G: Valkoistavalehtelua

  • Viestiketjun aloittaja "vempula"
  • Ensimmäinen viesti
"vempula"
Olen pistänyt tällaisen merkille ja se kummastuttaa. Monet kun asioivat kaupassa ja puhuvat puhelimeen sanovat keskustelukumppanilleen olevansa vaikkapa cittarissa vaikka ovatkin prismassa, tai että "mä oon ihan just tässä kassalla" vaikka tosiasiassa aivan toisella puolella kauppaa. Taikka kaupungilla puhuvat ja kävelevät ja sanovat olevansa kauppa A:n edessä vaikka olisivatkin kaupan B edessä.

Mua ihmetyttää tällainen koska en itse tällaista harrasta. Toimiiko joku täällä näin? ja jos niin miksi ihmeessä?
 
Makedonian kärrynkorjaaja
Järkyttävää :O

Miten ihmiset VOIVAT tehdä noin? Nyt äkkiä ilmoitus eduskunnan oikeusasiamiehelle, Hannu Karpolle ja Ylen MOT-työryhmälle. Tähän asiaan täytyy pureutua syvemmin ja äkkiä ennenkuin tämän kansakunnan selkäranka mädäntyy ja valahtaa housuihin.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Makedonian kärrynkorjaaja;24370622:
Järkyttävää :O

Miten ihmiset VOIVAT tehdä noin? Nyt äkkiä ilmoitus eduskunnan oikeusasiamiehelle, Hannu Karpolle ja Ylen MOT-työryhmälle. Tähän asiaan täytyy pureutua syvemmin ja äkkiä ennenkuin tämän kansakunnan selkäranka mädäntyy ja valahtaa housuihin.
Niinpä! Mulle äiti on aina opettanut että valehteleminen ja varastaminen on kaksi pahinta syntiä! :O
 
"aapee"
Mä oon töissä sillai et kuulen kun ihmiset näin tekevät. Ja toi cittari/prisma oli vaan esimerkki. Enkä mä ton vahingon piikkiin kyllä laittas, ollut niin selkeitä..
 
"vempula"
[QUOTE="heips";24370856]Tuo ei ole vielä mitään. Mä oon usein kuullu kun joku on valehdellu paikan täysin puhelimeen. Tuttukin kotona puhelimessa sanoi olevansa kaupan kassalla :D[/QUOTE]
Olikos tähän joku syy? Tää ei oo enää valkoinen... :O
 
Siis miten tarkkaan te oikein kuuntelette toisten puheluja? Oletteko varmoja, ettette ole kuulleet tai ymmärtäneet väärin. Tai jos joku vaikka kaupan kassalla sanoo, että "olen juuri nyt Roopen luona", niin sillähän voidaan tarkoittaa, että ollaan vaikka viikonloppuvierailulla Roopen luona ja sillä hetkellä nyt vain satutaan olemaan kaupassa.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24370907:
Siis miten tarkkaan te oikein kuuntelette toisten puheluja? Oletteko varmoja, ettette ole kuulleet tai ymmärtäneet väärin. Tai jos joku vaikka kaupan kassalla sanoo, että "olen juuri nyt Roopen luona", niin sillähän voidaan tarkoittaa, että ollaan vaikka viikonloppuvierailulla Roopen luona ja sillä hetkellä nyt vain satutaan olemaan kaupassa.
Mä kuulen töissä väkisinkin. Ja en ole ymmärtänyt väärin, ihan selkeitä tapauksia.. kuten tää alkon kassalla..mut siihen syy ymmärrettävissä ;)
 
Alkon kassa on kyllä sellainen, jota ei välttämättä kannata jokaiselle tiukkapipolle mainita. Silloin on nimenomaan kyse siitä valkoisesta valheesta. Ei tarvi turhaan ahdistaa sitä tiukkapipoa tai joutua kuuntelemaan saarnoja tai paheksuvia tuhahduksia, ja toista tämän tiedon puute ei vahingoita millään tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: säpäle
"vieras"
siellä joku vaan jaarittelee ja jaarittelee, jäätelö sulaa kärryissä ja lapset on hävinneet jo 5 min sitten... Pare vaan sanoa, et oon kassalla ja lyödä luuri korvaan.

Ja mä sanon nykyään kaikille puhelinmyyjille, että mulla on se jo tai mulle tulee semmonen lehti jo.
Tietenkin soneramyyjä näkee, et mulla on elisan liittymä ja lehtimyyjällä on kustantajan tilaustiedot. Mutta eivät kehtaa syyttää asiakasta valehtelusta... HAH!
 
"aapee"
Alkon kassa on kyllä sellainen, jota ei välttämättä kannata jokaiselle tiukkapipolle mainita. Silloin on nimenomaan kyse siitä valkoisesta valheesta. Ei tarvi turhaan ahdistaa sitä tiukkapipoa tai joutua kuuntelemaan saarnoja tai paheksuvia tuhahduksia, ja toista tämän tiedon puute ei vahingoita millään tavalla.
Niinpä juuri. Tämän ymmärtääkin. Muttä näissä mun havaitsemissa ei oo nähtävillä mitään pointtia...
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24370992]siellä joku vaan jaarittelee ja jaarittelee, jäätelö sulaa kärryissä ja lapset on hävinneet jo 5 min sitten... Pare vaan sanoa, et oon kassalla ja lyödä luuri korvaan.

Ja mä sanon nykyään kaikille puhelinmyyjille, että mulla on se jo tai mulle tulee semmonen lehti jo.
Tietenkin soneramyyjä näkee, et mulla on elisan liittymä ja lehtimyyjällä on kustantajan tilaustiedot. Mutta eivät kehtaa syyttää asiakasta valehtelusta... HAH![/QUOTE]
Aivan, aivan, jotain tällaista mä oon veikkaillut. Kai mua pistää tällanen silmään... tai siis korvaan... siksi että mä oon ite huono päästeleen edes niitä valkoisia valheita, mä yritän aina jonkun totuudenmukaisen keinon keksiä et "pääsen pälkähästä".
Puhelinmyyjillekin sanon heti alkuun että kiitos vaan ei kannata tätä puhelua jatkaa koska en aio ostaa mitään... eikä oo kukaan vielä jääny jaarittelemaan!
 

Yhteistyössä