G: Tällaisia me Mitäs nyt-palstan ihmiset olemme!

• Viestiketjun aloittaja Kolmepluskaksi
  • Ensimmäinen viesti
Kolmepluskaksi
Eli jos mahdollisimman moni kertoisi lyhyesti millainen ja millaisessa elämäntilanteessa on, olis kiva katsoa, löytyykö yhtäläisyyksiä.

Minä olen 30-vuotias nainen. Kolme ala-asteikäistä lasta (tyttö 13v, pojat 9v ja 7v), nyt ns. yritys päällä, eli neljäs lapsi saa tulla, kun/jos on tullakseen. Toiveissa vielä useampi lapsi.

Avoliitossa, saman miehen kanssa ollut 16-vuotiaasta asti. Mies 8 vuotta minua vanhempi. Varmaankin melko keskivertoliitto, ala- ja ylämäkineen.

Asutaan Pohjois-Suomessa, omakotitalossa taajaman laidalla. Koira, kaks kissaa, kani ja pari pikkujyrsijää kuuluu perheeseen. Minä töissä kaupan kassalla, mies isossa firmassa mikrotukihenkilönä.

Ulkonäöltäni aika perinteinen suomalainen nainen. Kasvoiltani suht kaunis, mutta ylipainoa löytyy jonkin verran (BMI taitaa olla nyt n. 29). Ikuinen laihduttaja ;) Takana useamman vuoden vaikea jakso, sairastuin mielenterveydellisesti, mutta nyt lääkitys kohdallaan, terapiat takana ja elämä hymyilee!

Himpun päälle 30v yhden leikki-ikäisen pojan yh-äiti, pojan isän kanssa yhteishuoltajuus. Onnellisesti parisuhteessa.

Gradua pakerran parhaillaan kiivaseen tahtiin. Töissä osa-aikaisesti.

Kerrostalossa asutaan pääkaupunkiseudulla. Koira löytyy.

Ulkonäöltä pitkä ja hoikka brunetti.

ammattivalittaja
Olen 40v yrittäjän vaimo. Yksi lapsi, poika 5,5v. Asutaan omakotitalossa, kaupungin keskustaan matkaa n. 2,5km ei lemmikkieläimiä. Ulkonäkö pitkä ja lihava ruskeahiuksinen nainen.

Pessimisti
Noin 30v mies, yhden n. 1v ikäisen neitokaisen isä. Ei ole tulossa enää ikinä lapsia. Piuhat menee poikki heti ensimmäisen tilaisuuden tullen.

Valtion leivissä, joskin tili tulee yksityiseltä.

Avioliitossa. Pirkanmaalla asutaan, kerrostalossa. Ei lemmikkejä.

Ulkonäöltä ruma kuin synti eikä muutenkaan mikään penaalin terävin kynä.

Harrastuksina satunnainen liikunta eri muodoissaan.

insinööri
Olen 42 v kahden lapsen (6 v ja 8 v) äiti. Naimisissa olen ja on oltu miehen kanssa vuosikymmeniä yhdessä. Mies on teinirakkauteni. Asutaan pääkaupunkiseudulla omakotitalossa.

Olen hoikka ja tykkään pukeutua kauniisti. Harrastan liikuntaa päivittäin.

Harmaana nyt
30 v nainen, kaksi lasta (2v ja 7 kk), todella onnellisesti naimisissa (oltu yhdessä miehen kanssa kohta 8 vuotta). Mies on minua vuoden nuorempi. Asutaan kerrostalossa 4h+k+s pääkaupunkiseudulla ja aloitettiin juuri omakotitalon rakentaminen. Mies on töissä IT-alalla ja itse olen kotona lasten kanssa ja opiskelen loppusuoralla tradenomiksi. Juuri nyt ei ole lemmikkejä, mutta kaikenlaisia pikkujyrsijöitä ollut vuosien varrella.

Ulkonäöltä olen perusnätti tyypillinen suomalainen, tumma pitkä tukka, kymmenisen kiloa ylipainoa, josta nyt pitäisi yrittää päästä eroon, jos itsekuri riittäisi.

Lähes kolmekymppinen, koko elämänsä Helsingissä asunut, yksityisellä sektorilla työskentelevä utopistinen optimisti. Parikin eri tutkintoa plakkarissa, seuraava siintää jo näkökentässä. Vuosikymmen vierähtänyt mielitiettyni kanssa ja jälkikasvuakin saatu aikaiseksi: esikoinen esikoululainen ja toisen ennustettu syntymäaika kahden kuukauden päästä. Kerrostalokolmiossa asutaan ja nautitaan kaupungin huokeasta vuokrasta ei-niin-halutulla alueella. Vaan se mikä ei tapa, vahvistaa.

M32
Olen 32-vuotias vapaaehtoisesti lapseton mies. Olen ammatiltani opettaja ja asun keskustakaksiossa vaimoni kanssa. Olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta. Pidän työstäni, mutta pidän lomista vielä enemmän, koska silloin voin uppoutua kuvataiteen tekemiseen, matkustella ja elää vielä tavallistakin verkkaisemmin. Muita tärkeitä asioita elämässäni ovat ystävät, hyvä ruoka ja juoma, kulttuuri sekä vapaaehtoistyö. Löysin tämän palstan vuosi sitten sattumalta ja huomasin, että tämän lukeminen tuo ihan tervettä vaihtelua omiin ja lähipiirin perspektiiveihin. Olen kirjoitellut nettifoorumeille 2000-luvun alusta, ja ainakin useimpia harrastefoorumeita vaivaa ajoittain tietynlainen samanmielisyys.

[QUOTE="mitä";29738986]gendergueer demiseksuaali?[/QUOTE]

Etten koe olevani tarkasti rajatusti nainen tai mieskään, minulle sukupuoli ei ole tärkeä määrite elämässä. Ja että seksuaalisuuteni on tunteisiin linkittynyttä siten, että minulla täytyy olla vahva romanttinen tunneside seksuaalikumppaniini eli toisien sanoen aviopuolisooni.

Olen osa perheyhteisöä johon kuuluu kaksi isovanhempaa, kymmenen vanhempaa, yksitoista lasta ja kahdeksan lapsenlasta. Asun metsän keskellä, pellon laidalla, järven rannalla omakotitalossa viisitoista kilometriä kaupungin keskustasta. Tällä hetkellä elämääni kuuluu voimakkaasti perheeni lisäksi työ, joka on intohimoni ja harrastukseni sekä harrastukseni, joka käy työstä.

41v, kolmen lapsen äiti (tyttö 19v, poika 13v ja poika 4v) Esikoinen ei enää asu kotona. Taloudessa myös mies ja kaksi koiraa. Molemmat aikuisen opiskelevat, mies teologisessa ja minä seurakuntaopistolla. Austellaan Pohjois-Helsingissä ja itse harrastelen bloggausta ja käsitöitä. Lempi matkakohde on Krakovan Kazimierz.

Pk-seutu, 23v nuori nainen, kaksi lasta (7kk & 3,5v), avioliitossa. Kotina kaupungin rivarineliö, mies (27v) on kirjanpitäjä ja itse kotiäitinä, ei vielä ammattia. Kotihiiren vastakohta, ollaan lasten kanssa aina menossa ystävien luona jne. :) ei sen kummempi.

Yhteistyössä