G: Synnyttämään meikeissä vai ilman meikkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 39+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ekassa oli meikit (aamulla meikkasin kun lähdin kaupugille ja synnytys käynnistyi iltapäivällä), kävin suihkussa ja en edes muistanut koko meikkejä :D

tokassa ei ollut meikkiä, synnytys käynnistyi aamulla kun nousin ylös.

viimeisimmät synnytykset en muista oliko meikkiä vai ei......(olin jo valmiiksi sairaalassa)

Ekan kanssa lähdettiin illalla kasin aikaan sairaalaan, oli mulla meikit naamassa kun olin aamulla meikannut.
Pesin ne sairaalassa kun kävin kuumassa suihkussa siinä toivossa, että se vähän helpottaisi supistuksia.

Tokan kanssa olin lähdössä neuvolaan, ja just saanu ripsivärit kohdilleen kun supistukset alkoi aivan puun takaa, ja sitten jo soitinkin kyytiä. Synnytin siis vasta laitetussa meikissä, pesin pois sitten kun synnytyksen jälkeen kävin suihkussa.

Kolmannesta en itseasiassa edes muista. Voi olla, että aikani kuluksi meikkasinkin sen jälkeen, kun olin siivonnut tallin, juonut kahvit ja käynyt suihkussa. Tiesin, että "kohta pitää lähteä, muttei vielä ole kiire", mutten kyllä tarkkaan muista mihin niitä viimeisiä hetkiä kotona yritin saada kulumaan...

No tietenkin synnytyksessä on paljon tärkeämmistä asioista kyse kuin pinnallisesta meikkaamisesta! Mutta oudolta kuulostaa nämä luomujeesustelut! Ihan kuin se olisi hyvästä äitiydestä pois, että haluaa näyttää hyvältä tilanteessa kuin tilanteessa. Eipä ihme että palstat on täynnä mies petti ja jätti -stooreja, kun täällä ollaan niin äiti-madonnaa, että on niiiiiiiin pinnallista ja tekopyhää meikata.

Itsellä oli meikit päässä kun menin synnyttämään. Sairaalan suihkun lattialla maatessani ne peseytyivät pois. Kun tulin pois suihkusta, rasvasin ihoni (!!!) niin kuin AINA kun tulen suihkusta, se sujuu rutiinilla jopa supistusten välissä. Seuraavan aamuna osastolla, siis ensimmäisenä vauvan kanssa, sipaisin rutiinilla aamukahvin jälkeen kevyen meikkivoiteen, ripsarit, kajalit ja huulikiillon naamaan ennen miehen tuloa. Ja onpa kauniita kuvia meidän perheen ekat kuvat!

Miten mä joo viime yönä arvasin että tästä tulee pitkä ketju? :whistle:

Mäe en tainnu meikata, tai en ainakaan muista sitä kun vedet meni 07 aamulla. Mä käytin pari tuntia siihen että mä söin aamiaista ja sitten imuroin ennen kun lähdin näytille synnärille. Sieltä lähdin kaupungille imetysliiiviostoksille ja sitten vielä Suomenlinnaan hakemaan miehen ostama pakettiauto pois sieltä saarelta. Ehdin mä vielä käydä kotona syömässäkin ennen kun lähdin yöks synnärille odottamaan supistuksia. Ja missään vaiheessa en miettiny et oonko päivän aikana meikannu tai en.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
En mä muista, kolme syntyi täysin varmasti meikeittä, yhdestä en ole varma.

Epäolleellinen pikkuseikka.

No onko tän palstan muut aloitukset jotain muuta kuin oleellisiä pikkuseikkoja? Alan olla kyllästynyt esi. Savannan kymmeniin apuvaapuva-aloituksiin ties mistä roskasta jääkaapissa tai hiuksenpätkästä (onneks se tajuaa pitää matalaa profiliia). Mutta siis miksei tällaista saa kysellä? Kysellään täällä paljon typerämpiäkin asioita.

Miksi se niin sun tunteita kuohuttaa jos joku haluaa näyttää hyvältä yhdessä elämän ikimuistoisemmassa tilanteessa?

Mä lähdin synnyttämään keskellä päivää, mutta supistukset oli alkanu aamuyöllä, joten olin ollu koko päivän vaan kotona. Muistaakseni en meikannut, mutta en ole ihan varma, jotenkin sellanen pieni meikkaaminen on niin rutiininomaista, että oon saattanut sen tehdä, enkä ole siihen kiinnittäny niin paljoa huomiota, että sitä enää muistaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
no en todellakaan oo meikannu synnyttämään lähtiessäni,ei kai kukaan niin tee? :o en oo myöskään meikannu sairaalassaoloaikana kertaakaan,ei oo käyny mielessäkään.

No kyllä meikkasin kevyesti laitoksella aamuisin. Mitä pahaa siinä on?

Musta on kiva olla pirteä ja nätti, ja vaikka itseni takia sen teinkin niin kyllä osaksi miehenkin takia. Ja oli tosiaan kivan näköisiä kuvia kun myöhemmin katseltiin. Ei tarvinnut valittaa niin kuin monet että hyi kauhee mä oon kauheen näkönen. Tykkään pitää itsestäni huolta ja mun tapaan kuuluu meikata aamuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaalassa meikkiä aamuisin:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
no en todellakaan oo meikannu synnyttämään lähtiessäni,ei kai kukaan niin tee? :o en oo myöskään meikannu sairaalassaoloaikana kertaakaan,ei oo käyny mielessäkään.

No kyllä meikkasin kevyesti laitoksella aamuisin. Mitä pahaa siinä on?

Musta on kiva olla pirteä ja nätti, ja vaikka itseni takia sen teinkin niin kyllä osaksi miehenkin takia. Ja oli tosiaan kivan näköisiä kuvia kun myöhemmin katseltiin. Ei tarvinnut valittaa niin kuin monet että hyi kauhee mä oon kauheen näkönen. Tykkään pitää itsestäni huolta ja mun tapaan kuuluu meikata aamuisin.

mä kauhistelinkin sitä että synnyttämään mennessä pitäisi meikata...!
mutta joo,en mä oo laitoksella ollessa miettiny et miltä mä näytän vaan olen keskittäny kaikki ajatukset tuoreseen perheenjäseneen

=)

No mulla kun meni lapsivedet aamulla, niin piti siitä sitten parin tunnin sisällä lähteä laitokselle. Kävin suihkussa ja meikkasin ihan samaan tapaan kuin joka muukin aamu kotoa lähtiessä, meikkasin myös joka ainut aamu synnärillä suihkun jälkeen. Ja siis meikkini on luonnollinen, meikkivoide, puuteri ja ripsari.

Se on vaan niin rutiininomainen toimenpide, että kummallisempaa olisi ollut, jos en olisi meikannut. Ja olin synnytyksen jälkeen heti jalkeilla ja pirteänä, en näe mitään syytä miksi en olisi meikannut... ja näytän jopa siis ihan hyvältä laitoksella joka päivä napsituissa kuvissakin :)

Se on muuten jännä että jokaisella kolmella synnytysreissulla KYS:iin, niiden pakollisten parin päivän aikana näkemieni meikanneiden juuri synnyttäneiden määrä on ollut 0.

Kaikki ollaan oltu kalpeita, mustasilmänaluksisia, ehkä näppyläiset ihot, ehkä punaiset mutta varmasti seisovat silmät jne. Juuri synnyttäneiden näköisiä siis. :) :whistle:

Ihmeellistä luomujeesustelua! Mitä pahaa siinä on jos joku meikkaa normaalistikin ja meikkaa myös synnyttämään lähtiessä??? Vai onko se jotenkin tieltä pois, koetteko uhaksi että joitakin kiinnostaa SIINÄKIM tilanteessa näyttää hyvältä!

Itse hikoilin meikit pois ja yöllä synnytin. Mutta aamulla laitoksella meikkasin ennen lääkärikiertoa ja miehen tuloa. Mun mielestä kaikille kivampi (ennen kaikkea MINULLE) että näytin kivalta. Niin koitan muutenkin aina näyttää.

Ja esimerkiki: Kerran mursin jalkani uimarannalla, mies lähti viemään sairaalan ensiapuun, kipu oli valtaisia, pyörryin matkalla kahdesti, ja silti mulle oli tärkeää lakata varpaankynnet ennen kuin ehdittiin perille... Sitä mies on jälkeenpäin nauranut. Tyhmää ehkä lakata tuossa tilanteessa, mutta mä tykkään näyttää kivalta, aina, jos se on mahdollista.

Mulla ei tainnut kummallakaan kerralla olla meikkiä naamassa, mutta jos olisi ollut, olisin varmaan mennyt synnyttämään meikkeineni. Sit jos olisivat ihan kesken synnytystä suttaantuneet/levinneet, olisin käynyt pesemässä pois. Muussa tapauksessa olisin varmaan jatkanut meikattuna loppuun asti. Mulla ei kumpikaan synnytys ole kylläkään kestänyt kovin monta tuntia - sitten vois olla eri asia, jos synnytys kestäis toista vuorokautta esim.

Mä oon varmaan jotenkin outo, mutta mun mielestä tässä kysymyksessä ei oo mitään kummallista tai ihmettelyn aihetta :whistle:

Mutta siis... mulla on tapana meikata aamulla (muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) ja jos lähtö siinä päivän aikana tulee, niin tuskin muistan koko meikkejä. Eli meikit naamassa lähden synnyttämään :) . Jos taas lähtö tulee yöllä, niin en varta vasten ala meikkaamaan. Ja meikit otan mukaan sairaalaan, jos muistan. Tuskin niitä tulee käytettyä, koska synnytyksen jälkeinen aamu on yks niistä poikkeuksista jolloin en meikkaa :D .

Yhteistyössä