G: verenvuoto synnytyksessä

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
ei oo totta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaalin raja taitaa olla 1500ml.
No ei todellakaan ole! Normaali määrä on noin 500ml.
Kiitos tiedosta. Itsellä ollut niin isot vuodot, 3l ja 4l, että muistin väärin. Omat vuodot johtui istukkaongelmista ja kohdunkaulan repeämästä. aika monta pussia sain lisäverta.
Eli käytännössä olet vuotanut kuiviin? Naisessa kun keskimäärin on verta noin 4-5L.
 
äiti x 2
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaalin raja taitaa olla 1500ml.
No ei todellakaan ole! Normaali määrä on noin 500ml.
Kiitos tiedosta. Itsellä ollut niin isot vuodot, 3l ja 4l, että muistin väärin. Omat vuodot johtui istukkaongelmista ja kohdunkaulan repeämästä. aika monta pussia sain lisäverta.
Eli käytännössä olet vuotanut kuiviin? Naisessa kun keskimäärin on verta noin 4-5L.
kyllä voi ol totta. itsekin menetin 3.4 litraa kun istukka jäi kiinni. 4 pussia tilalle sain. eli henki olisi mennyt jos en olisi saanut verta!
 
vieras
2200mm, koska kohtu ei supistunut synnytyksen jälkeen.
En saanut verta tilalle ja jälkitarkastuksessa monen viikon päästä hb oli noin 80..
Rautatableteilla sain sitten hb.n nostettua.
 
AnniHelena71harmaana
Ekassa normaalit 300 ml, tokassa (hatasektio) 600 ml, Hb laski 80:een mutta en saaanut extroja kun ei edes huimannut tuo lasku 125:sta 80:een.

Silloin kun menetysta on enemman, sita korvataan paitsi punasoluilla (ja mahdollisesti muilla verivalmisteilla, pahoissa vuodoissa jaaplasmalla), myos muulla laskimonsisaisella nesteytyksella, eli esim. nuo kuuluisat plasmaexpanderit (Hemohes kapuppanimi).
 
vuodon laskutavasta
Eiks tuo vuoto lasketa sillei, että kun tiedetään paljonko yksi "rätti" suurinpiirtein imee niin toimenpiteen jälkeen pystytään "rättien" lukumäärästä laskemaan paljon on vuotanut?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaalin raja taitaa olla 1500ml.
No ei todellakaan ole! Normaali määrä on noin 500ml.
Kiitos tiedosta. Itsellä ollut niin isot vuodot, 3l ja 4l, että muistin väärin. Omat vuodot johtui istukkaongelmista ja kohdunkaulan repeämästä. aika monta pussia sain lisäverta.
Eli käytännössä olet vuotanut kuiviin? Naisessa kun keskimäärin on verta noin 4-5L.
3-5 litraa ei edes ole ihan mahdottomasti. Tokihan massivivuodossa nesteitä pumpataan sisään koko ajan. Itse sain punasoluja ja jääplasmaa pussitolkulla. Olen kuullut, että yli 10 litran menetyksiäkin on ollut, eikä se nyt mitenkään valtavan harvinaista ole.
 
tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja muisti loppui:
Emmä enää muista. Toisessa oli enemmän ja meinasin saada punasoluja mutta ei tarvittu.
Meinasit saada?
Mä oon miettiny että kun mulle sanottiin kanssa että on tilattu pari pussia, sanoin etten tahtoisi, niin lääkäri sanoi että hyvä on. Niin mietin että kai se oikeesti meni niin, eikä se ois vaan mun mieliksi sanonut että ok... Tarkotan että oisko sanonu mun rauhoittamiseksi että joo, ei ole välttämätöntä, ja sitte kumminki antanu vaikka nukkuessa? Kun jostain luin että helposti pidetää tyhmänä jos kieltäytyy verensiirrosta, ja ainaki joskus on sitte annettu väkisinki
 
v
Määriä en muista,mutta ekassa synnytyksessä oli kuulemma normaalia...ekan vuorokauden aikana vuosin tosi paljon,joka ei ollut mielestäni normaalia,huimasi aivan kauheasti ja hb oli 78.
Tokassa meni paremmin eikä vuotoa ollut lähellekään niin paljon kuin ekassa...
 
Mulla
Ekassa synnytyksessä ihan normaali määrä, en muista tarkempaa lukemaa. Toisessa synnytyksessä vuoti n. 1400ml ja tuli valtavia hyytymiä, puhuttiin jo kaavinnasta mut sitte onneksi kohtua supistava lääke auttoi! Hemoglobiini laski aika alas, mut lisäverta ei annettu, nesteitä kyllä sain monta pussia. Ja olo oli tosi heikko, en voinu käydä suihkussa ennen kuin seuraavana päivänä ja tajuki meinas karata siinä vuotaessa. Seuraava synnytys pelottaakin eniten juuri tuon vuodon takia...
 

Yhteistyössä