G: uskotko Jumalaan?

• Viestiketjun aloittaja winona
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jumalan " sana " on vain ihmisten kirjoittama, ja niistä sanoista voi olla erimieltä ne, joiden kirjoituksia ei otettu raamattuun mukaan.
Kuten tiedätte, on niitä muitakin historiallisia kirjoituksia.
Luulenpa, että raamattuun kirjattiin vain ne, jotka sopivat silloiseen " moraaliin ja järjestykseen "
Ja en, en usko jumalaan sellaisena kuin raamattu sen esittää.

höh
Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ:
Lisään vielä, että: Jumalan sana on aina ollut ja tulee olemaan, tiede taas on vaihtanut kantaansa useita keroja, ja tulee varmasti vaihtamaan. =)
Kerropa pari esimerkkiä siitä, missä asiassa tiede on muuttanut kantaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Miksi olemassaololle pitäisi olla joku tarkoitus? Tai miksi mitään pitäisi tapahtua kuoleman jälkeen?
Kuollessa kehon toiminnat lakkaa ja tietoisuus sammuu aivojen mukana. Miksi sen pitäisi olla sen ihmeellisempää? Eikä tiede kiellä, ei vain ole ottanut kantaa, koska asiaa ei ole voitu todistaa.
Niinpä, miksi sitä ja miksi tätä, siihe haluaisinki löytää vastausta (ehkäpä olen jo löytäny).

Mä en usko, että tietoisuus sammuu koskaan. Mä tiedän sen ettei se sammu. Miten muuten jo edesmenneet ihmiset jäis kummittelemaan, tai ilmestyis vielä täälä eläville ihmisille tai eläimille (eläimet "näkee" helpommin ku me)?

Ois periaatteessa helppo elää, ku uskois ettei ole mitään tarkoitusta tai elämää kuoleman jälkeen --> vois vapaasti täälä rellestää piittaamatta kenestäkään tai mistään, luullen ettei koskaan siitä joudu vastuuseen...

Toki jokainen uskoo kuten uskoo, eikä ketään voi pakottaa uskomaan toisin.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei tainnut peltokuvioita olla raamatun aikaan. :xmas:
Eikös joku äijä tunnustanut tehneensä niitä huijaukseksi? ;)

Kerran kun rukoiltiin, yksi nainen tuli kertomaan minun ja miehen asioita meille ja rohkaisi meitä. Asioita, joita ei oltu kellekkään puhuttu, eikä kukaan voinut tietää. Telepatiaa. Tai tiedon sanat, niin kuin raamattu asian ilmaisee.
Nih, jotku niistä onki huijauksia. Mutta monet ei. On ihan tutkittuki niitä, ettei ihminen vois niitä tehä, täysin symmetrisiä tai muuten tasasesti "piirrettyjä", pienessä hetkessä tehä, ja kortta katkomatta, saaden aikaan semmoset energiat kuvion yläpuolelle, että eron ihan tuntee ja ettei kameratkaan toimi suoraan yläpuolella. (Siksi ne kaikki on kuvattu viistosta.) Netistä löytyy paljo kuvia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Lisään vielä, että: Jumalan sana on aina ollut ja tulee olemaan, tiede taas on vaihtanut kantaansa useita keroja, ja tulee varmasti vaihtamaan. =)
Kiertääkö maa aurinkoa vai aurinko meitä? Onko maapallo litteä vaikko pallo? Onko pluto planeetta vai joku muu? Ja tiedekin jo tunnustaa mielen vaikutuksen ruumiiseen, käsittääkseni ei ole aina tunnustanu?

Yleistyessään yliluonnolliset asiat muuttuu luonnolliseksi, ettei sitä edes enää ajattele muuksi. Miettikääs, mitä ovat mahtaneet ihmiset miettiä kun esim taskulaskimet keksittiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kiertääkö maa aurinkoa vai aurinko meitä? Onko maapallo litteä vaikko pallo? Onko pluto planeetta vai joku muu? Ja tiedekin jo tunnustaa mielen vaikutuksen ruumiiseen, käsittääkseni ei ole aina tunnustanu?

Yleistyessään yliluonnolliset asiat muuttuu luonnolliseksi, ettei sitä edes enää ajattele muuksi. Miettikääs, mitä ovat mahtaneet ihmiset miettiä kun esim taskulaskimet keksittiin?
Kannattaa elää avoimin mielin tätä elämää.

Ois periaatteessa helppo elää, ku uskois ettei ole mitään tarkoitusta tai elämää kuoleman jälkeen --> vois vapaasti täälä rellestää piittaamatta kenestäkään tai mistään, luullen ettei koskaan siitä joudu vastuuseen...

Minä taas koen, että koska on itse vastuussa teoistaan ja tietoinen niistä, haluaa elää mahdollisimman hyvin satuttamatta muita ja rakastaen läheisiään. Jos takaraivossa tietää, että "kaikki synnit annetaan anteeksi uskon kautta" niin voi kausittain rellestää miten lystää.

Niin, en usko Jumalaan, jumaliin enkä mihinkään yliluonnolliseen. Perusbiologia pystyy selittämään minulle sen, mitä minun tarvitsee ymmärtää. .

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:

Minä taas koen, että koska on itse vastuussa teoistaan ja tietoinen niistä, haluaa elää mahdollisimman hyvin satuttamatta muita ja rakastaen läheisiään. Jos takaraivossa tietää, että "kaikki synnit annetaan anteeksi uskon kautta" niin voi kausittain rellestää miten lystää.

Niin, en usko Jumalaan, jumaliin enkä mihinkään yliluonnolliseen. Perusbiologia pystyy selittämään minulle sen, mitä minun tarvitsee ymmärtää. .
uskon Jumalaan ja Jeesukseen joka on mun syntieni sovittaja ja Vapahtajani!

vieras
USKON ja USKOSSA olen:) onnellisempi kuin koskaan olisin uskonut olevani=) usko todellaki muuttaa ihmisen ja ajatusmaailma on nykyään aivan toisenlainen!! ei sitä tajua tollaset ateistit ollenkaan miten tosi juttu USKO JUMALAAN ja JEESUKSEEN on!Saatana niin vallannut teidän ateistien sydämet että säälix käy:( toivon kuitenki että saatte mahdollisuuden ja ehditte tehdä oman henk. kohtasen parannuksen!

Noin minä ajattelen. En siis usko, että Jeesus olis meidän synnit poistanu, ehkä anteeksi on annettu, mutta se ei tarkoita etteikö niistä pahoista teoista silti joutus vastuuseen.

Enkä usko, että ihmisen sielu ikinä kuolee. Kenenkään.

Uskon asiat taitaa olla mun lempiaihe :D

vieras

Silloin kun ihminen on /tulee elävään uskoon, silmät avautuvat menneisyyden väärille teoille (niillekin joita ei ehkä ihan ole tiedostanut). Enkä nyt tarkoita mitään näkyvää pahaa, siis murhia väkivaltaa tms vaan ihan ihmisyydestä johtuvaa itsekkyyttä, ajattelemattomuutta...jne. Uskossa ei tosiaan rellestä miten sattuu tietäen, että synnit saa anteeksi vaan on aito pyrkimys hyvän tekemiseen ja Herran tahdon noudattamiseen. Siis jos on aidosti uskossa.

On kyllä vähän hämäävää puhua uskosta Jumalaan, ku se voi olla niin monenlaista. Yleensä vissiin kuitenki sillä tarkoitetaan kristinuskon mukaista? Ite en aivan sillä tavalla usko, mutta kuitenki uskon Jumalaan, ... en mä tiedä miksi muuksikaan mä sitä kutsuisin ku Jumalaksi..?

vieras
En myöskään näe mitään järkeä uskoa. Ajatuksenakin se on ihan älytön. Miksi jumala vaatisi ketään uskomaan? Miksei jumala pyydä TIETÄMÄÄN jumalaa? Uskon tunnustuksenkin voisi muuttaa Tiedon tunnustukseksi. Alkaisiko ihmiset kysymään enemmän jos alettaisiin vaatia tietoa?

On kyllä vähän hämäävää puhua uskosta Jumalaan, ku se voi olla niin monenlaista. Yleensä vissiin kuitenki sillä tarkoitetaan kristinuskon mukaista? Ite en aivan sillä tavalla usko, mutta kuitenki uskon Jumalaan, ... en mä tiedä miksi muuksikaan mä sitä kutsuisin ku Jumalaksi..?
Minä kutsun korkeimmaksi voimaksi...

jnps
mm. maapallo ei ole pannukakku vaan pyöreä.

kps
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei tainnut peltokuvioita olla raamatun aikaan. :xmas:
Eikös joku äijä tunnustanut tehneensä niitä huijaukseksi? ;)

Kerran kun rukoiltiin, yksi nainen tuli kertomaan minun ja miehen asioita meille ja rohkaisi meitä. Asioita, joita ei oltu kellekkään puhuttu, eikä kukaan voinut tietää. Telepatiaa. Tai tiedon sanat, niin kuin raamattu asian ilmaisee.
Nih, jotku niistä onki huijauksia. Mutta monet ei. On ihan tutkittuki niitä, ettei ihminen vois niitä tehä, täysin symmetrisiä tai muuten tasasesti "piirrettyjä", pienessä hetkessä tehä, ja kortta katkomatta, saaden aikaan semmoset energiat kuvion yläpuolelle, että eron ihan tuntee ja ettei kameratkaan toimi suoraan yläpuolella. (Siksi ne kaikki on kuvattu viistosta.) Netistä löytyy paljo kuvia. :)
Täh?! Mitä nuo peltokuviot tarkottaa? Selittäkää... linkkiä pliis. :D

Yhteistyössä