G: Te, joilla matkaa isovanhempien luo n.300-400km kuinka usein käytte

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
meillä isovanhemmat eivät käy usein.isälläni omat kiireet ja äitini on omaishoitajana niin ei pääse irtautumaan.ehkä kerran puolessa vuodessa meillä.me käydään n 4krt vuodessa sielläpäin ja ollaan koko vkl.
 
Mun vanhemmille matkaa 250km ja käydään parin kuukauden välein. Mun isä käy meillä kerran kuukaudessa ja mutsi käy kerran vuodessa. Ei ole mitään asiaa äitelle,mutta isän kans ihanan lämpimissä väleissä :flower:
 
Jouluna 2 päivän reissu, kesällä viikon reissu (noin).
Isovanhemmat käy meillä kerran vuodessa, pojan synttäreillä.
No nyt kun tää toinen syntyy niin sitten tulevat vielä hänen synttäreilleen.
Eli vähän nähdään.
 
oo
meillä on mummolaan matkaa 400km. Käydään siellä noin 1-2kk välein. Joskus ollaan vaan viikonloppu ja mikäli töistä saadaan vapaata niin pidennetty viikonloppu. Loma-aikoina tietysti pidempiä pätkiä. Isovanhemmat, siis äitini ja isäni eivät käy meillä juuri koskaan. Siskot ja veljet käyvät muutamia kertoja vuodessa.
 
vieras
Matkaa on vähän enemmänkin kuin tuon. Kerran vuodessa käydään lähemmäs viikon verran kerralla. Toiset eivät ole käyneet meillä varmaan viiteen vuoteen, toiset käyvät pikaisesti useamman kerran vuodessa, joskus muutaman tunnin, joskus ovat yötä. Käyvät samalla matkalla monen muun sukulaisen luona.
 
meillä on matkaa reilu 600km. on asuttu näin kaukana nyt 7kk jonka aikana minä oon käyny kerran tuolla,mies ja lapset 2krt. Kun käytiin koko perhe,niin oltiin torstaista sunnuntaihin muistaakseni...
miehen isä on ainut isovanhemmista joka ei ole käyny täällä eikä varmaan koskaan tulekaan.
 
mamma
Matkaa on 250 km. Isoisä käy joskus meillä (1-2 kertaa vuodessa), on n. 2 yötä. Me ollaan viimeksi käyty yli vuosi sitten., tarkoitus on mennä parin viikon sisällä käymään, ollaan n. 3-4 päivää. Käytäisiin useamminkin ellei se olisi niin hankalaa (huonot yhteydet, kummassakin päässä välillä autot hajalla, siellä ei suihkua eikä nyt edes kaivovettä). Ei tee mieli kolmen pienen lapsen kanssa käydä sellaisissa olosuhteissa joissa aikuisillakin hankalaa.
 
No meillä vähä lyhyempi matka mut ajettavaa suuntaansa silti sen 3 tuntia. (oisko 250km)

Käydään vaihtelevasti, joskus 2kk:n välein, joskus kerran kuussa (mies käy jänismetsällä kotiseudullamme joten metsästysaikaan useammin- joskus mies käy esikoisen kans kaksin ja minä jään kotiin vauvan kanssa). Kesällä viivytään usein viikkokin, tosin mies saattaa silloin lähteä jo edeltä pois jo on vaikka töitä, tullaan lasten kanssa sit junalla takas kotiin. Useimmiten ollaan kuitenkin vain viikonloppu, mut lähdetään perjantaina aina jo 12 aikaan ajamaan että jää sitte perjantainakin muutama tunti aikaa olla ennen ku lapset menee nukkumaan. (Niin ja kyllä mä joskus talvellaki jään ja tuun lasten kans sit junalla tyyliin tiistaina kotiin eli vierailua tulee semmonen 4-5päivää )

Isovanhemmat käy meillä harvemmin, ehkä 4 kertaa vuodessa. Toiset ei ole ikinä yötä vaan vierailut kestää 3-8 tuntia ja sit mun vanhemmat on 1-3 yötä kerrallaan.
 
Mun ja miehen porukat käy 2-4 kertaa vuodessa, me suunnilleen saman verran. Matkaa on mun porukoille 550km ja miehen porukoille 660km. Yleensä vierailut on vähintään pitkiä viikonloppuja, koska matkoihin menee jo yks päivä. Me tehään enimmäkseen sellasia reissuja, että käydään molempien porukoilla... Aikaa menee 1½-2½ viikkoa ja ehditään poiketa sukulaisiakin tapaamassa ja/tai mökillä. Aika rankkoja tollasetkin reissut on, kun kilometrejä tulee ajettua 1500-2000km. Haaveissa on muutto lähemmäs.
 
vieras
Mummoloihin matkaa 200km ja 250km. Käydään ehkä 1-4 kertaa vuodessa, riippuu tilanteista. Mummot ja papat käyvät meillä ehkä 4 kertaa vuodessa. Ollaan la-su yö, joskus pe-su.
 
Meillä on matkaa "lähimpään" mummolaan n. 400 km ja sielläkäydään kerranvuodessa, jos sillonkaan... Mun vanhempien luona (vajaa 500km) käydään n. kerran/pari vuodessa. Yleensä ollaan joulu oltu siellä...matkoihin kun menee 7 tuntia / suunta, ei jaksa viikonlopuiksi ajella ja lomilla monesti mummu ja ukki on sitten tullut tänne meille kylään. Kylässä käyvät n. 3 kertaa vuodessa. Me ollaan mummolassa yleensä viikko kerrallaan.
 
vieras
Meillä matkaa 200 km ja käydään 2kk välein. Kerralla ollaan 1-2 yötä. Isovanhemmat käyvät meillä pari kertaa vuodessa, mutta käyvät vain pikaisesti pari tuntia. Eivät jää koskaan pidemmäksi aikaa.
 
Öö.. kerran kahdessa vuodessa, ehkä noin.. Ollaan pitkä viikonloppu. Yleensä.
Meillä ei ole omaa autoa, niin vaikuttaa aika paljon tuohon matkustamiseen sinne. Ja bussilla tms ei pääse perille asti, joten lasten kanssa ei oikein tule mentyä muutoin kuin vuokra-autolla, hankalaa sähläystä noiden turvaistuinten kanssa..
Kyseessä minun isä ja hänen vaimonsa.

Äiti ja sisko asuvat molemmat noin 200km päässä ja vieraillaan 4-6krt/vuodessa.
 

Yhteistyössä