G: Te, joilla on KALLIITA kämppiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Kertokaa kämpästänne. Vapaasti. En laita itse nyt mitään kriteeriä kalliille asunnolle, mutta lähinnä niissä asuvat kiinnostaa. Ainakin:

1) Missäpäin (kaupunginosa, jos uskaltaa)
2) Asumismuoto (kerro-s, rivari-, pari yms)
3) Milloin ostitte ja paljonko maksoi?
4) Paljonko on lainaa (oma ja yhtiö)
5) Oletko käyttänyt sisustussuunnittelijaa?
6) Millainen on sisustuksesi?
7) Millaiseen seuraavaksi?
8) Omistatko sijoitusasuntoja?

[QUOTE="minä vaan";27365766]Mikä on kallis??

Puhutaanko sadoista tuhansista vai miljoonista?[/QUOTE]

Laitoin aloitusviestiin, etten aseta hinnalle mitään kriteereitä. Jokainen saa määritellä, asuuko mielestään kalliissa kämpässä. Onkohan tällä palstalla edes niitä, joilla on oikeasti tosi kalliita asuntoja?

1) Turku Aurajokiranta
2) 120m2 rivitalo
3) 2012, h. 578 000 e
4)
5) käytettiin mutta vain olohuoneessa ja terassilla
6) valkoista, harmaa, musta, beigee
7) ??
8) juu 32 neliöise yksiö hesasta

Sehän nyt riippuu ihmisestä mitä kukin pitää kalliina ja etenkin paikkakunnasta. Pk-seudulla maksat pienestä kerrostaloasunnosta saman mitä 200km päässä 250neliöisestä uudesta omakotitalosta kaikilla herkuilla.

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvien mielestä meidän asuntomme on tosi kallis, mutta täällä asunnon hinta on vähän normaalia perheasuntoa hintavampi. Eli todella, sillä eurosummalla on väliä.

Meillä siis upouusi 250 neliöinen omakotitalo isolla tontilla. Täällä talo on todellakin kallis, mutta tuskin tuon hinnalla saataisiin Helsingistä mitään järkevää.

Lahti (järven rannalla)
omakotitalo

3) Milloin ostitte ja paljonko maksoi? Ostettiin 9v sitten jolloin hinnat ei olleet ihan niin huimia kuin nykyään. Maksoi 600tuhatta, kauppaan sisältyi piharakennukset ja rantasauna
4) Paljonko on lainaa (oma ja yhtiö) Asuntolainaa ei ole(muita lainoja kyllä on mut niitä ei vissiin tässä tarkoitettu). Meillä siis perintörahoilla ostettu talo.
5) Oletko käyttänyt sisustussuunnittelijaa? en, verhot on kyllä käynyt ammattilainen suunnittelemassa.
6) Millainen on sisustuksesi? valkoinen pääsääntöisesti joissa vahvoja väriläiskiä esim oransseja tekstiileitä sekä värikkäitä vahvoja tauluja. En koe olevani sisustaja mutta viihdyn täällä.
7) Millaiseen seuraavaksi? emme ole aikeissa muuttaa. tämä on lastemme kotitalo ja toivottavasti voimme heidät aikuisiksi täällä kasvattaa.
8) Omistatko sijoitusasuntoja?[/QUOTE] kyllä, pieniä keskusta asuntoja joista on joskus enemmän haettaa kuin hyötyä.

[QUOTE="nainen";27365682]Kertokaa kämpästänne. Vapaasti. En laita itse nyt mitään kriteeriä kalliille asunnolle, mutta lähinnä niissä asuvat kiinnostaa. Ainakin:

8) Omistatko sijoitusasuntoja?[/QUOTE]

1) Ison kaupungin ydinkeskustassa
2) Ydinkeskustassa asutaan tietty kerrostalossa. Tässä on kaksi vierekkäistä huoneistoa, jotka yhdistettiin toisiinsa. Remontti oli valtava: paikalleen jäi vain kantavat rakenteet.
3) Kolmisen vuotta sitten. Hintaa en mainitse.
4) Lainaa ei ole.
5) Arkkitehdilla oli vahva ote. Hän on suunnitellut mainion pohjan ja hienosti huomioinut esim. valon kulkemisen lasiseinällä, sisäikkunoilla jne. Lisäksi jätettiin vanhasta talosta alkuperäisiä yksityiskohtia. Sisustussuunnittelijakin oli, mutta hänen ehdotuksensa jäi aika lailla hyödyntämättä. Itse olen suunnitellut esim. keittiön ja kylpyhuoneen valettuine ammeineen.
6) Valoisa, vaalea, harmoninen, skandinaavinen. Hillitty ja klassinen tanskalainen, jos skandinaavista vielä eritellään. :)
7) Tässä pysytään. Naapuriosakkeet on suvun omistuksessa, joten ehkä joskus laajennetaan.
8) Yhden pienen osuuden.

[QUOTE="nainen";27366049]Tästä huomaa hyvin, miksi monet esimiehet ovat nihilistejä. Jos ei aseta pilkuntarkkoja ohjeita työntekijöille, vaan antaa valinnanvapaiden, se saa aikaa sekasortoa.[/QUOTE]

Naulan kantaan. :D

Kiitos vastauksista ja siis vastatkaa vaan kaikki, jotka vaan mielestänne asutte kalliissa asunnossa.
Sanoin jo aloitusviestissä, että sen jätän jokaiselle itselle harkittavaksi.

Itse tässä myyn kohta asuntoa, joten mietin ihmisten kulutustottumuksia varsinkin, jos ostaa kalliin asunnon.
Miten paljon lopulta sitä rempataa, kauan siinä aiotaan asua ja tehdääko sisustussuunnittelijalla mitään.

Monet, jotka panostaa kivaan, hulppeaan taloon, ei sit monesti osaa sitä itse sisustaa. Tai ei halua edes ostaa kunnolisia huonekaluja.

1) Missäpäin - Lontoossa
2) Asumismuoto - viktorianaikainen paritalonpuolikas ("semi-detached"), 175 neliötä, 4 makuuhuonetta, 2 kylppäriä, sauna, takapiha ja kattoterassi
3) Milloin ostitte ja paljonko maksoi? - 2 v. sitten, maksoi n. 1 100 000 euroa
4) Paljonko on lainaa (oma ja yhtiö) - lainaa n. 500 000 euroa
5) Oletko käyttänyt sisustussuunnittelijaa? - en
6) Millainen on sisustuksesi? - "Scandi design meets Ikea & mummola", yhdistelmä klassikkoja, perintökaluja ja halpoja löytöjä. Enemmän Marimekkoa kuin mitä Suomessa käyttäisin, mutta täällä paikalliset arvostavat, pitävät raikkaana vaihtoehtona.
7) Millaiseen seuraavaksi? - Jollei voiteta lotossa, toivottavasti pysytään tässä ainakin eläkeputkeen asti. Jos voitetaan ;) sitten samantyyliseen mutta keskustampaan (nyt ollaan kolmoszonella).
8) Omistatko sijoitusasuntoja? - ei. Etsitään Suomesta kesämökkiä, siihen olisi juuri ja juuri varaa.

[QUOTE="nainen";27366206]
Miten paljon lopulta sitä rempataa, kauan siinä aiotaan asua ja tehdääko sisustussuunnittelijalla mitään.

Monet, jotka panostaa kivaan, hulppeaan taloon, ei sit monesti osaa sitä itse sisustaa. Tai ei halua edes ostaa kunnolisia huonekaluja.[/QUOTE]

Jaa, sinusta siis sisustussuunnittelijaa PITÄÄ käyttää, jos on kallis talo? Miksi ihmeessä, jos itse tietää, miten haluaa sisustaa ja on varma sisustaja? Meidän taloa on parikin ammattilaissuunnittelijaa kehunut, en siis koe, että mun olisi pitänyt maksaa ulkopuoliselle tonneja siitä, että se suosittelee meille joitain überkalliita design-huonekaluja vain periaatteesta.

Meillä siis on mm. Jacobsenin tuoleja, BoConceptia, Eamesia, Muutoa jne, mutta kun kerran löydettiin Ikeasta esim. kiva pöytä ja kelpo matot, ostettiin ne. Ei mulle tule identiteettiongelmia, jos vieraat sen hoksaavat. :)

Suunnittelijaa käytettiin saunaremonttiin, ja kun keittiö joskus laitetaan uusiksi, sekin tietysti teetetään ammattilaisella. Puutarhasuunnitelmakin tehtiin itse, mies on siinä aika kätevä.

[QUOTE="SusieQ";27366379]Jaa, sinusta siis sisustussuunnittelijaa PITÄÄ käyttää, jos on kallis talo? Miksi ihmeessä, jos itse tietää, miten haluaa sisustaa ja on varma sisustaja? Meidän taloa on parikin ammattilaissuunnittelijaa kehunut, en siis koe, että mun olisi pitänyt maksaa ulkopuoliselle tonneja siitä, että se suosittelee meille joitain überkalliita design-huonekaluja vain periaatteesta.

Meillä siis on mm. Jacobsenin tuoleja, BoConceptia, Eamesia, Muutoa jne, mutta kun kerran löydettiin Ikeasta esim. kiva pöytä ja kelpo matot, ostettiin ne. Ei mulle tule identiteettiongelmia, jos vieraat sen hoksaavat. :)

Suunnittelijaa käytettiin saunaremonttiin, ja kun keittiö joskus laitetaan uusiksi, sekin tietysti teetetään ammattilaisella. Puutarhasuunnitelmakin tehtiin itse, mies on siinä aika kätevä.[/QUOTE]

Jos asumiseen panostaa (ostaa kalliin talon), niin yleensä ilmeisesti haluaa mukavan kodin. Jos oikeasti osaa sisustaa itse, niin mitään hätää, ei sitä sisustussuunnittelijaa tarvitse, mutta aika harva mielestäni omaa sitä taitoa.

Kaveripiirissäni oikeastaan vain 2 voi sanoa, että on tyylikkäät sisustukset. Ja en tarkoita sillä sitä, että ne olisi oman makuni mukaiset: ei ole, mutta niistä kodeistä näkee, että niihin on panostettu ja ovat todella viihtyisät ja kauniit.
Ne itseasiassa on tehnyt sisustussuunnittelija.

Ja toinen näistä asunnoista on sen sisustussuunnittelijan (oli Gloria lehdessäkin kannessa), mutta toinen on ihan pk-seudulla "halpiskämppä" Espoossa. Tosi kamala 70-luvun kerrostalo, mutta kun sinne asuntoon pääsee, niin kyllä silmä lepää siinä.

1) Missäpäin (kaupunginosa, jos uskaltaa) Kainuussa, ei kaupungissa
2) Asumismuoto (kerro-s, rivari-, pari yms) omakotitalo
3) Milloin ostitte ja paljonko maksoi? rakennutin 2000, rahalla sai
4) Paljonko on lainaa (oma ja yhtiö) 0e
5) Oletko käyttänyt sisustussuunnittelijaa? ideoita olen kysynyt
6) Millainen on sisustuksesi? kotoisan viihtyisä
7) Millaiseen seuraavaksi? hieman isompaan omakotitaloon.
8) Omistatko sijoitusasuntoja? en

[QUOTE="nainen";27365682]Kertokaa kämpästänne. Vapaasti. En laita itse nyt mitään kriteeriä kalliille asunnolle, mutta lähinnä niissä asuvat kiinnostaa. Ainakin:

8) Omistatko sijoitusasuntoja?[/QUOTE]

Minä olen puolikelpoinen osallistumaan tähän. Eli itse talo ei aikoinaan ollut kallis, mutta sen jälkene kun naapureiksi on tullut golfkenttä ja takana oleva metsä rauhoitettu virkistyskäyttöön + alue muuten laitettu uudisrakennuskieltoon, on paikan hintaarvo räjähtänyt taivaisiin.

1: Maalla.
2. Omakotitalo.
3. Ostettu 1989 - en muista hintaa.
4. Ei enää lainaa.
5. Olen.
6. Minimalismia talonpoikaisantiikilla.
7. Arkkuun.
8. Meillä on "vierasmajana" pieni rivitalonpätkä , jos oikein tahtoo, voi sitä pitää sijoituksenakin.

:)

1) Pääkupunkiseudulla
2) Okt
3) Itse rakennettu
4) N. 400000€
5) Vain pihasuunnittelijaa, valaistussuunnittelijaa ja arkkitehtiä.
6) Sisustus on kodikkaan tyylikäs, ei valkoinen ja kiiltävä vaan luonnonmateriaaleja, beigeä, harmaata, mustaa. Olemukseltaan pehmeä, mutta ei tippaakaan romanttinen. Vähän askeettinen nyt, koska lapset on ihan pieniä. Gloria/asuntomessut tasoa.
7) Ei tarvetta
8) En

Yhteistyössä