Sikainfluenssa ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kinsella

Jäsen
18.02.2008
408
1
16
Pohjois-Savo
Hei!

Olemme jättäneet ehkäisyn pois koska haluamme kovasti toista lasta. Tyttömme on puolitoistavuotias. Pitkään jahkasimme asiaa koska tuo sikainfluenssa painaa päälle. Vieläkin tosin pelottaa, jos sitten tulen raskaaksi ja sairastan taudin ja molemmat vaikka kuolemme. Mutta pandemia saattaa kestää vaikka kaksi vuotta ja aika pitkä aika siirtää lapsen saamista siihen asti. :(

Mitä mieltä olette? Onko raskaus sikainfluenssan aikana järkevää vai olisiko pitänyt siirtää ehkäisyn pois jättämistä? Tuntuu ettei muita raskaana olijoita paljon huoleta ja uusia raskauksia suunnitellaan ym. En tiedä olenko itse sitten liian herkkä näille asioille. :(

No itse olen myös raskaana ihan alussa vasta ja mietin hyvin pitkään onko järkeä juuri tuon sikainfluenssan takia mutta mitä sitä siirtelemään huomenna voi jäädä vaikka auton alle jne... Ja onhan se rokete mahdollista ottaa jos vain itse haluaa.

meillä myös yritys menossa, emme halua siirtää yrittämistä sikaflunssan pelossa. lokakuun lopulla tulee myös rokotteet joten toivotaan että niistä hyötyä. tällä hetkellä vaikuttaa aika lievältä tuo tauti. mutta mene ja tiedä, olemme sillä asenteella että sille ei sitten mitään voi, onhan niitä terveitäkin siihen jossain päin maailmaa kuollut. tärkeää on vain lähteä heti sairaalaan kun oireet alkavat jotta lääkityksestä on tehoa.

Yhteistyössä