G; Te, joilla on enemmän kuin 1 lapsi, toistaako lastenne nimet jotain tiettyä "kaavaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vili43
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensimmäiset nimet on kaikilla aika pehmeitä, ja sointuu toisiinsa. Ja toiset nimet on luontonimiä. Ja on niillä kaikilla kolmella kolmannetkin nimet.

Mutta ei niitä oltu mitenkään suunniteltu. Paitsi se, että haluttiin myös luontonimi.

No joo- kai. Ihan tahtomatta.

Muksut on Eevertti ja Emilia. Sama alkukirjain, molemmilla kolme nimeä- perinteisiä nimiä, osa suvun nimiä. Tuo sama alkukirjain oli ihan tahatonta, sattui vaan niin, mutta onhan se kätevä, että voi fiksusti nimikoida vaatteet E.A. :D

Kaikilla kolmella on kolme nimeä. Mitään varsinaista kaavaa niissä ei ole.
Ainakaan jos tarkastelee vaan esikoisen ja keskimmäisen nimeä, tietty idea siihen syntyy, kun liittää kuopuksen nimen kolmanneksi.

Ei oo mitään kaavaa, vaan molemmilla on ne meidän mielestä kauneimmat nimet =) Toisella 3 nimeä ja toisella 2. Toisen kutsumanimi on supisuomalainen ja toisen maailmalla hyvin yleinen nimi, joka on helppo myös suomalaiseen suuhun.

On kai niissä jonkinmoinen kaava. Molemmilla 3 nimeä: yksi M-alkuinen turkkilainen nimi, yksi suomalainen/suomalaistunut nimi, ja yksi nimi joka tulee suvusta. Tosin tytöllä tuo suomalainen nimi ja suvusta tuleva nimi on sama, Maria. Molempien kutsumanimissä on kolme tavua. Melike ja Nikolas *vilkuttaa hulluna tutuille :wave: *
Ja molempien nimet on toki ne meidän mielestä kaikkein kauneimmat nimet, ei kai me muuten oltaisi juuri niitä nimiä valittu :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kaikilla kolmella on kolme nimeä. Mitään varsinaista kaavaa niissä ei ole.
Ainakaan jos tarkastelee vaan esikoisen ja keskimmäisen nimeä, tietty idea siihen syntyy, kun liittää kuopuksen nimen kolmanneksi.

Ja kiva idea syntyykin *mää tiedän vaan en kerro* =)

ei ole samat alkukirjaimet, tytön nimi oli päätetty jo oikeestaan kun alettiin lapsista puhua. esikoinen (poika) sai nimensä isänsä extemporee päätöksestä.. ei ollu se eka vaihtoehto mut ihan hyvä silti. lapsilla 1nimi... lasten isä kun ei ole suomalainen niin nimien kriteeri oli että helpot lausua, niin että myös minä äitinä ne osaan ja sukulaiset ja kaverit :xmas:

Molemmilla 2 etunimeä, ekat nimet alkavat vähän vahingossa samalla kirjaimella (aiottu nimi vaihtui tytön ollessa muutaman päivän ikäinen, ei siis ajateltu sitä ja tajusin sen vast ku olin vähän niistä synnytyshuuruista selvinnyt.. ).

Toisen nimen ekat kirjaimet meinas kans tulla samoiksi, mutta ei päästy yhteisymmärrykseen nimen korjoittamis tavasta, ni siinä sit meni se ja otettii ihan toinen..

Miehen yks työkaveri kerran mietti et onks ne menny jotenkin samalla kaavalla ku meidän nimet, miehen ja pojan etunimet päättyvät s-kirjaimeen, minun ja tytön etunimet a-kirjaimeen.. mutta tietosesti ei ole mitään päätetty, sellaisia nimiä ovat jotka sopivat ja eivät ole niin yleisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Toistaa.
Etunimet on saman tyyliset, yksi tavuiset ja helpot.
Toisina niminä vanhat suomalaiset nimet, jotka voisi olla myös kutsumaniminä.
Ja kolmantena nimenä molemmilla pojilla on isin toinen nimi =)

Yksitavuiset etunimet??? Ihanko oikeasti nimessä vain yksi tavu, tyyliin: Pii, Tii, Laa, Lee, Lii ?? Ii, Aa??

Kaikilla kolmella muksulla on kaksi etunimeä.
Kahden vanhemman lapsen nimet alkavat A-kirjaimella ja niimpä kaikki tutut veikkailivat kolmoselle a:lla alkavia pojannimiä..mutta yllätys,yllätys, kolmosen nimi alkaakin O-kirjaimella =)
Kaikkien kolmen muksun nimet ovat perussuomalaisia ja kalenterista löytyviä,kaippa sekin jotenkin kaavamaista on. Kahdella nuoremmalla on suvussa periytyviä nimiä,mutta esikolla taasen ei ole...

Kummallakin 2 nimeä ja molempien tokat nimet saman tyyppiset, 3-tavuiset (-liina loppuiset). Ekat nimet täysin erilaiset, sellaset perinteiset suomalaiset nimet. Jos jompikumpi olis ollut poika niin yhtenä nimenä olis ollut minun isän ja ukin nimi.

Noh itseasiassa kulkee..Kaikilla kolmella on yhteensä kolme nimeä.

kaksiosainen etunimi ja ns.toinen nimi on suvusta tuleva.

Ja luulen pysyväni kaavassa myös tämän neljännenkin kanssa,kunhan ensin syntyy ja saan pähkäiltyä kivan nimen.

jep molemmilla kaks nimeä. pojalla toisena nimenä isän toinen nimi ja tytöllä toisena nimenä minun toinen nimi. ja näin ollaan ajateltu myös jatkaa.saa nyt nähä.pojan etunimi on suvussa kulkeva nimi, tosin ei sillä perusteella valittu.

No meillä on pojilla ihan erilaiset nimet,alkaa eri kirjaimilla ja toisella on pidempi nimi kuin toisella.Molemmilla on 3 nimeä.Kutsumanimet ei ole suvusta mutta toiset ja kolmannet nimet on.

Yhteistyössä