G:uusperheille

1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi? 3,5v
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on? Minulla 8v, miehellä e i
3)kuinka pian muutitte yhteen? periaatteessa alusta asti asuttu yhdessä
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen? 3,5v (la.060909)


 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi? 3,5v
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on? Minulla 8v, miehellä e i
3)kuinka pian muutitte yhteen? periaatteessa alusta asti asuttu yhdessä
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen? 3,5v (la.0

Heippa!

Tapasin n.6.v erosta uuden miehen.Minulla 15.v poika ja miehellä 7.v tyttö ja yhteinen poika koht 4.v.Muutimme yhteen 2kk jälkeen ja yhteinen lapsi n.1.v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
3)kuinka pian muutitte yhteen?
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
1.8kk
2.mulla ihan kohta 5v
3.1v3kk
4.Ei vielä lähiaikoina/vuosina tulossa
 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
3)kuinka pian muutitte yhteen?
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?


1) rakastuin miltein heti uuteen mieheeni, oltiin ystäviä jo ennen eroja.
2) minulla 7v, 6v, 4v, ja 1v ja miehellä 6v, 5v,4v, ja 2v.
3) tarkoitus olisi jossakin vaiheessa muuttaa, asutaan kummankin talossa vuorotellen.
4) saahaan ensivuoden puolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi? heti :saint:
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on? minulla 10v, 7v, 3v....miehellä 6v ja yhteinen lapsemme 4kk
3)kuinka pian muutitte yhteen? n.3kk jälkeen....
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?olimme olleet n2v yhessä, kun lapsemme syntyi =)
 
G:uusperheille
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?

Noin kuukausi edellisen suhteen virallisesta loppumisesta

2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?

yhteensä neljä 13-18 vuotiasta, +yksi joka asuu äidillään ja käy joskus

3)kuinka pian muutitte yhteen?

viiden vuoden seurustelun jälkeen


4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?

ei ole vielä näkynyt ja tuskin tuleekaan, olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta.
 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
- enpä ollut vielä eronnut, suhde oli kuitenkin jo lopussa...

2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
- mulla on kolme lasta ikähaitarilla 3-7vuotta

3)kuinka pian muutitte yhteen?
- sellanen 8kk seurustelun aloittamisesta, niin oltiin saman katon alla :)

4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
- asiasta on puhuttu ja jos yhteinen lapsi on tullakseen niin sitten joskus lähivuosina

 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi? Tunnettiin jo ennestään, mutta "virallisesti" alettiin seurustella kuukausi eron jälkeen.

2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on? MInulla tytär 9v, miehellä ei lapsia.

3)kuinka pian muutitte yhteen? Alkoi majailla meillä kaikki yöt kun oltiin oltu yhdessä 7kk, osoitteen muutti meille kun oltiin seurusteltu 1v3kk

4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
Kun lapsi syntyy ollaan keretty olla yhdessä 1v 10kk. Ja ihan suunniteltu on
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
3)kuinka pian muutitte yhteen?
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
1.kaksi vuotta erosta minä, mies vuoden kuluttua hänen erostaan.
2.Minulla kaksoset 3,5 v ja 8 v.Miehellä samoin 3,5 v.
3.Muutimme yhteen puoli vuotta tapaamiseta.
4.Yhteinen lapsi syntyi reilu 2 v tapaamisesta.
 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
- 3.5v erosta

2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
- tavatessamme tyttäreni oli vajaa 5v

3)kuinka pian muutitte yhteen?
-10kk:n seurustelun jälkeen

4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
- vajaa 4v:n yhdessä olon jälkeen (nyt oltu yhdessä 4.5v, poika 8.5kk)

 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
* n. vuosi
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
* Minulla nyt 2v tyttö
3)kuinka pian muutitte yhteen?
* melkein vuoden päästä siitä kun alettiin seurustelemaan
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
* 5/10 syntyi ensimmäinen yhteinen lapsi
 
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
3)kuinka pian muutitte yhteen?
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?

1.Oikeestaan aikas nopeesti, asuttiin eksän kaa viä kimpassa, tosin kavereina ja eronneina, kun tapasin nykysen mieheni.
2.Tällä hetkellä mun poika on 14, sillon ku tavattiin, oli 1vee ja 4kk, isännällä tyttö nyt 16, Sit tämä meidän yhteinen ihanainen tyttö on 1 vee ja 1kk
3.Yhteen muutettiin 3kk seukkailun jälkeen
4.Yhteisen lapsen siis saimme n.12 vuotta seurusteltuamme
 
mömmö
Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
1)kuinka pian erosta tapasit uuden kumppanisi?
2)Minkä ikäisiä lapsia sinulla/kumppanilla on?
3)kuinka pian muutitte yhteen?
4)Kuinka pian saitte yhteisen lapsen?
1) Rakastuin toiseen mieheen
2) 19, 15, 11. Yhteinen lapsi 1, 2v
3) Muutin pois ex:n kanssa rakentamasta kodista. Annoin oman puoliskoni talosta exälle kerrottuani, että haluan elää jonkun toisen kanssa
4) n. 3 vuoden kuluttua, kun aloimme olla yhdessä
 
1) Lähes kolme vuotta ennen erosin lasteni isästä
2) Minulla oli yksi ja kolme vuotiaat lapset
3) Aluksi vietettiin viikonloput yhdessä mutta kuukauden päästä mies oli meillä viikotkin.
4) Yhteinen lapsi syntyi 2v7kk päästä tapaamisesta
 
En ymmärrä sellasta asiaa, kun jos on pieniä (miksei isompiaki) lapsia ja erotaan ja HETI TULEE jommallekummalle uus kuvioihin, siis että ajatellaanko siinä pätkääkään lapsia!?!?!? Musta pitäis kyllä sen verran epäitsekäs olla, että pitäis tän uuden suhteen sivussa sen aikaa, että lapset tottuu ensin vanhempien eroon yleensäkin!!!! En pystyis tohon. Uuden tottakai saa jokainen löytää, se on hienoa että löytyy joku, mutta että tapais vähän harvemmin alkuunsa...eikä het tututstuttas lapsiin... itekkin uuseperheenä tässä ja aluks tapailin miestä vaan kun laps nukkumas ym, ja esittelin kaverina, meillä tosin ei tällöin enää ollut biologista isää kuvioissa. Mutta aina ensin ajattelen lapsia saati itseäni. Nyt 3 lasta ja jos ero tulis en uutta ottais pitkiin pitkiiin aikoihin, eläisin vain lapsille ja työlle jne. Tää ei siis ollut millään pahalla ketään kohtaan vaan ihan oma mielipide ja ihmettelyni.
 
tarkoitin tällä omalla kohallani siis sitä, että ei ollut esim lapsen vahtia ettäkö vois tapailla jotain jossain, vaan että hän tuli kahvitteleen kun lapsi oli unilla ja läks pois. Ja ite muistan ollesani 14 ja äiti ja isä eronnut ja muutimme pois, miten ärsyttävää oli kun äidin uus mieskin muutti sinne, eikä sanottu mitään.. ite kysyin et tuleeko tuokin sinne, "tottakai". plaah, no nää on näitä vaikeita juttuja ja kukin tyylillään.
 
En ymmärrä sellasta asiaa, kun jos on pieniä (miksei isompiaki) lapsia ja erotaan ja HETI TULEE jommallekummalle uus kuvioihin, siis että ajatellaanko siinä pätkääkään lapsia!?!?!? Musta pitäis kyllä sen verran epäitsekäs olla, että pitäis tän uuden suhteen sivussa sen aikaa, että lapset tottuu ensin vanhempien eroon yleensäkin!!!! En pystyis tohon. Uuden tottakai saa jokainen löytää, se on hienoa että löytyy joku, mutta että tapais vähän harvemmin alkuunsa...eikä het tututstuttas lapsiin... itekkin uuseperheenä tässä ja aluks tapailin miestä vaan kun laps nukkumas ym, ja esittelin kaverina, meillä tosin ei tällöin enää ollut biologista isää kuvioissa. Mutta aina ensin ajattelen lapsia saati itseäni. Nyt 3 lasta ja jos ero tulis en uutta ottais pitkiin pitkiiin aikoihin, eläisin vain lapsille ja työlle jne. Tää ei siis ollut millään pahalla ketään kohtaan vaan ihan oma mielipide ja ihmettelyni.
Tavallaan ymmärrän pointtisi mutta nämä ovat aika tapauskohtaisia asioita. Minusta meillä tämä on toiminut hyvin. Mies tosiaan tuli meille ekoille treffeille ja jäi sille tielle. Lapset olivat jo toisessa tilanteessa aiemmin leikkineet miehen lapsen kanssa ja ensin puhuin lapsille miehestä heidän kanssa leikkineen lapsen isänä. Olen puhunut lapsille avoimesti minun ja heidän isänsä erosta ja he tietävät että vaikka heidän isänsä asuu kaukana, hän rakastaa poikia ja he pitävät puhelimitse yhteyttä ja pojat voivat jutella minulle isästään jos ikävä iskee. He kuitenkin kaipaavat miehen mallia elämäänsä ja tämä uusi mies painii poikien kanssa ja tekee poikien juttuja joita minä en pystyisi omille pojilleni tarjoamaan. Joten meillä kaikki palaset vaan on loksahtanut hyvin paikoilleen ja kaikki on mennyt hyvin. Kannatan vaan näissä asioissa rehellisyyttä. Itse en pidä salailusta, tiesin jo ennen ekoja treffejä että tämä on elämäni mies niin en nähnyt syytä aikailla vaan halusin olla lapsille rehellinen tyyliin "äiti ja isi ei asu yhdessä koska muuten riitelisimme vaan kokoajan koska emme rakasta toisiamme enää mutta olemme kuitenkin ystäviä ja molemmat rakastavat teitä enemmän kuin mitään muuta. Äiti ja xxx tykkäävät toisistaan ja xxx asuu nyt meillä jne..." Otan lasten tunteet huomioon ja keskustelemme niistä, puhun heille vain hyviä asioita heidän isästään ja he ovat läheisiä uuden isäpuolensa kanssa. Kohta syntyy minun ja uuden mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi ja pojat ovat tästä suunniltaan onnesta.

Nämä ei ole aivan mustavalkoisia asioita ja aina lasten etu pitää laittaa edelle mutta en näe tässä meidän tapauksessa mitään väärää.
 
Tavallaan ymmärrän pointtisi mutta nämä ovat aika tapauskohtaisia asioita. Minusta meillä tämä on toiminut hyvin. Mies tosiaan tuli meille ekoille treffeille ja jäi sille tielle. Lapset olivat jo toisessa tilanteessa aiemmin leikkineet miehen lapsen kanssa ja ensin puhuin lapsille miehestä heidän kanssa leikkineen lapsen isänä. Olen puhunut lapsille avoimesti minun ja heidän isänsä erosta ja he tietävät että vaikka heidän isänsä asuu kaukana, hän rakastaa poikia ja he pitävät puhelimitse yhteyttä ja pojat voivat jutella minulle isästään jos ikävä iskee. He kuitenkin kaipaavat miehen mallia elämäänsä ja tämä uusi mies painii poikien kanssa ja tekee poikien juttuja joita minä en pystyisi omille pojilleni tarjoamaan. Joten meillä kaikki palaset vaan on loksahtanut hyvin paikoilleen ja kaikki on mennyt hyvin. Kannatan vaan näissä asioissa rehellisyyttä. Itse en pidä salailusta, tiesin jo ennen ekoja treffejä että tämä on elämäni mies niin en nähnyt syytä aikailla vaan halusin olla lapsille rehellinen tyyliin "äiti ja isi ei asu yhdessä koska muuten riitelisimme vaan kokoajan koska emme rakasta toisiamme enää mutta olemme kuitenkin ystäviä ja molemmat rakastavat teitä enemmän kuin mitään muuta. Äiti ja xxx tykkäävät toisistaan ja xxx asuu nyt meillä jne..." Otan lasten tunteet huomioon ja keskustelemme niistä, puhun heille vain hyviä asioita heidän isästään ja he ovat läheisiä uuden isäpuolensa kanssa. Kohta syntyy minun ja uuden mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi ja pojat ovat tästä suunniltaan onnesta.

Nämä ei ole aivan mustavalkoisia asioita ja aina lasten etu pitää laittaa edelle mutta en näe tässä meidän tapauksessa mitään väärää.


Kyllä, tuo on totta, ja meillä tuli kans tämä aviomieheni nopsaa ja jäädäkseen vaikka toppuuttelin, se onkin eri asia kun tuntuu että kolahtaa, mutta sitä en ymmärrä, jos joka jannu tutustutetaan, kun paljon on niitä, jotka eivät vaan äkkiä löydä sitä oikeata! Tarkoitan siis sitä, ettei ne lapset menis sekaisin kun tutustuvat johonkin kivaan tyyppiin, sitten se ei jääkkään ja tulee seuraava tyyppi ja seuraava jne. ju nou.
 
siis sinänsä tuli nopsaa mun mielestä meillä, että yleensä olen aina halunnut tutustua ja katella vähän kauemmin ilman että lapsi näkee tätä ihmistä, just siks, että jos ei homma toimisikaan...

Se on mahtavaa jos löytyy hyvä ihminen ja osataan puhua eikä tämä uus rakkaus mene lasten edelle vaan ne saa edelleen sen huomion tai jopa extra huomion vähän aikaa, ja jos se biologinen isä/äiti ei ookkaan kauhean ihana, on hienoa jos tulee elämään joku joka tekee niitä asioita lastenkanssa sydämellä mitä joku jonka pitäis niitä tehdä, ei tee. Menipäs sepustukseksi=)
 
hzz
En ymmärrä sellasta asiaa, kun jos on pieniä (miksei isompiaki) lapsia ja erotaan ja HETI TULEE jommallekummalle uus kuvioihin, siis että ajatellaanko siinä pätkääkään lapsia!?!?!? Musta pitäis kyllä sen verran epäitsekäs olla, että pitäis tän uuden suhteen sivussa sen aikaa, että lapset tottuu ensin vanhempien eroon yleensäkin!!!! En pystyis tohon. Uuden tottakai saa jokainen löytää, se on hienoa että löytyy joku, mutta että tapais vähän harvemmin alkuunsa...eikä het tututstuttas lapsiin... itekkin uuseperheenä tässä ja aluks tapailin miestä vaan kun laps nukkumas ym, ja esittelin kaverina, meillä tosin ei tällöin enää ollut biologista isää kuvioissa. Mutta aina ensin ajattelen lapsia saati itseäni. Nyt 3 lasta ja jos ero tulis en uutta ottais pitkiin pitkiiin aikoihin, eläisin vain lapsille ja työlle jne. Tää ei siis ollut millään pahalla ketään kohtaan vaan ihan oma mielipide ja ihmettelyni.
tähän täytyy sanoa, että näin voi käydä jos on elänyt paskassa suhteessa monta vuotta ja odottanut hetkeä lähteä...vaikka ei olisi varsinaisesti edes etsinyt mitään uutta niin sitten vaan kolahti. itselleni isoin järkytys oli miten raskaasti ex otti tämän ja yhtäkkiä muuttui ihan kuin toiseksi ihmiseksi kun tajusi että olen tosissaan lähdössä...siis vaikka olin vuosien aikana yrittänyt keskustella asioista ja saada niitä muuttumaan ilman että toinen reagoi siihen mitenkään.
siis toki emme alkuun pussailleet ja halailleet lasten nähden mutta kävimme yhdessä esim. leikkipuistossa ja selitin lapsille syyn miksi isä ja äiti ei voi enää asua yhdessä jo ennen kuin muutin pois minun ja exän yhteisestä talosta johon lapset siis jäivät pariksi kuukaudeksi niin että olivat yöt siellä, kävin laittamassa ne nukkumaan ja aamulla hakemassa jne. ei ollut helppoa varmaan kellään mutta kun koko ajan vahvistui tunne että on tehnyt oikean ratkaisun niin oli helpompi jaksaa. nyt lapset on vuorotellen meillä ja isällään, joka seurustelee tätä nykyä nykyisen mieheni exän kanssa...varsinaiset vaihtokaupat, mut ei kai se keltään pois ole :D
 

Yhteistyössä