G: Vauvan paino arvio ja syntymäpaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
Eli paljonko teidän vauvoilla on ollut painoarvio ja millä viikoilla ja minkäkokoisenä syntyi?...
Tätä kyselen, koska olin eilen painoarviossa (rv38+3) ja arvio oli 3000g ja mietin että paljonkohan tuo vielä kerkiää keräämään massaan ennenkuin se syntyy (syntyy ennen rv 41 koska jokatapauksessa käynnistetään ennen sitä)...

Tais olla molemmilla painoarvio aika lähellä oikeaa. Veikkaisin että parillasadalla grammalla on voinut heittää.. Ja aika lopussa noi arviot lopullisesta painosta tehtiin.

Eikös se mee niin että noina viimesinä viikkoina se vauva kerääkin sitä painoa aika haipakkaan?

Tais olla molemmilla painoarvio aika lähellä oikeaa. Veikkaisin että parillasadalla grammalla on voinut heittää.. Ja aika lopussa noi arviot lopullisesta painosta tehtiin.

Eikös se mee niin että noina viimesinä viikkoina se vauva kerääkin sitä painoa aika haipakkaan?

Lääkäri meinasi että suurimman kasvun viikot on menneet eli hänen mukaansa vauva kasvaa eniten viikoilla 34-38 ja viikon 40 jälkeen ei enää juurikaan painoa tule lisää...

Mulla oli 3kg painoarvio päivänä jona vauva syntyi sektiolla. Painoa oli oikeasti 3,6kg. Eikös viimeisillä viikoilla vauva kerää painoa vähintään 200g viikossa ja olen kuullut että voi kasvaa 500g viikossakin

Lääkäri meinasi että suurimman kasvun viikot on menneet eli hänen mukaansa vauva kasvaa eniten viikoilla 34-38 ja viikon 40 jälkeen ei enää juurikaan painoa tule lisää...

Minulle useampi lääkäri sanonut että viimeiset viikot, eli 37+ viikot ovat niitä vauhdikkaimman kasvun viikkoja. Siksihän synnytys usein käynnistetään ennen laskettua aikaa jos äidin sokereissa on häikkää ja vauva kasvaisi kauheasti viimeisillä viikoilla. Mutta kasvaa vauvat eniten siis ihan kaikilla, kuulemma. Vauva on jo muuten kehittynyt mutta kasvattaa vaan rasvakerrostaan.

Mulla heitti arvio 5g. Vauvan oli vk27 ultrassa arvioitu painavan 40+0 3.3kg. tyttö syntyi 40+2 ja painoi 3305g. Terkkarin käsikopeloarvio menikin sitten onneksi päin honkia. Arvio yli 4kg vauvan syntyvän. Myös esikoisen arvio meni aikalailla nappiin.

Samana päivänä kun synnytys alkoi, ultralla painoarvio oli 3300 g. Syntyessään oli 3310 g. :D Ihan nappiin siis, tämä rv 37. Itsekin mietin sit jälkeenpäin, että jos olis syntynyt esim. vasta neljä viikkoa myöhemmin, niin olis varmaan olut ihan tajuttoman iso!

Minulle useampi lääkäri sanonut että viimeiset viikot, eli 37+ viikot ovat niitä vauhdikkaimman kasvun viikkoja. Siksihän synnytys usein käynnistetään ennen laskettua aikaa jos äidin sokereissa on häikkää ja vauva kasvaisi kauheasti viimeisillä viikoilla. Mutta kasvaa vauvat eniten siis ihan kaikilla, kuulemma. Vauva on jo muuten kehittynyt mutta kasvattaa vaan rasvakerrostaan.

Kun näin mäkin olisin muistavinani tän jutun..

Rv 36 arvio 3200 g, synnytystä edeltävänä päivänä 3280g ja painoa pojalla syntyessään 3260g rv 40+2.

Minulle sanottiin esikoisen kohdalla, että viikon 40 jälkeen vauva ei enää kasva yhtä palon kuin aikaisemmin. Esikoiseni syntyi rv 42+1 ja painoi 3390g. Tämä vastasi hyvin arviota joka oli tehty rv36.

Mulla ultrattiin joskus rv 37-38 ( en muista tarkkaa päivää ) ja painoarvio oli 3kg, ja sitten ultrattiin rv 39+2? ja painoarvio oli edelleen 3kg. Seuraavana päivänä mulla käynnisteltiin verenpaineiden ym takia, ja syntyessään vauva oli 2,6kg

Rv36 arvio 3,3kg sanoi lääkäri että tod.näk yli 4kiloa syntyessään. Syntyi 40+2 3630g

Kakkosen kohalla en ultraan tms päässyt vaan terveydenhoitaja mahan päältä tunnusteli ja sanoi että samaa koko luokkaa tuntuisi olevan mitä esikoinen. Syntyi 40+4 3610g

heitti ja paljon. Viikko ennen synnytystä 3300 ja syntymäpaino oli 4120..
En luota kyllä painoarvioihin yhtään. Mutta nyt kun huomasi että pysyty yli nelikilosen pyöräytää, ei tän toisen koko enää jännitäkää.. :)

Yhteistyössä