G: Sammutatko jouluvalot yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupia pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki sammutetaan, kyllä. Eihän niitä kukaan yöllä ees nää! Luultavasti jätän aamupäivästäki palamatta kunhan sais tuon johdon vedettyä toiseen pistorasiaan. (Nyt kissat puree johdon ja sen pistokkeen jos jätän sen tuoho jakkaralle missä se on yöt kun kissat on toisessa huoneessa..)

Sammutan. Ledituikkuja just sammuttelin pitkin huushollia kun poika niitä kuljettaa ja pitää päällä. Pojan huoneessa yks koriste, jonka sammutan kun poika nukahtanu.
Poika noista kynttilähärpäkkeistä tykkää :)

Joo meillä on ajastin. Syttyvät aamulla klo 7 ja sammuu puol kymppi. Sitten taas syttyy klo 16 ja sammuu klo 23.

Ai siis joo toi koski ulkovaloja. Sisällä vaihdellen.... välillä palaa koko yön ja välillä ei. Makkareista sammutetaan kun muuten on liian valosaa.

ulkovaloissa meillä ajastin että palavat aamulla6-8 ja päivällä syttyy klo16 ja sammuu 24. keittiössä kynttelikkö päällä24/7 olohuoneessa palaa pikkukuusessa valot sekä yhdet valot jotka oon virittäny hyllyyn valokuvakehysten lomaan. Lasimaljakossa olevat valot yöksi pyrin sammuttamaan ja makuuhuoneen kynttelikön myös sammutan. On vaan niin ihana jos käy yöllä juomassa tai wc:ssä ja on pientä valoa. Niin ja olohuoneen ikkunassa roikkuvan valopallon sammutan myös.
näin meillä...

Sammutan yöksi koska...

1. Säästyy sähköä...Jos kaikki tekis niin niin säästys paljon...
2. Kuka niitä yöllä kattele
3. Turvallisuuden vuoksi
4. Valot kestää kauemmin

en sammuta paitsi poikkeuksena sellaset lamput kun tulee mun mielest vähän turhan kuumiksi pienenkin päällä olo ajan kanssa. itse asiassa niissä ei oo kyllä ollu valoakaan moneen päivään kun huomasin juuri ton kuumenemisen.
muita olen räplänny niin paljon etteivät oo tuntuneet kuumilta niin olen antanut palaa myös ulkona palaa koko ajan.

jännä juttu sinänsä et kuusesta aina kyllä sammutan valot tiiä sitte mistä johtuu ehkä siitä et mun luotto ei oo mikään paras 10 vuotta vanhoihin kuusenkynttilöihin :whistle:

Yhteistyössä