G: Tytöt inttiin - vai ei? (Suomessa)

Ihanat pikku sankarit *sulaa*

Meillä vanhin tyttö ei ole vielä varma, mutta tyttö 5v, ja poika 6v, ovat kyllä innoissaan asiasta:D Mitä lie isukin armeijatarinoita uskoneet=)
Meijän kylän kuvassa on aika näkyvänä osana olleet armeija kuljetusyksiköineen kaikkineen, kun tetsailevat tässä likellä vuoden ympäri, joten ipanatkin seuraavat aina joukkojen siirtymisiä silmät kovina ja seisovat tien varressa asennoissaan, pojilla jo ylpeinä kädet lipassa...:D


Kyllä se vaan mun mielestä kuuluu asiaan. Sen kummemmin perustelematta. Saati jotain talouspoliittisia mietintöjä ynnäämättä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Peyote
Ja isäksi (ja äidiksi jos tulisi pakolliseksi naisille)tulemisen pitäisi olla vapauttava syy. Olen kuullut liian monta surullista tarinaa kun isä on joutunut olemaan poissa lapsensa luota ja lapsi vieraantunut isästään.
Tästä syystä mun mies valitsi sivarin, kun oli pikkuinen poika syntynyt. Sai olla kotona ja pariksi vuodeksi sai palveluspaikasta töitäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28606015:
Vapaaehtoiseksi kaikille - kuten melkein kaikissa muissa EU-maissa on.
Toivottavasti ainakaan omat lapseni eivät sinne mene, tyttö sen enempää kuin poikakaan.
Miksi toivot näin?
 
[QUOTE="vieras";28606031]Viheltäääääääääääää!!!!!!!!

Heitinmies on kuninkuusluokassa.[/QUOTE]

Pois alta putkirunkut, täältä tulee saaren kunkut! (santahaminassa kuultua:D)
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28606064]Jokaisella sotapojalla on oma eukko kasarmin sisällä. Sitä tulee hinkattua enemmän ku naista koko elämänsä aikana.[/QUOTE]

No, kuulostaapa... Inhottavalta. Onko ihan oma kokemus?
 
Miksi toivot näin?
Useita syitä... ensinnäkin se armeija osuu huonoon saumaan, juuri silloin kun olisi opiskelua ja omia ihmissuhdekuvioita, valtio pistää puolet ikäluokasta heittelemään käpyjä metsäleirille. Ja mitä olen parin armeijan käyneen kaverini kokemuksista kuullut, se ei ole vaikuttanut erityisen tervehenkiseltä paikalta (toki näitä on ehkä tavallaan paha yleistää, koska tuttavapiirissäni ei ole kovin paljon armeijakokemuksia... mutta kuitenkin) - esim. paskaa suhtautumista homoja tai naisia kohtaan. Ja enpä ole mikään armeijan kannattaja muutenkaan - jos armeija olisi pakollinen naisille, olisin luistanut sieltä tavalla tai toisella. Enkä haluaisi lasteni joutuvan sotimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"HEppe"
Sivaria et voi käydä ihan missä tahansa ja jos olet esimerkiksi perheellinen ja haluat yöksi kotiin, niin alapa ajamaan tuntitolkulla kotiin joka ilta kun voisit nuorena isänä paljon hyödyllisemmin opiskella itselkesi nopeammin ammatin niin loppuisi nuoren perheen köyhyys joskus.Kaikki ei asu Helsingissä tai Tampereella. Syrjäytymisriski tällaisilla perheillä myös laskisi. Ihan turhaa hukata vuotta nuoren isän elämästä kun tärkeämpääkin olisi, ihan yhteiskunnankin vuoksi!

Vaikka sitten lykkäystä ihan kunnolla tällaisille, mieluummin kuin pakottaa 18v isä armeijaan/sivariin juuri niinä vuosina kun olisi todella tärkeää päästä työelämään mukaan tai opiskella.
 
"vieras"
[QUOTE="HEppe";28606106]Sivaria et voi käydä ihan missä tahansa ja jos olet esimerkiksi perheellinen ja haluat yöksi kotiin, niin alapa ajamaan tuntitolkulla kotiin joka ilta kun voisit nuorena isänä paljon hyödyllisemmin opiskella itselkesi nopeammin ammatin niin loppuisi nuoren perheen köyhyys joskus.Kaikki ei asu Helsingissä tai Tampereella. Syrjäytymisriski tällaisilla perheillä myös laskisi. Ihan turhaa hukata vuotta nuoren isän elämästä kun tärkeämpääkin olisi, ihan yhteiskunnankin vuoksi!

Vaikka sitten lykkäystä ihan kunnolla tällaisille, mieluummin kuin pakottaa 18v isä armeijaan/sivariin juuri niinä vuosina kun olisi todella tärkeää päästä työelämään mukaan tai opiskella.[/QUOTE]

Armeijassa voi saada eväitä tulevaisuutta varten vaikka kuinka paljon!

Negatiivisella meiningillä ei saa kuin pahan mielen kaikille, positiivisin mielin intti voi olla todellinen ponnistuslauta ylöspäin.

Minä esimerkiksi olin hiljainen, syrjäänvetäytyvä, ujo ja masentunut ylipainoinen vässykkä, intti muutti elämäni täysin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä