G: Synnyttämään meikeissä vai ilman meikkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 39+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myös mun lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla.. Ei saanut olla meikkiä kuulema siksi että kasvoista voi nähdä oikeen värin... siis näkee helpommin hätätilanteessa. Tuli vaan mieleen että jos joutuu hätäsektioon niin sillonkin varmaan ois paras olla meikittä...

Minä kyllä meikkasin mennessä, (käynnistykseen), mutta sitten kun synnytys oli käynnissä ja juoksin kuumissa suihkuissa ja mies pyyhki kylmällä rätillä naamaa, niin ei siinä meikeillä ollut mitään väliä. Heti seuraavana aamuna taas jaksoin ehostaa niin tuli ihmismäisempi olo :D

Kaikenlaista sitä ihmiset pohtii. Mä kuitenkin epäilen, että ei se meikkaus juurikaan tilannetta pelasta. Sen koitoksen jälkeen, ei niistä ole tietoakaan, eikä kannata odottaa maailman hehkeintä näkyä peilistä. Meikit poskilla tai ilman.

Haha! Ei millään pahalla AP, mutta... Onko sillä väliä? Jotkut kyselevät esim. ulostamisesta ponnistusvaiheessa pöydällä, mutta ei silläkään ole väliä.

Tietty kuvista tulee kivempia josset näytä pesukarhulta linkousvaiheen loputtua :D .

Mä ostin synnytystä varten vedenkestävää ripsaria. Olin kyllä ajatellut vähän "kaunistautua", mutta sitten sattuikin niin paljon etten enää pystynyt meikkaamaan ennen lähtöä :xmas:

Mulla oli edellisen päivän meikit. Aamulla alko synnytys yhdeksän aikoihin ja klo 12 oli pihalla vauva. meikit yhä naamassa, ei tullu hiki, niinku ekalla kerralla.

kuule, kun jos sulla tulee lähtö esim.vesien menon myötä, et taida muistaa edes ko.asiaa..itse menin vielä suihkuun ennen lähtöä....ja tokasta suppareiden myötä lähtö, saunasta olin juuri tullut..synnytyksen jälkeen vasta huomasin etten ollut edes kammannut hiuksia pesun jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myös mun lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla.. Ei saanut olla meikkiä kuulema siksi että kasvoista voi nähdä oikeen värin... siis näkee helpommin hätätilanteessa. Tuli vaan mieleen että jos joutuu hätäsektioon niin sillonkin varmaan ois paras olla meikittä...

Pyyhittiinköhän multa meikit naamasta henkilökunnan puolesta kun jouduin hätäsektioon ambulanssilla suoraan yksistä juhlista? Olis ihan mielenkiintoista tietää :) Ainakaan silloin ei ollu enää meikkiä naamassa kun ekan kerran pääsin leikkauksen jälkeen peilin eteen. Tosin kasvoja oltiin pyyhitty kostella oksentamisen takia...

Pakko kertoa tähän väliin että rakas siskoni syöksysynnyttäjä ensimmäisellä kerralla seisotti toiseen synnytykseen lähtiessään taksia pihassa sen aikaa että sai sipastua ripskarvamaalia silmään. Synnytys kesti alle kaksi tuntia kaikkinensa eli reipas sisko mulla =)

Huvittavinta on se että normaalisti harvoin meikkaa, ei oikein osannut selitellä mitä päässä silloin liikkuu :D

Minä kävin saunapuhtosena synnyttämässä, oli kotona pakkomielle että tukka täytyy ehtiä pestä :xmas: , kai se kulkee suvussa? :laugh:

Jos mulla tulee lähtö synnytykseen päivällä (meikkaan joka päivä ja ihan itseni takia!) niin en pesisi pois. Jos lähtö tulee yöllä niin tod. näköisesti en meikkaa vaan menen sellaisenaan. Meikit otan kyl tietty mukaan jotta voin sitten vierihoitoosastolla ollessa hieman sipaistakin väriä naamaan. :) :)

Mä kyllä ähdin ihan heti, kun heräsin sillon aamulla, niin en ois ehtinyt meikata... Heräsin siihen että supisti ja lähdin samantien. Ei tullut laskettua supistusten väliä, koska kipu oli heti niin kova.

Ekassa synnytyksessä mulla jäi meikit naamaan ja ne samat meikit oli samalla paikalla synnytyksen loputtuakin.

Tokaan synnytykseen meikkailin (mulla oli koko päivä aikaa, kun supisteli epätasasesti) ajattelin vielä, et toka synnytys menee yhtä sujuvasti kuin ekakin ja meikit pysyy naamassa.
Ei sitten tullu kauniit ja rohkeat synnytystä ja meikit oli kaikkialla muualla kuin piti.

Hih, eipä ole kummallakaan kerralla tullut mieleen, että nyt kun tässä ponnistelen ilman meikkiä niin pitäis varmaan puuteria naamaan sipasta, että näyttää kuvat sitten hyviltä :D

Mutta jos olisin keskellä päivää lähteny synnyttään ja meikit olis ollu naamassa niin tuskin nyt niitä poiskaan olisin pessyt. Eli on siinä sitten muutakin mietittävää kun se, että meikkaako vaiko eikö :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eipä tullut edes mieleeni meikata synnyttämään lähtiessä =) Ketä varten olisin meikannut, taksikuskiako? ;) Siellä synnytyssalissa olevat muut henkilöt on kiinnostuneita ainoastaan sun jalkovälistäsi, ei naamastasi. Joten ihan hyvin voit unohtaa meikit =)

:D Kyllä mä lämpimästi suosittelen vähän "huuli"punaa... Tai edes kiiltoa! On sitten kätilöiden kivampi katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eipä tullut edes mieleeni meikata synnyttämään lähtiessä =) Ketä varten olisin meikannut, taksikuskiako? ;) Siellä synnytyssalissa olevat muut henkilöt on kiinnostuneita ainoastaan sun jalkovälistäsi, ei naamastasi. Joten ihan hyvin voit unohtaa meikit =)

:D Kyllä mä lämpimästi suosittelen vähän "huuli"punaa... Tai edes kiiltoa! On sitten kätilöiden kivampi katsella.

Nii, vois ainaki sen edellisen eppariarven peittää meikkivoiteella...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jep,tervemenoa meikit naamassa, kivannäköisiä sitten sellaiset pandakarhu ensikuvat :D

:laugh: samaa meinasin sanoa. Ponnistaessa hiki vaan lensi, olisi ollut kivoja kuvia jälkeenpäin vielä levinneet meikitkin naamassa.

No hyvänen aika...miksi ei voisi meikata!?! Onhan se nyt kivempi olo itsellekkin ja varsinkin silloin kun myöhemmin niitä kuvia katsotaan. Ei tarvisi silloin joka mamman hokea että ai kamala kun näytän hirveältä, älkää katsoko mua!!! Minä en ole ainoassakaan synnytyksessä hikoillut niin että olisi ripsarit tai kajalit valuneet. Ja onhan sitä vedenpitäviäkin meikkiejä!
Minun mielestä on vaan niin paljon kivempaa olla raikkaan ja siistin näköinen, eihän synnytys tarkoita sitä että täytyy olla ryytyneen näköinen, ei se tee sen parempaa synnyttäjää kenestää!