G: Tunnistatteko merkkivatteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalaistollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tunnista, ihan sama mikä merkki, vaikka se reimatec olis jonkun lapsen päällä, niin en mä merkkiä tunnista tai katso. itse ostin pariviikkoa sitten pojalle välikausihaalarin kaupasta, ihan ulkonäön ja sopivuuden ja sen mukaan että kangas sun muut tuntui hyvälle käteen. kotona sit huomasin, että se on lassietec, ja olikin hyvä haalari, vaikka eilen joku näytti moittivan. mä jouduin pesemään ton haalarin jo, ja siinä kiellettiin rumpukuivaus, mut rumpuun mä sen kiireissäni pisti, ja miksikään ei menlnyt

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
en tunnista, ihan sama mikä merkki, vaikka se reimatec olis jonkun lapsen päällä, niin en mä merkkiä tunnista tai katso. itse ostin pariviikkoa sitten pojalle välikausihaalarin kaupasta, ihan ulkonäön ja sopivuuden ja sen mukaan että kangas sun muut tuntui hyvälle käteen. kotona sit huomasin, että se on lassietec, ja olikin hyvä haalari, vaikka eilen joku näytti moittivan. mä jouduin pesemään ton haalarin jo, ja siinä kiellettiin rumpukuivaus, mut rumpuun mä sen kiireissäni pisti, ja miksikään ei menlnyt

Ja taas vedettiin Reimatec mukaan!! Ap tarkoitti varmaan ihan yleisellä tasolla....huvittaa kun mammojen mielestä reimatec on niin merkkivaate,että.Miellän merkkivaatteeksi YSL,Kenzo,Oililyn....juu saatan tunnistaa merkkejä mutta mitä väliä sillä on?

tää vaatekeskustelu on mun mielestä tosi huvittavaa,taidanpa kohta lähteä lapseni kanssa ulos ja pukea hälle 5? välikausihaalarin päälle (vaikka olisi rahaa reimaankin :whistle: )
Ainiin ja pitää ottaa nuo kiikarit mukaan niin tutkaillaan mitä meidän naapuruston lapset pitää päällä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
En tunnista eikä kiinnosta. Aikuisella voin merkkivaatteet/kilut/kalut jotenkuten ehkä ymmärtää, mutta miksi hankkia kersalle monensadan vaate joka mahtuu kovin vähän aikaa? Laadullakin on vähän vaikea perustella tuota merkkeilyä, koska eivät ne nyt niin plajon laadukkaampia ole kuin laadukkaat halvat "merkittömät" tuotteet. Minä en viitsi maksaa hirveää hintaa jostain merkistä.

Mutta sellaisella ihmisellä, jolla on paljon rahaa käytettävissään ei varmasti tule edes mieleen, että miksi EN pue lastani kalliisiin vaatteisiin, kun kerran niitä voi surutta ostaa...
Siis miksi ostaa sitä Ciraffia Anttilasta kun voi ostaa Burberryä pikkupuodista.
Voi ostaa mitä vaan, kon on tuohta.

¤haaveilee lottovoitosta¤

(vaikken siltikään laittaisi poikani collegetakkiin sataakuuttatoista euroa... :whistle: )

Huomaan niiden ihmisten vaatetuksessa, joille se on itselleen tärkeää, he nimittäiin muistavat lähes aina mainita merkin tai ostopaikan :whistle:

Muuten kadulla jne. en huomaa, eikä edes jaksa kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
En tunnista eikä kiinnosta. Aikuisella voin merkkivaatteet/kilut/kalut jotenkuten ehkä ymmärtää, mutta miksi hankkia kersalle monensadan vaate joka mahtuu kovin vähän aikaa? Laadullakin on vähän vaikea perustella tuota merkkeilyä, koska eivät ne nyt niin plajon laadukkaampia ole kuin laadukkaat halvat "merkittömät" tuotteet. Minä en viitsi maksaa hirveää hintaa jostain merkistä.

Mutta sellaisella ihmisellä, jolla on paljon rahaa käytettävissään ei varmasti tule edes mieleen, että miksi EN pue lastani kalliisiin vaatteisiin, kun kerran niitä voi surutta ostaa...
Siis miksi ostaa sitä Ciraffia Anttilasta kun voi ostaa Burberryä pikkupuodista.

(vaikken siltikään laittaisi poikani collegetakkiin sataakuuttatoista euroa... :whistle: )

Ei varmasti tule mieleen :D Itse en vain ymmärrä sitä. Kukin tietty laittaa rahansa mihin lystää, mutta tuntuu niin tuhlaukselta tuo merkkeily. Ostaa nyt järjettömän hintaisia vaatteita vain sen merkin takia? Ei mahdu minun kallooni.

Kuten Piipi sanoi, monille (ei suinkaan kaikille) merkkivaatteiden kantajille on tärkeää tehdä kaikille selväksi minkämerkkisiä vaatteita ovat, ja mistä ostettu ja mihin hintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Ei varmasti tule mieleen :D Itse en vain ymmärrä sitä. Kukin tietty laittaa rahansa mihin lystää, mutta tuntuu niin tuhlaukselta tuo merkkeily. Ostaa nyt järjettömän hintaisia vaatteita vain sen merkin takia? Ei mahdu minun kallooni.

Kuten Piipi sanoi, monille (ei suinkaan kaikille) merkkivaatteiden kantajille on tärkeää tehdä kaikille selväksi minkämerkkisiä vaatteita ovat, ja mistä ostettu ja mihin hintaan.

Niii...ih.
Se siinä juur huvittavaa onkin, kun mua alkaa heikottaa jo pelkästä hintalapun katsomisesta ja toiset ne vaan pukee lapsensa huippukallisiin desingvermeisiin.
:D

Niii...ih.
Se siinä juur huvittavaa onkin, kun mua alkaa heikottaa jo pelkästä hintalapun katsomisesta ja toiset ne vaan pukee lapsensa huippukallisiin desingvermeisiin.
:D [/quote]

Mikä on designvaate? Palstalaisille se on reimatec :) :)

(Koska ne ei muita merkkejä tiedä)

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Mutta jos on hyvätuloinen niin miksei saisi ostaa mitä haluaa ja mihin on varaa??? Moni ostaa merkkivaatteita esim. laadun takia.

Itseasiassa merkkivaatteidenkin laatu on laskenut kuin lehmän häntä nykyään, sillä muuten hinnat olisi kohonnut aivan pilviin, jolloin ns. hyvätulisellakaan ei olis varaa niitä ostaa, pitäsi olla oikeasti rikas. Iso osa valmistetaan niistäkin jo Kiinassa ihan niilla samoilla tuotantolaitoksilla kuin ne halpisvaatteetkin, ainoostaan suunnittelijat on eurooppalaisia tai jenkkejä jne. Ja ainoo mistä maksetaan kunnolla on suunnittelijan palkka ja se merkki-lappu.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Mutta jos on hyvätuloinen niin miksei saisi ostaa mitä haluaa ja mihin on varaa??? Moni ostaa merkkivaatteita esim. laadun takia.

Tietty saa ostaa mitä lystää jos on varaa sellaiseen laittaa. Kuten aiemmin sanoin, ei se laatu niin paljon parempi ole kuin hyvälaatuisissa halvemmissa vaatteissa. Merkkivaatteiden hinnoissa on ilmaa ihan vattuna. Vaikka itselläni olisi joskus varaa merkkivaatteisiin asti, tuskin siltikään niitä ostaisin, tuntuu niin tuhlaukselta.

merkkivaatteita saa ulkomailta esim. keski-Euroopasta paljon edullisemmin kuin täältä.Siellä on tosi hyviä outlettejä joista saa pilkkahintaan ralph laurenia,kenzoa,dieseliä ym,kenkiä,laukkuja ja vaatteita.Että ei se tarkoita että pitäisi olla sikarikas.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on designvaate? Palstalaisille se on reimatec :) :)

(Koska ne ei muita merkkejä tiedä)

Design vaatteet on oikeasti jotain Dioria, Lacroixia, Lagerfeltiä, Gaultieria jne. > Merkkivaatteena menee taas juuri Reimat, Ellet jne ( ei H&M ). ;)

Yhteistyössä