G: Vauvakirjat, vauva-ajan kuvat, hiuskiehkurat - miten aktiivinen olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bracket
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bracket

Jäsen
18.07.2010
299
1
16
Eli miten aktiivisia te muut olette olleet vauva-ajan muistojen suhteen? Onko vauvakirjaa tullut täyteltyä aktiivisesti, onko vauva-ajasta paljon valokuvia ja tarinoita, oletko kenties kerännyt pientä tarviketta muistoksi vauva-ajasta?

Entä onko aktiivisuus asian suhteen muuttunut riippuen, onko kyseessä esikoinen vai ei?

Kaikkea tuota, tosin hiuksia ei vielä ole tallessa :D Sen verran hitaasti kasvaa. Mutta todella aktiivinen olen ollut, esikoinen kyseessä. Pelottaa jos tulee lisää lapsia, jaksaako olla yhtä aktiivinen.

Esikoisen ekat 4 kk on nätisti kansissa kuvineen tarinoineen. Seuraavien 4 kk:n kuvat lojuu laatikon pohjalla. Ja sitä seuraavia 4 kk ei taida olla edes kehitetty ja siitä eteenpäin ei kukaan ole muistanu ottaa niitä kuviakaan... :snotty:

Kaikkea löytyy. Mulla on molemmille tytöille äp-laatikoissa rakkaimmat ensivaatteet, ristiäiskakunkoristeet, tms. Vauvakirjat on, yms. Liäsksi mulla on vihkot, joihin kerään heidän parhaita tokaisuja :)

Voi että kun mä toivoisin et muistaisin olla tossa aktiivinen...mutta kai siinä on niin paljon puuhaa, että helposti jää. Noi on vaan niin tosi kivoja muistoja jo vähänkin ajan päästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Esikoisen ekat 4 kk on nätisti kansissa kuvineen tarinoineen. Seuraavien 4 kk:n kuvat lojuu laatikon pohjalla. Ja sitä seuraavia 4 kk ei taida olla edes kehitetty ja siitä eteenpäin ei kukaan ole muistanu ottaa niitä kuviakaan... :snotty:

Joo, sama täällä... Digikameran muistikortilla on viimeisen 2 vuoden kuvat, ei yhtään kehitettynä tietenkään...

Olen täyttänyt molemmilta lapsiltani vauvakirjaa. On hiuskiehkurat, piirretty kädet ja jalat 2kk, 1v, 2v jne. Kirjoitellut ekoja sanoja ja 4vuotiaalta hauskoja sanontoja, leikkejä. lauluja yms. Mukava sitten lukea kun lapset ovat aikuisia :)

Vauvakirjaa olen täytellyt silloin kun olen muistanut, muuta en ole kerännyt eikä tukkaakaan ole vielä nimeksikään, että sitä leikkelemään raaskisi.. Kuvia on ja videoita jonkun verran. Tarkoitus olisi tehdä ensimmäisestä vuodesta ifolorilla tai jollain kuvakirja mihin saisi sitten koottua ne tärkeimmät hetket...

Kuvia on satapäin kansiossa kuvateksteillä varustettuna, tyttö on nyt 2v. Vauvakirjaan merkitsin jutut ekan vuoden ajalta. Lisäks olen koonnut "aarrelaatikon", josta löytyy syntymäilmotukset, ultrakuva, syntymäpäivän sanomalehti, eka tutti, sairaalaranneke, pieni vaippa ja nimijuhlamekko. Oon lisäillyt samaan laatikkoon ekoja piirustuksia yms.

Olen yrittänyt olla kaikkien neljän kanssa aktiivinen, koska varmasti ketuttaisi mielettömästi jälkeenpäin, jos ei olisi väsymykseltään saanut mitään aikaan tässäkään suhteessa :) Jälkeenpäin ei muista ekaa hammasta tai konttaamaan lähtemistä, vaikka kuinka luulisi, että ne voi merkitä sitten kahden kuukauden kuluttua. Ne vaan unohtuu. Joitakin aukkoja voi olla juuri noiden unohdusten kanssa, mutta pääpiirteittäin on ihan hyvn merkitty asiat ja kerätty piirroksia, tutit, hiukset ja syntymäpäivän hesarit ja sairaalarannekkeet sekä ristiäis- ja vauvaonnittelut talteen. Loppujen lopuksi helppo homma merkitä asiat muistiin, kun sen vaan tekee HETI vaikka paperilapulle, jos ei juuri silloin saa kirjaa esille...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen yrittänyt olla kaikkien neljän kanssa aktiivinen, koska varmasti ketuttaisi mielettömästi jälkeenpäin, jos ei olisi väsymykseltään saanut mitään aikaan tässäkään suhteessa :) Jälkeenpäin ei muista ekaa hammasta tai konttaamaan lähtemistä, vaikka kuinka luulisi, että ne voi merkitä sitten kahden kuukauden kuluttua. Ne vaan unohtuu. Joitakin aukkoja voi olla juuri noiden unohdusten kanssa, mutta pääpiirteittäin on ihan hyvn merkitty asiat ja kerätty piirroksia, tutit, hiukset ja syntymäpäivän hesarit ja sairaalarannekkeet sekä ristiäis- ja vauvaonnittelut talteen. Loppujen lopuksi helppo homma merkitä asiat muistiin, kun sen vaan tekee HETI vaikka paperilapulle, jos ei juuri silloin saa kirjaa esille...

Niin ja kuvat on tietenkin ensiaskelista ym ja PALJON kuvia ja videoita arkipäivistäkin :) Kamera pitää olla helpossa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hp:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Joo, sama täällä... Digikameran muistikortilla on viimeisen 2 vuoden kuvat, ei yhtään kehitettynä tietenkään...

Siirrä ne nyt ainakin tietokoneelle ja muistitikulle. Kun häviää kahden vuoden kuvat, niin voi sitä vitutuksen määrää! Lapset kasvaa niin paljon siinä ajassa.

Kalentereihin olen kirjannut jotkin merkittävät etapit, kääntymiset, ekat sanat, potalla käymiset jne. Siitä ne pitäs vielä siirtää vauvakirjoihin... Olen ajatellut jo noin vuoden ajan, että kirjottaisin kerran viikossa jotain, mitä on puuhattu tms. edes yhdeltä päivältä silloin tällöin jotain. Mutta ajattelun asteella vasta, esikoinen jo 4v...

Jalan- ja kädenjäljet olen unohtanut piirtää, esikoiselta on hiuskiehkura, tokalta ei (mummo leikkas enkä ollut paikalla joten meni kiehkurat imuriin), kolmannelta ei ole vielä leikattu.

Valokuvia on koneella vaikka kuinka, tekstit puuttuu. Ehkä joskus teetän sellasen valokuvakirjan (kerran jo aloitin, mutten osannutkaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Kalentereihin olen kirjannut jotkin merkittävät etapit, kääntymiset, ekat sanat, potalla käymiset jne. Siitä ne pitäs vielä siirtää vauvakirjoihin... Olen ajatellut jo noin vuoden ajan, että kirjottaisin kerran viikossa jotain, mitä on puuhattu tms. edes yhdeltä päivältä silloin tällöin jotain. Mutta ajattelun asteella vasta, esikoinen jo 4v...

Jalan- ja kädenjäljet olen unohtanut piirtää, esikoiselta on hiuskiehkura, tokalta ei (mummo leikkas enkä ollut paikalla joten meni kiehkurat imuriin), kolmannelta ei ole vielä leikattu.

Valokuvia on koneella vaikka kuinka, tekstit puuttuu. Ehkä joskus teetän sellasen valokuvakirjan (kerran jo aloitin, mutten osannutkaan...)
Tuli tuosta kääntymisestä mieleen. Vauva melkein 3 kk yritti kääntyä mahalleen. Ähisi kovasti pää punasena, mutta käsi jäi koko ajan alle. Sitten kyllästyi ja nukahti. :)