G: Saako lapsenne kiusata/jahdata lintuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mäkin olin rannalla havainnoimassa. kyllä pisti ärsyttämään, että lasten annetaan kiusata ja jahdata sorsia poikasineen, sitt käydä antaa välillä vähän ruokaa ja taas kun saadaan ne kesyiksi niin läimiä päälle.

Ja pyydän anteeksi: se olin minä, joka sitä sinun lastasi siellä ojensi. Mun lapseni eivät saa tehdä niin, enkä aio katsella vierestä jos sinä olet kykenemätön opettamaan lapsellesi käytöstapoja!! |O |O

Ei.
Tai kyllä muksut joskus räkättejä maalla jahtaavat pihapiirissä, mutta siitä on ihan hyötyäkin, etteivät lintuset hakkaa nokillaan kaikkia mansikoita.

Mutta ei mitn sorsia eikä muitakaan lintuja poikasineen saa jahdata.

*muoks* sanottakoon vielä, etteivät muksut pääse edes lähelle niitä räkättejä, kun tyttö 1,5v huutaa "INTUU, INTUU!", johan siinä pelästyy linnut ja lähin naapurikin :whistle:

Ei saa. Eikä onneksi tarvitse ojentaa minun lapsiani tässä asiassa. :)

Paitsi (nyt rupeaa kiviä kolisemaan) vanhimmille pojille olen maksanut tapporahaa räksyistä. Niitä meinaan hieman meillä on, paskaa pullollaan piha ja ikkuna/ikkunalaudat.

Alkuperäinen kirjoittaja kvaak:
, eläinten kiusaaminen on aina väärin. Ärsyttää vanhemmat jotka eivät lapsiaan kiellä.

Joo samaa mieltä eli ei todellakaan saa!!!

Palstan mukaan lapset tosin on lapsia ja on ok kiusata vaikka muita ihmisiä julkisella paikalla...kaippa ne sorsanpoikaset menee siinä sivussa.

, eläinten kiusaaminen on aina väärin. Ärsyttää vanhemmat jotka eivät lapsiaan kiellä.

Mulla meinas silmät oikeasti pudota päästä, kun vanhemmat seuras jäkikasvuaan vaan naureskellen ja ojensi välillä pullan palasta jolla poika houkutteli sorsat luokseen ja taas hyökkäsi sitt kohti niin ett poikaset juoksi henkensä eestä.. Teki mieli räjähtää niille vanhemmillekin, mutt leikki tais loppua tehokkaammin kohdistamalla sen suoraan siihen leikkijään. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mulla meinas silmät oikeasti pudota päästä, kun vanhemmat seuras jäkikasvuaan vaan naureskellen ja ojensi välillä pullan palasta jolla poika houkutteli sorsat luokseen ja taas hyökkäsi sitt kohti niin ett poikaset juoksi henkensä eestä.. Teki mieli räjähtää niille vanhemmillekin, mutt leikki tais loppua tehokkaammin kohdistamalla sen suoraan siihen leikkijään. :ashamed:

Karseeta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Olisit houkutellu sen lapsen sun luo karkilla ja jäätelöllä kun lapsi olis tullu sun luo niin alkanu jahdata sitä silmät kiiluen :whistle: Sitten vaan kysynyt että no oliko kivaa? :whistle:

Yhden veljesparin mä olisin varmaan tökkinyt selästä ruville (juuri nämä kaksi, jotka houkutteli poikaset luokseen ja sitt läimi selkään käsillä ja kepeillä ) ellen ois päätellyt, ett siitä ois saattanut saada jonkin sortin pahoinpitelysyytteen.. Kyll mä niillekin sitt ärähdin kuitenkin. Mä en ymmärrä, että ihmiset voi olla noin saakelin tyhmiä idiootteja nilkvistejä, ja ilkeitäkin vielä!! Anteeksi, mä olen raivona!

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Meillä ei saa lapset kiusata mitään eläimiä, ei isoja, eikä pieniä. Suoraan sanoen, olin aika järkyttynyt joskus silloin vuosia sitten, kun ex-naapurin äiti ylpeänä kerto miten heidän lapset oli polttaneet murkkuja grillissä ja niistä tuli kamala käry :o

Siis anteeksi, lemmikkejäkö? :o Sairas on ihmisen mieli... :|

Olisit houkutellu sen lapsen sun luo karkilla ja jäätelöllä kun lapsi olis tullu sun luo niin alkanu jahdata sitä silmät kiiluen :whistle: Sitten vaan kysynyt että no oliko kivaa? :whistle:

Taidampa oikeen kerjätä sitä kivitystä, mutta nyt tulee tosi karsee juttu:

Meillä on pieni koira ja keskimmäinen muksuista potkas sitä kerran (oli siis tehnyt näin aikaisemminkin), nähdäkseni ihan ilman syytä.
Noh, minä fiksuna äitinä (tästä on puhuttu aikaisemminkin lapsen kanssa) otin ja potkaisin lastani ja kysyin oliko kivan tuntuista?! Ja todella, en potkassut lujaa, mutta se minun teko pelästytti lasta ja sen jälkeen kun siitä juteltiin, niin vihdoin meni pikkuiseen päähän että yhtä pahalta se siitä koirastakin tuntuu.

Meillä ei saa lapset kiusata mitään eläimiä, ei isoja, eikä pieniä. Suoraan sanoen, olin aika järkyttynyt joskus silloin vuosia sitten, kun ex-naapurin äiti ylpeänä kerto miten heidän lapset oli polttaneet murkkuja grillissä ja niistä tuli kamala käry :o

Siis ihan kekomuurahaisia. Joita mä ainakin pidän itse erittäin tärkeinä ja hyödyllisinä eläiminä.

Ja sitten se on hassua että nämä vanhemmat jotka antaa lastensa kiusata muita/muiden eläimiä, nostaa sitten suurimman älämölön kun se naapurin musti sitte ottaa ja haukkaseeki takas tai kissa raapasee. Sitten kyllä pitäs olla kissaa pistämäs soppakattilaan tms. eikä omassa kullanmutusessa ole mitään vikaa.

Ja sitten se on hassua että nämä vanhemmat jotka antaa lastensa kiusata muita/muiden eläimiä, nostaa sitten suurimman älämölön kun se naapurin musti sitte ottaa ja haukkaseeki takas tai kissa raapasee. Sitten kyllä pitäs olla kissaa pistämäs soppakattilaan tms. eikä omassa kullanmutusessa ole mitään vikaa.

Tämän olen muuten myös huomannut. :/

Siis ihan kekomuurahaisia. Joita mä ainakin pidän itse erittäin tärkeinä ja hyödyllisinä eläiminä.

Niin joo, murkkuja. :D Ei moro ett lyö tyhjää... :laugh:

No mutt mä olen sun kanssa samaa mieltä. Edes muurahaisia ei saa polttaa, eikä niiden kekoja hajoittaa.

Yhteistyössä