G:toinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peukalo keskellä kämmentä

Vieras
Onko teillä kestänyt tulla toistamiseen raskaaksi kauemmin kun ensimmäinen vai veikö toisen raskauden alkaminen vähemmän aikaa?

Meillä yritetään toista ja ei vaan kuulu vaikka ensimmäinen raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jälkeen.

Meillä tärppäs kakkosesta nopeemmin. Mut luulen, että johtu siitä, etten ollu välissä käyttäny hormonaalista ehkäisyä, esikoisen aikana olin vuosia syöny pillereitä ennen ku alettiin yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja jesni:
Meillä tärppäs kakkosesta nopeemmin. Mut luulen, että johtu siitä, etten ollu välissä käyttäny hormonaalista ehkäisyä, esikoisen aikana olin vuosia syöny pillereitä ennen ku alettiin yrittää.

Meillä sama toisen kohdalla. Esikoinen tärppäso 7. kierrosta, toinen 5.kierrosta.
Kolmas sitten tärppäsi heti ekasta kierrosta pillereiten lopetuksen jälkeen :D

meillä vuosien pillereiden syönnin jälkeen toisesta kierrosta tärppäsi eka, toista tahkottiin 5 kuukautta jos lasketaan kuukautisten alkamisesta, ilman ehkäisyä oltiin kyllä kauemmin ehkä n. 8kk. Eli kauemmin kesti toisen tärppäys.

Meillä tärppäs molemmat lapset heti ekalla kierrolla, heti ku olin jättänyt pillerit pois. Ja sit kolmas sai alkunsa vasta hedelmöityshoitojen avulla, mun ikä tietty vaikutti tähän.

Eka raskaus alkoi toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Toinen raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta imetyksen jälkeen, mutta oli kohdunulkoinen. KU:n leikkauksen jälkeen jouduttiin laittamaan vielä solumyrkkypiikki perseeseen, ja hormonitoiminnan tasaantuminen kesti sen jälkeen muutamia kuukausia, jotka silloin tuntuivat aivan helvetin pitkiltä. Nyt olen kuitenkin paksuna ja näin jälkikäteen ajateltuna raskauduin melko nopeasti KU:n jälkeen.

Toinen kesti kauemmin kuin ensimmäinen. Ensimmäinen tärppäsi tokasta kierrosta ja toinen viidennestä, mutta meni kesken parin viikon päästä. Yksi kierto välissä odotettiin ja heti seuraavasta tärppäsi kuopus.

Yhteistyössä