G: Tilin tilanne

  • Viestiketjun aloittaja köyhyys
  • Ensimmäinen viesti
köyhyys
Ja monenko ihmisen sillä pitää pärjätä ja mihin asti?

Itsellä 30e, tankki on täys bensaa, laskut maksettu ja lapsilisiin, eli 26.9 pitäis pärjätä.. Ai niin, kolme ihmistä, 1aikuinen, 2lasta joista toinen alle 6kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhyys:
Ja monenko ihmisen sillä pitää pärjätä ja mihin asti?

Itsellä 30e, tankki on täys bensaa, laskut maksettu ja lapsilisiin, eli 26.9 pitäis pärjätä.. Ai niin, kolme ihmistä, 1aikuinen, 2lasta joista toinen alle 6kk.
enemmän kuin sinulla ja kolme henkeä meitäkin 1aikuinen ja 2 lasta ja ensi perjantaina on tilipäivä...

 
heikosti menee
Alkuperäinen kirjoittaja heikosti menee:
1 aikuinen ja 1 lapsi. 20 euroa lapsilisään saakka. Ruokaa pakasteessa. Vuokra maksamatta.
Lapsilisä siis menee vuokraan, eli kotihoidontuen maksupäivään saakka 20 euroa. Vaippojakin pitäisi ostaa.
 
vieras
Käyttötilillä on noin 1000 euroa, muistaakseni.

Tosin asuntovelkaa on niin paljon, että tuokin käyttötilin raha on oikeastaan pankin... olen miinuksen puolella, eli käytännössä minulla ei ole yhtään euroa.
 
n.300e, yksi aikuinen, yksi lapsi, 2-kissaa. Lapsilisät on seuraavat rahat, palkka sit viimeinen päivä. Kaikki laskut on maksettu, bensaa on tankillinen jne..

Mun mielestä on vähän suhteellinen käsite, paljonko kelläkin on rahaa.. Joillakin voi olla vaikka 1000e viikoksi käyttöön, mutta silti tällä samaisella ihmisellä voi olla paljonkin lainaa, luottokortti laskua, osamaksuja tms.. Itselläni on pari tonnia lainaa autosta, luottokortti lasku 0e, ei osamaksuja.
 
vieras
1,25e näyttää tilin saldo ja ukolla oli jtn alle euro. kaikki laskut maksettu ja huomenna jo onneksi tilipäivä! pakastimen antimia syödään nyt neljättä päivää.. =) nii ja kaks lasta ja kaks aikuista.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toisilla voi mennä heti tili noin tyhjäksi? Itse hoitovapaalla, mies kyllä töissä ja raha riittää oikein mainiosti.
Kerroppas teidän nettotulot.
Varmaan menisi teilläkin talous sekaisin, jos olisit 7 viikkoa täysin ilman rahaa. Näin meillä Kelan takia.
 
Vieras tuttu
Perjantaina oli tilipäivä, jolloin tuli käyttötilille noin 1800. Ennestään oli pohjia noin 2500. Eli 4300 taitaa olla. On päässyt vähän notkahtamaan. Siellä pitäisi olla niitä pohjia oikeasti 3000, mutta syksyllä on sisustushinku vähän iskenyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toisilla voi mennä heti tili noin tyhjäksi? Itse hoitovapaalla, mies kyllä töissä ja raha riittää oikein mainiosti.
Kerroppas teidän nettotulot.
Varmaan menisi teilläkin talous sekaisin, jos olisit 7 viikkoa täysin ilman rahaa. Näin meillä Kelan takia.
Juu, mutta en voisi elää noin. En olisi tehnyt lapsia jos kelan tuloilla eläisin, no, yhden lapsen olisin tehnyt ehkä tuossakin tilanteessa. Muuten tulisin hulluksi. Jostain muualta pitäisi raha tulla jos enemmän lapsia tehtailee.
 

Yhteistyössä