G: teetko (ruskean)kastikkeen rasvalla ja jauholla vai kermalla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en tee. Vispaan jauhot veteen tai käytän Maizenaa ja kastikkeen ruskistajaa. Sitten loraus ruokakermaa.

Siis oikeestiko joku tekee noita rasvakammotuksia vielä???

Alkuperäinen kirjoittaja Hyi hemmetti:
No en tee. Vispaan jauhot veteen tai käytän Maizenaa ja kastikkeen ruskistajaa. Sitten loraus ruokakermaa.

Nyt täytyy antaa tietämättömyyteni "näkyä" , mutta mikä on kastikkeen ruskistaja ??? ja ei sitä rasvaa sinne tonnitolkulla laiteta :laugh: tai en minä ainakaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi hemmetti:

Nyt täytyy antaa tietämättömyyteni "näkyä" , mutta mikä on kastikkeen ruskistaja ??? ja ei sitä rasvaa sinne tonnitolkulla laiteta :laugh: tai en minä ainakaan =)

No se on sellaista tummaa ainetta, joka tekee vesi-vehnäjauhosta tummaa ilman ruskistamista ja karsinogeenejä. Ekströmsin aine.

Ja kyllä sitä rasvaa siihen tulee kumminkin ruokalusikallinen tai kaksi, vaikka ois nuukana. Puhumattakaan rasvan käryttämisen epäterveellisyydestä.

Minä teen ruskean kastikkeen kotigastronomisarjan ruskeakastikejauheesta. On tosi hyvää. Tekee arkilihapullista juhlaruokaa. Lisäksi kuorineen keitettyjä perunoita ja puolukkahilloa. Nam!!

Yhteistyössä