G: Sattuiko sinua eka gynekäynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori aikuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei ole kyllä mitään syytä käydä gynellä ennen seksielämän alottamista... Höpö höpö... Eikä siinä mitään kivuliasta pitäis olla. Papakoekin tuntuu lähinnä inhalta jos joltain, ei senkääpitäis kipeää tehdä.

Ei satu. Vähän epämiellyttävää levitellä jalkoja, mutta ei se satu. Synnyttämättömille käytetään pienempiä välineitä ja emättiimeen ei ainakaan minulla kajottu lainkaan, kun lääkäri huomasi minun silloin olevan vielä neitsyt. Ennen seksielämän aloitusta ei välttämättä tarvitse käydä, jos ehkäisy on kunnossa, mutta pillereiden saamiseksi voisi olla hyvä tehdä kunnon tutkimus (kysellään asioita, muita sairauksia jne.). Itse kävin aikoinaan nuorena tutkimuksissa epäsäännöllisen kierron vuoksi, johon tuli lääkitys.

Tota mä en ymmärrä et miksi synnyttäneelle laitetaan isommat välineet sitten kuten joku tässä sanoi?Miksi, itse olen 2 lasta synnyttänyt ja tiukkuus on samaa luokkaa kuin ennen synnytyksiä?Inhottaa kun laitetaan se kylmä 'levitin' ja se sitten räväytetään auki..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
miksi kukaan kävis gynellä jos on vielä neitsyt??
Voi hyvä tavaton. Voihan nuorellakin olla tulehduksia tai sitten esim. epäsäännölliset kuukautiset tai vaikka kysymyksiä ehkäisystä. Jatkuva virtsaputken tulehdus, epämääräistä kipuilua... syitä nyt on monia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
miksi kukaan kävis gynellä jos on vielä neitsyt??

Esimerkiksi siksi että kuukautiset ei lopu vaan vuotaa hillittömästi yli kuukauden.

Ja mulla SATTUI erityisesti ensimmäinen gynekäynti ja sattui ne muutkin seuraavat jonkin verran (oli eroa eri lääkäreillä, mut eka oli hirveä) vaikka kuin olisin ollut rento niin kauan kun olin neitsyt. Nykyään ei satu eikä varsinkaan synnytysten jälkeen ;)

Mun kipu johtui siitä, että immenkalvo oli niin ahdas, mutta tämä ensimmäinen lääkäri ei sitä todellakaan halunnut uskoa. Ei ollut miellyttävä kokemus. Mutta tämä on varmasti aivan henkilökohtaista, koska en pystynyt käyttämään edes tamponia ja uskon, että jos ei ole ahdas niin ei ole tuollaista kipuakaan.

Yhteistyössä