekee paljon töitä. Mielestäni kysymyksesi on täysin hypoteettinen.

Yhteistyössä