G: Turhin/epäkäytännöllisin hankinta vauvalle?

tyttönen
mieheni sisko sanoi että ostaa pojallemme 1v synttärilahjaksi turvakypärän.. vai mikä se nyt onkaan, semmoinen pehmustekypärä ettei satu päähän jos kaatuu tai kolahtaa..

siihen sanoinkin heti ei kiitos!!

rintareppu myös, pari kertaa tuli käytettyä.
 
tuttipullot ja ä-maidon korvike! ekalle hankin useamman kuin yhden ja varasin vielä korvikettakin jääkaappiin, en tiennyt silloin miten hyvälypsyinen olisin!! ja saatu turha kapistus oli jonkun ostamat ne vauvan kaarevat ruokailuvälineet, ei niitä käytetty muuta kuin leikeissä myöhemmin, ihan oikealla lusikalla syötin ja ihan oikeilla ruokailyvälineillä alkoivat syödä itse.
Mutta mitä en ole hankkinut ja ilman pärjännyt: sitteri, hyppykiikku, itkuhälytin, ne tulee ekana mieleen
 
Turhuuksia esikoisen aikana oli rintareppu, ei tosin itse tarvinnut ostaa kun sukulaiselta sain ilmaiseksi.
Nyt kuopuksen aikana hoitopöytä, tai sitä ei ollutkaan enää, kun esikoisellakaan en pahemmin sitä käyttänyt. Kuopuksella kovassa käytössä oli rintareppu, mutta tuo hyppykiikku ihan turha. Ei tykkää siitä ollenkaan.
Esikoinen kyllä tykkäsi ja kovasti.

Onneks nuo mitkä on huomattu turhiksi, niin niitä ei ole tarvinnut ostaa vaan on tullut meille sukulaisilta.
 
kaksostenmami
Äitiyspakkaus. Huonolaatuisia ja epäkäytännöllisiä tuotteita ja vaatteita. Osa tietysti oli hyvää. Ens kerralla otan rahana, enkä nytkään ole kellekään suositellut.
 
No, mä en onneks ostellu juuri mitään turhaa...... tutit ja pullot tuli tarpeeseen ehkä turhia oli sit liivinsuojukset ja imetysliivit (ne sain kyllä kaverilta käyttämättömänä)..koska imetys ei vain oikein sujunut ja maitoa ei tullut.Lahjaksi saatiin MAM taikamuki, joka oli kyllä todella turha eikä ikinä käytössä. Muuta ei juuri tule mieleen........ Paitsi kaikki sellaiset vauvan haalarit ja paidat ja mekot joissa oli selkäpuolella kiinitys, todella epäkäytännöllistä.<br><br>
 
Lahjaksi saadut olkainmallin potkuhousut. En ole tykännyt käyttää kuin satunnaisesti. Osin myös yhdistelmävaunut, sillä ratasosan olen jo korvannut pitkän matkan kulkemiseenkin soveltuvilla matkarattailla.
 
Mulla oli se niistäjä, tutit ja tuttiremmi (?) ja potkuhousut ja pienet paidat.

Mut hyvä oli hoitopöydäksi Elfakori teline, jonka päällä hoitoalusta (kovapohjainen) oli pesuhuoneessa. Tosi kätevä! suosittelen... Pesupiste lähellä, lämmintä kun lattialämpö...
rintareppu kesävauvalla hyvä! ei talvivauvalle tarpeen.
 
Hoitopöytä. Vei kamalasti tilaa meidän pienen kaksion makuuhuoneessa, ja aina vaipat tuli vaihdettua sängyn päällä tai kylppärissä pesukoneen päällä suoraan peppupesun jälkeen.

Hyvä tietää että tällä kertaa ei hoitopöytää tarvitse hommata. Rv 16 meneillään.

Muita turhia olivat tuttipullon lämmitin ja rintareppu. Nyt on kyllä toiveet korkealla et tää uus tulokas viihtyisi tossa rintarepussa paremmin kuin esikko.
 
Meillä rintareppu, kantoliina ja sitteri ovat ollet lastentarvikkeiden helmiä! En tiedä miten oltaisiin ilman niitä pärjätty (tosin kakkosen kohdalla kantoliina on jo syrjäyttänyt rintarepun joka pistettiin kiertoon). =)

Turhimpia, ilman käyttöä jääneitä tarvikkeita olivat tutit, imetystyyny (kokeilin pari kertaa eikä tuntunut luontevalta, päätyi sitten isännälle torkkutyynyksi :D ) ja saatiimpa sukulaisilta käyttämättä jäänyt tuttipullon lämmitinkin. Tuttipulloja ei ensimmäisen viiden viikon jälkeen esikoisella tarvittu, kuopus on tähän asti (7vkoa) pärjännyt ilman ja toivottavasti näin jatkossakin.
 
Piipero85 harmaana
Rintarepun ostin käytettynä kirpparilta. Kerran kokeiltu kotona alle 5 minuuttia, täysin turha ostos meillä... Kannan mieluummin sylissä tai työnnän vaunuissa...

Pienet pikkupöksyt (jotka siis tulee vaipan päälle) jääneet meillä käyttämättä (ristiäisissä käytettiin, ortodokseja kun ollaan ja vauva on alkukasteen ajan vaippasillaan ja alushousut jalassa...). Kertisvaippoja kun käytetään...

Kestovaippakuume iski ennen pojan syntymää: niitä väsäsin itse ja ostelin käytettynä ja jotain myös uutena. Ei ollut meidän juttu sekään... Vaipoilla on onneksi melko hyvä jälleenmyyntiarvo ja sain paketista omani takaisin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 16:13 kaksostenmami kirjoitti:
Äitiyspakkaus. Huonolaatuisia ja epäkäytännöllisiä tuotteita ja vaatteita. Osa tietysti oli hyvää. Ens kerralla otan rahana, enkä nytkään ole kellekään suositellut.

Siis pakko kysyä et miten voit sanoo noin ku viä ilmaseks saanu ja suurin osa suomalaista laatua?????
 
Kaikki potkuhousut ja puolipotkuhousut eivät olleet mun makuun vaan tykkään enemmän pukea terättömiä trikoohousuja sukkien kanssa ja alle body. Möin pois kaikki äp:n nämä ja saadut myös.

Muuten kaikki hankitut tavarat ollut käytössä. No, maidonkerääjiä en ole jaksanut enää käyttää alkuinnostuksen jälkeen. Kyllähän toinen tissi edelleen valuu imetettäessä toisesta, mutta helpompaa painaa rätillä.

 
Äitee79
Tuttipullonlämmitin, poika kerkes saada raivarit ennen ku sait pullon edes laitteeseen, oota siinä sitte huutava mukula kainalossa, sanoin laitteelle parin kerran jälkeen ei kiitos ja lämmiteltiin mikrossa ja homma toimi
 
lapsus
Meillä turhimpia olivat kestovaipat. Väsäsin ite vielä onnessani lisää. 1kk käytin mutta kaveri oli niin vaativa muilla tahoilla ettei aika riittänyt pesemiseen. :headwall:

Rintareppu ollut kovassa käytössä 5kk jälkeen.

Taikamuki oli kallis ja turha. Tavallinen nokkamuki pienillä reillä toimii.

=)
 

Yhteistyössä