G; uudelleensynnyttäjä

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
Niin....nyt alkaa olla supparit napakoita, vereslimaista vuotoa tulee. Kauanko ootte uskaltaneet olla uudelleensynnyttäjät kotosalla ennen sairaalaan menoa?

Pikkukakkoselta olin kotona niin kauan kuin olo oli jo ihan sietämätön, sairaalassa olin 2 tuntia ennenkuin nyytti sylissä...mietin tässä kuinka paljon nopeampaa tämä kolmas tulee, uskaltaako kotona olla siihen asti et olo on "sietämätön" :D

pieniä supistuksia alkoi tulemaan 5aamuyöstä ja jotain lorahti housuun... käytiin sit varmuuden vuoks näytillä ettei vaan ollu lapsivettä, ei ollu niin päästiin vielä kotia odottelee... 18 aikaan illalla alkoi sitte kunnon supistukset ja siin 22 aikaan mentiin sairaalaan vaikka pidempäänkin olis kotona pärjänny kun luomuna halusin synnyttää... mutta oli pakko mennä aikaisemmin kun oli sitä ajomatkaakin.. vauva synty sit 00.02 aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mulla tuli suoraan 3min välein supistukset joita kattelin 2h kotona ja tunti meni tuon lisäks ajomatkaan..7cm olin auki sairaalassa

ja oloni ei ollut edes sietämätön,vaan kestin supistukset todella pienin puuskutuksin!

Mä lähtisin nyt, mulla oli vikasta sama juttu ja kun päästiin sairaalan pihaan kivut oli jo sietämättömät ja pääsin suoraan ilman mitään tutkimuksia synnytyssaliin=) Tsemppiä=)

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tämän tulokkaan kanssa uskalla kyllä varmaan olla kovinkaan pitkään. Ekan synnytys reilu15h tokan vajaa 5h, jos tuosta 2/3 lyhenee niin kiire tulee :D

tuota mäkin ajattelin, ekasta meni 28 h, tokasta 7 h.... :D

Apua.. Mihin sitä itse pitää varautua jos eka kesti reilu 17h, sairaalaan mennessä kauheiden, monta tuntia jatkuneiden supistusten voimalla 1cm auki.

Nyt jo pari senttiä auki vaikkei edes kunnon supistuksia ole ollut pitkiin aikoihin.. No, ehkä ei tartte kauaa sairaalassa homehtua, jos nyt tajuaa mennä sinne :D

Ap:lle kovasti onnea ja voimia! Toivottavasti menee synnytys nopeasti, kivuttomasti ja vailla mitään pieniäkään vaurioita :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4 mami:
Mä lähtisin nyt, mulla oli vikasta sama juttu ja kun päästiin sairaalan pihaan kivut oli jo sietämättömät ja pääsin suoraan ilman mitään tutkimuksia synnytyssaliin=) Tsemppiä=)

Minäkin päässyt kolmesta aina suoraan saliin ja ollut täysin auki.
Joten viime tippaan lähtö jäänyt =)
Onneksi kaikki mennyt aina hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Apua.. Mihin sitä itse pitää varautua jos eka kesti reilu 17h, sairaalaan mennessä kauheiden, monta tuntia jatkuneiden supistusten voimalla 1cm auki.

Nyt jo pari senttiä auki vaikkei edes kunnon supistuksia ole ollut pitkiin aikoihin.. No, ehkä ei tartte kauaa sairaalassa homehtua, jos nyt tajuaa mennä sinne :D

Ap:lle kovasti onnea ja voimia! Toivottavasti menee synnytys nopeasti, kivuttomasti ja vailla mitään pieniäkään vaurioita :)

Millä viikoilla olet?
Mun kaveri jollain 32 viikolla ja on jo kanssa muutamia senttejä auki.

Eka synnytys n. 8,5h ja toka 3,5h, joten en mä varmaan ihan ikuisuuksia odottele. Säännöllisiä napakoita supistuksia ku on tunnin niin alan valmistautuun varmaan. Tai sitten en :D Apua, en mä tiedä. Matkaa on sairaalaan n. 20-25min.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Eka 9h toka 2h kolmas 10h ja neljäs 12h. Eli ei aina lyhene ;)

Paljonko on vuosia lasten välissä?

Mietin vaan, et vaikuttaako. Ku mulla oli tosiaan 8,5h ja 2v päästä 3,5h. Nyt väliä tulee reilu 4v ja aattelin, et onkohan sillä merkitystä... Siis, että synnyttääkö vaikka vuoden välein vai onko jopa 10v tauko.

Alkuperäinen kirjoittaja Tee:
Oon kuullut, että 10 v synnytysten välissä ns. nollaa tilanteen, mutta onko sitten vaan uskomusta...

Niin, toisaalta aloin miettimään, että äitini synnytysten välissä on 1,5v ja sitten 10v ja mulla on se käsitys, että mä 10v jälkeen olisin syntynyt nopeimmin.

Eka synnytys kolmisen tuntia.

Toka synnytys tosi nopea.
Kun heräsin ja supistukset alko klo 6.15 soitin samantien isovanhemmat vahtiin,
he tuli 6.45 ja faija lähti samaa tietä heittään mua. Matkaan meni n. vartti, mut kirjattiin sisään klo 7.10.
Suoraan synnyttämään ja poika synty 7.27.
Mies oli ollu yövuorossa eikä ehtinyt paikalle ku hetki sen jälkeen ku kuopus synty.

Jos kolmas tulis niin menisin laskettuna päivänä ( viimeistään ) Naikkarin pihalle odotteleen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Millä viikoilla olet?
Mun kaveri jollain 32 viikolla ja on jo kanssa muutamia senttejä auki.

Juurikin tuli 40+4 täyteen vuorokaudenvaihdon yhteydessä. Ja tämä 2cm oli viikko sitten tilanne. Jännä nähä mitä tapahtuu ja milloin :)

Noh, sairaalaan vauvan sykkeiden takia ja sit totesivat et kaik ok ja kotiin, kun supisteli harvakseltaan. En sitten halunnu lähteä ennen kun tilanne tsekataan ja kolme tuntia kotiutuspäätöksestä syntyikin jo. Ja juu, kotona olisin ollu edelleen ellen ois inttäny et haluan jäädä... Eka kunnon kipeä suppari oli se josta alkoi ponnistusvaihe...
Mulla ei ole edes synnytyksen 1.vaiheessa kestoa, kun supistukset ei koskaan olleet säännöllisiä tai kovin kipeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

he tuli 6.45 ja faija lähti samaa tietä heittään mua. Matkaan meni n. vartti, mut kirjattiin sisään klo 7.10.
Mies oli ollu yövuorossa eikä ehtinyt paikalle ku hetki sen jälkeen ku kuopus synty.

Jos kolmas tulis niin menisin laskettuna päivänä ( viimeistään ) Naikkarin pihalle odotteleen :D

Sulla olis varmaan kiva asustella Utsjoella :xmas: Ku ei olis ku vähän vaan matkaa synnärille. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

:o

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Eka 9h toka 2h kolmas 10h ja neljäs 12h. Eli ei aina lyhene ;)

Paljonko on vuosia lasten välissä?

Mietin vaan, et vaikuttaako. Ku mulla oli tosiaan 8,5h ja 2v päästä 3,5h. Nyt väliä tulee reilu 4v ja aattelin, et onkohan sillä merkitystä... Siis, että synnyttääkö vaikka vuoden välein vai onko jopa 10v tauko.

1v10kk 1v5kk 2v10kk ja 2v9kk

Yhteistyössä