Ei kaikilla ole vaikeaa päätöstä takanaan. Osan kohdalla se ex-mies teki päätöksen yhtään kyselemättä mielipidettä siltä nykyisin yh-äidiltä.No eipä muuta, kuin että elämässä on jossain kohtaa takana ollut vaikea päätös, joka on pitänyt tehdä. On se sitten ollut eropäätös tai sit se, että tekee lapsen yksin. Paljon muuta ei tämmöisestä "yksinhuoltajaäiti"-ryhmästä voi ajatella, kun on niitä sen verran erilaisia munkin elon varrelle mahtunut
Nykyään kun melkein puolet avioliitoista päättyy eroon, yh-äitejä löytyy ihan jokaisesta yhteiskuntaluokasta. Puoliso voi kuollakin. Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin yksinkertaisesti?Noi yleistykset on hauskoja ja kieltämättä itsellenikin tulee ensimmäiseksi mieleen samat asiat. Mutta pitää ottaa aivot narikasta ja muistaa että heissäkin on yksilöitä.
Mistä lie tulee mieleen "helposti antavat, -kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia"
Mitä joku sanoi. Mutta olen siis vain osittain samaa mieltä. Ihmettelen tätä mielikuvaa.
Näissä yleistyksissä myös...Jos esim. asuu kaupungin vuokratalossa, miten siihen esim. liittyy, että lapsilla ei ole harrastuksia tai äiti on juoppo/rööki-addikti? Tai miksi lapsista kasvaa omituisia? Minä asuin lapsuuteni omistusasunnossa, omakotitalossa, mutta vanhempani olivat juoppoja vaikkakin varakkaita sellaisia. Ehkä minusta kasvoi outo siksi.Noi yleistykset on hauskoja ja kieltämättä itsellenikin tulee ensimmäiseksi mieleen samat asiat. Mutta pitää ottaa aivot narikasta ja muistaa että heissäkin on yksilöitä.
Mistä lie tulee mieleen "helposti antavat, -kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia"
Mitä joku sanoi. Mutta olen siis vain osittain samaa mieltä. Ihmettelen tätä mielikuvaa.