G:Vihkimisestä ja kellonajasta:

  • Viestiketjun aloittaja LotL
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mörri-Möykky:
Vieraan näkökulmasta klo 15-16 on hyvä aika. Ja siis lapsiperheen näkökulmasta nimen omaan. Lapsi on ehtiny nukkua päikkärit (jos tarvis) ja syödä, sitten lähdetään juhliin.
Mutta sitten taas ei ehdi olla juhlissa kauaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Mörri-Möykky:
Vieraan näkökulmasta klo 15-16 on hyvä aika. Ja siis lapsiperheen näkökulmasta nimen omaan. Lapsi on ehtiny nukkua päikkärit (jos tarvis) ja syödä, sitten lähdetään juhliin.
Mutta sitten taas ei ehdi olla juhlissa kauaa.
No en minä koskaan juhlissa ole tuntikaupalla. Ja kun ollaan lapsiperhe, niin pitäähän sieltä lähteä nukkumaankin aikanaan. Pitkäksi kai se aika käy, jos vihkiminen on vaikka klo 12, niin vieraat on jo klo 19 änkyräpäissään... :x
 
Riippuu siitä onko tarkoitus, että juhlissa on lapsia vai ei. Me oltiin pari viikkoa sitten häissä joissa vihkiminen oli klo 17 ja juhlat alkoivat siinä kuuden maissa. Lapsia ei näissä juhlissa juuri ollut, vaan olivat enemmänkin aikuisten iltajuhlat. Jos taas lapsia on tarkoitus olla juhlissa, olisi varmaan klo 14 aika passeli, niin lapsetkin ehtii juhlimaan ennen nukkumaanmenoa. Tosin alkoholitarjoilua ei ehkä juhlissa joissa on paljon lapsia kannata aloittaa heti juhlan alussa...ei kiva lapsille, jos porukak alkaa humaltumaan.
 
vieras
Me oltiin sellasissa häissä jossa klo 18 lapset heitettiin pihalle. Eli juhlapaikkana ollut baari aukesi yleisölle, aika hölmöö minusta. Miks vuokrata baari vaan muutamaks tunniks..
 
klo 15 on mielestäni hyvä aika. Ehtii lapsivieraat ottamaan ne päikkärit ennen juhlia, niin jaksavat edes kirkossa istua rauhassa ettei olla jo heti väsyksissä. Ja juhlia kyllä ehtii vielä sittenkin, onhan siinä koko ilta aikaa. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Mörri-Möykky:
Vieraan näkökulmasta klo 15-16 on hyvä aika. Ja siis lapsiperheen näkökulmasta nimen omaan. Lapsi on ehtiny nukkua päikkärit (jos tarvis) ja syödä, sitten lähdetään juhliin.
Mutta sitten taas ei ehdi olla juhlissa kauaa.
Meillä oli vihkiminen klo 16. Oltiin silloin itse lapsettomia, joten en varmaankaan edes ajatellut asiaa kovinkaan paljon ihan pikkulapsiperheen kannalta. :ashamed: Toisaalta tuo oli ainoa aika mikä oli jäljellä. Nimen omaan hyvä aika, kun on ehtinyt nukkua päikkärit, mutta toisaalta juhla-aika jää lyhyeksi jos lapsen pitää olla nukkumassa klo 20 aikoihin.

Meidän häissä oli jonkin verran lapsia ja varmaankin lähtivät melko pian kahvien jälkeen nukkumaan (juhlapaikalla oli yöpymismahdollisuus).Itse jaksettiin juhlia osan vieraiden kanssa klo 04 saakka rantasaunalla...Eli on sillä myöhäisellä vihkimisajalla myös hyvätkin puolensa.
 
LotL
Noniin elikkä viiein pääsin läpi ja sain varattua kirkon. Vihkiminen on klo 16, aiempaa eikä myöhempää aikaa ollut. Tosiaan niin suosittu kirkko, että aikoja on varattu vuoteen 2010 asti... Lapsihäät on meillekin tulossa eli toivottavasti lapset jaksavat olla menossa mukana :)
 
LotL
Nostanpa tätä vielä ja kyselen vielä mielipiteitä tuosta kellonajasta? Eli tosiaan lapsihäät ovat. Itse seremoniahan ei kauan kestä joten siinä mielessä kai jää lapsillekin lekkiaikaa vielä?! Muuten oli tarjolla klo 12 aikaa, joka on mielestäni liian aikaisin.
 
Meillä oli kirkko 14.00 ja kun mietittiin ohjelmaa niin tuo tuntui tosi tiukalta.
Juhlapaikalla kokoonnuttiin siis n.15.00 kilisteltiin siinä maljat ja ruoka olikin sit 15.30
Ja sit oli kaffetta ym. ym... tosi tiukalta tuntui jo ihan noiden perusjuttujen kanssa, kun kuitenkin toivottiin että kaikki tärkeimmät jutut olis tehty kun nää lapselliset jotka eivät aikoneet jäädä, toisin sanoen eivät saaneet lapsille myöhemmin hoitopaikkaa) ettei menis neet jutut ohi.
 
Meillä oli muistaakseni kahden aikaan ja mun mielstä juuri passeli, kun juuri sopivasti ehti järjestää ohjelmaa ennen lasten ja vanhusten kotiin lähtöä ja vielä jäi jotain aikuisemmankin väen iloksi.

Joskus olemme olleet häissä, joissa vihkiminen on ollut myöhempää ja vielä vihkimisen jälkeen olemme odotelleet hääparia valokuvasta. Kello 22.00 on meidän ollut mentävä lasten kanssa unille, niin juhlat on jääneet pahasti kesken. Tosin viimeisimmä häät missä olin alkoivat 16.00 ja tilaisuus loppui jo ennen ysiä, mutta heillä aloitettiin ruokailu heti hääpaikalle saavuttuamme ennen hääparia, eikä kyseessä olleet tanssihäät.
 

Yhteistyössä