G:Raskauskilojen lähteminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lullero

Vieras
Kertokaapa kuinka kauan on mennyt että kroppa on palautunut entisiin mittoihin synnytyksen jälkeen? Ootteko urheilleet tai syöneet laihdutusruokaa? Miten kauan kestää että esim. sormet palautuvat entiselleen ja vihkisormus mahtuu sormeen?

Viikko synnytyksen jälkeen paino samassa kun ennen raskautta. Painoa tuli n. 10kg raskauden aikana. Löysä nahka vatsasta palautuu sitte aikanaan, jos palautuu :o) En urheillut enkä laihduttanut, paino vaan laski ihan itsestään.

Kuukaus meni niin mahduin raskautta edeltäviin vaatteisiin. Lihoin raskausaikana 15kg. Nyt 10kk jälkeen olen miinuksella 6kg. Eli muksun syntymän jälkeen on lähtenyt 21kg vaikka olen yli kolmekymppinen niin en olisi ikinä uskonut laihtuvani näin hirveästi imetyksen johdosta. Mitään muuta ei ole tarvittu. Raskaus aikana olin jo valmis myymään kaikki vaatteeni että en ikinä palaudu niihin ruokahaluillani mutta toisin kävi. Onneksi en myynyt. Tuolla ne nyt seisoo liian isoina kaapissa ja ootteelee kunhan tää saa vähän lihaa luiden ympärille kun lopettaa imettämisen. Näin kävi tällä.

... tuli n. 12kg, joka oli lähtenyt 1,5kk synnytyksestä tekemättä mitään erikoista imettämisen lisäksi. Nyt aikaa 8kk ja löysähkö vatsanahka kiinteytyskurssilla;)

2 kk synnytyksestä ja raskauskiloja on yhä jäljellä 6-7. Kiloja tuli kaikenkaikkiaan n. 20 raskausaikana. Kaipa nää tästä pikkuhiljaa lähtee loputkin... Masu on aika löysä, varsinkin istuma-asennossa. roikkuu vyön päällä :)) noh, en jaksa murehtia. Liikuntaa olen pikkuhiljaa aloitellut tavallisten vaunulenkkien lisäksi.

Raskauden aikana tuli n. 15kg. Kaikki lähti pois viikossa synnytyksen jälkeen. Maha palautui kans nopeaa, löysää ihoa ei jäänyt. En urheillut tai laihduttanut. Imetys ja vauvan hoito teki ilmeisesti tehtävänsä. Raskauden aikana esiintynyt turvotus lähti pois heti laitoksella, joten sormuksen laitoin heti synnytyksen jälkeen sormeen.

Painoa tuli 18kg. Synnärillä lähti 10kg. 2kk kulunut ja vielä 4kg jäljellä. Koko ajan laskusuunnassa, vaikka syön reippaasti. Täysimetän. Vaunujen kanssa ulkoilua tähän asti. Lähtö-BMI oli 22.

Sormukset ei mahtunu heti synnäriltä tultua. Taisi mennä jopa kuukausi ennenkuin mahtuivat. Se oli kummallista...

Raskausajan saldo 16 kg, joista 8 kg jäi synnärille.

Jälkitarkastuksessa oli -1 kg ja nyt varmaan n. - 5 kg. 3 kertaa viikossa käyn jumppaamassa ja täysimetän.

Sormus mahtui sormeen vasta n. 2kk synnytyksen jälkeen.

Kuukausi synnytyksen jälkeen ja maha on ihan normaali/palautunut ja pieni. Nahka ei roiku eikä ole mitenkään venyneen näköinen. MAha palautui oikeestaan parissa viikossa.

Painoa tuli raskausaikana 15kg. Nyt jäljellä ylimääräistä vielä 4kg. Toisaalta lähtöpainoni oli niin kevyt (50kg), että tuon 4kilon jääminen ei haittaisi yhtään. Mutta taitaa se lähteä tuosta pois, koska ilman minkään näköistä kuntoilua paino on laskenut jo noinkin paljon. Ihan itsekseen.

Jollain muulla näyttävästi sama nimimerkki... mun alkupainoni oli 52 ja pituus 165 cm.... lihoin raskausaikana 14 kg, nyt synnytyksestä kulunut 5,5 vkoa ja vielä on 4 kiloa jäljellä.... tuo 10 kg lähti itsestään (imetys, vaunuttelu) ja masu on lähes entisellään. Muutenkin kroppa näyttää samalta (tissit kyllä kuppikoon isommat), mutta entisiin farkkuihin en vielä mahdu. Tarkoitus ei ole laihduttaa tuota 4 kg pois, mutta koska pidän urheilusta, uskon että se lähtee kunhan pääsen aiempaan rytmiini eli 6 päivänä viikossa urheilua (juoksua / hiihtoa tms.)

Laitokselle ei muute jäänyt ku pari kiloa, mutta synnytyksen jälkeisinä viikkoina paino tippui nopeesti kotosalla.

Mulla tuli raskauden aikana reilu 15 kg, kilot tippuivat ropisten alkuun, kunnes tyssäsivät tyystin ja nyt on vielä noin 5kg ylimäärästä ja tyttö 5kk. Mulla siis kiloja tippui noin kaks kuukautta ja sit on pysyny siinä samassa tämän kolme kuukautta. Entisiä vaatteita ei voi kuvitellakaan laittavansa päälle ja kihlasormuskin on vielä laatikossa. Täysimetin 4,5kk ja edelleen imetän. Vaunuilen lähes päivittäin ja hiihdän ja urheilen aina kun vaan pääsen, kotona olen myös yrittänyt jumpata. Ruoka maistuu, mutta saa maistuakin niin kauan kun imetän. Herkkuja ei mene enää kun 1xvko, tai tähän ainakin pyrin. Luulen että mulla tuota nestettä on kropassa vielä rutkasti, aamulla nivelet jäykät jne. Joten persilja/ananas kuuri alkaa... Niin ja ikää mulla reilu 30.

kiloja tuli 18. sairaalaan jäi kymmenen ja vikat 8 lähti kahdessa viikossa. nyt on kyllä vielä projektina saada ne parin vuoden takaiset kilot pois mitkä tuli kun alettiin murun kans seurusteleen:) en imetä, joten oon laihduttanu lenkkeillen ja kaloreita laskellen. 7kg oon saanu niistä pois ja vielä ois 4 saamatta..maha on aika löysä, vatsalihaksia teen jos auttais vähän.

Kuusi viikkoa synnytyksestä ja viisi kiloa vielä jäljellä. Yhteensä raskausaikana tuli 18kg, joista 8 jäi synnärille. Eli tähän mennessä viisi kiloa olen laihtunut imettämällä ja kävelyillä. Mulla ei ollut turvotusta juuri ollenkaan vaan ihan raakaa läskiä pääsi kertymään hyvien ruokahalujeni vuoksi.

Kiloja tuli 16kg, joista synnärille 8kg. Loput jäi koko imetysajaksi (8kk) eli ei omista vaatteista tietookaan. Nyt painonvartijoiden avulla 3kg jäljellä, vaavi on 10kk. Sormukset meni heti synnytyksen jälkeen. Imetysaikana en halunnut laihduttaa ja muuten ei lähteneet vaikka liikuin päivittäin, vasta lopetettua imetys hormoonit antoivat läskeille periksi ja nyt paino putoo jo norm. ruokavaliollani eli sama mitä söin imettäessä.

Tässä erilainen tarina ""imetyslaihduttajien"" rinnalle :)

Olen aina ollut aika hoikka, raskausaikana tuli reilu 15 kg. Synnäriltä kotiin tultua vaaka näytti 8 kilon kadonneen. Loput lähti noin 2-3 kuukauden kuluessa, en muista enää tarkkaan. Nyt paino on vähän alle sen, mitä oli ennen raskautta. Siis suorastaan alipainoa.
En ole ollenkaan liikunnallinen, joten mitään erityistä en painon pudottamisen vuoksi tehnyt. Imetys ja vaunulenkit varmaan tekivät tehtävänsä minun tapauksessani.

Sormukset muuten mahtuivat sormeen vasta n. 2kk:n kuluttua synnytyksestä.

Vaavi jo 6 kk ja vielä taistellaan neljän ylimääräisen kilon kanssa. Kiloja tuli raskausaikana lähes 20, parin ekan viikon aikana meni 13 ja nyt hissukseen kolme. Täysimetin neljään kuukauteen ja imetän vielä reilusti, liikun päivittäin ja syön ihan normaalisti, mutta olo on sellainen pöhötys... Sormet ja muut turvotus lähti kyllä ekan viikon aikana, jos vihkisormusta olisi se olisi mahtunut varmaan lähes heti.

Painoa tuli raskausaikana huimat 27kg (nestettä loppu raskaudessa 2kg:n viikkovauhdilla),joista jäljellä on 3kg ja vauva kohta 10kk. Sormukset sain sormiin vasta,kun vauva oli 9kk ikäinen!

Teen melkein päivittäin vaunulenkkejä,käyn uimassa muutaman kerran viikossa,imetän edelleen ja syömisiä yritän tarkkailla,mutta silti painonpudotus on hidasta! Jospa imetyksen lopettaminen sitten aikanaan veisi loput raskauskilot... Niin ja laitokselle painoa jäi 10kg!

Extraa tuli 13kg synnytyksestä 7kk ja jäljellä on noin 6kg.Kiirettä laihtumisen kanssa en ole pitänyt ja sitäpaitsi näillä ruokahaluilla ei ole kai toivoa :) Sormukset sormeen meni jo kotiin lähtöpäivänä synnärillä

Raskauskiloja tuli 13 ja 2 viikossa oli kaikki lähteny ihan itekseen. Nyt tullut mässäilyn seurauksena 3 kg takasin:( Sormukset mahtui sormeen koko raskausajan eli en edes ottanut pois.

Huh, ihmetellen lue näitä. Näyttää siltä, että suurimmalta osalta paino on tippunut jopa 15 kg lähes heti synnytyksen jälkeen.

En voi sanoa samaa. Painoa tuli raskauden aikana 15 kg, joista 10 kg oli jäljellä kun tulin laitokselta. Nyt tuosta on aikaa 4 kk ja 6 kg olen saanut pois.
Ensimmäiset kilot lähtivät helposti, mutta nyt tuntuu olevan tosi tiukassa. Mäkin käyn lähes päivittäin kävelemässä enkä mässäile herkuilla. Maha on pussi, eikä aavistustakaan miten sen nahan siitä saisi pois. Vatsalihaksia on tullut tehtyä toki.

Sormukset on edelleen tiukat, ekaan kahteen kuukauteen eivät edes mahtuneet. Sormien nivelet ovat tosi kipeät varsinkin öisin, ei meinaa vauva pysyä hyppysissä. Kuulema hormonaalista.... No, odotellaan jospa se tästä.

Raskausaikana tuli kiloja 25. Nyt 3kk jälkeenpäin on 20kg lähteny ja loput lähtee kesään mennessä, jos ei muuten niin sitten aletaan laihduttaan. En siis ole laihduttanut,urheillut tai edes imettänyt.
Nahkaa on vielä vähän, ei suuremmin. Luulen että lähtee ajallaan pois. kai se nyt kestää meikäläisellä lähteäkkin kuin näin huimaa vaihtua nousee ja laskee =O ;)

Mulla tuli raskausaikana 20 kg, joista synnärille jäi 9kg. Vauva nyt 3 kk ikäinen ja paino on noussut synnytyksen jälkeen 4 kiloa. Eli noista 20 kilosta on vielä jäljellä 15 kiloa! Yksikään vanhoista sormuksistani ei mahdu. Kiva. Täysimetän.