G: Raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun äitille kerron jossain neljännelläkuulla, soitin ja sanoin: susta tulee mummi! Miehen äiti kysyi itse jossain samoissa ajoissa.. eli aika samaan aikaan saivat tietää.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
-Missä vaiheessa olette kertoneet esim. vanhemillenne, sisaruksille ja muille raskaudesta?
-Miten olette kertoneet?

- Vanhemmille ja sisaruksille kerroimme np-ultran jälkeen, eli viikolla 12. Muille kerroimme hieman myöhemmin, vasta kun maha alkoi jo näkyä. Ihan vain siksi näin "myöhään", ettei sitten olisi tarvinnut koko kylälle taas kuuluttaa, jos jotain olisikin käynyt.

- Sisaruksille annoimme kortit, joiden välissä oli ultrakuvat ja teksti "Onnea! Sinusta tulee täti/eno/setä!". Vanhemmillemme annoimme pienet veistokset, jotka kuvaavat isovanhempien ja lapsenlapsen välistä sidettä.

Omalle äidille jo rv 5+, näytin raskaustestin. Miehen äidille kerrottiin joskus rv8+ ja oli kuulemma jo arvannutkin. Kavereille, sisaruksille yms. sitten pikku hiljaa paljastettiin. Ihan vaan puhuen.

jos mä tästä joskus raskaudun niin en varmaan pysty ikinä kertomaan kellekään. se tuntuu niin käsittämättömältä. mut varmaan postittaisin just ultra kuvan tms. se olis helpoin. pelkkä ajatus saa mut jännittämään niin et tulee paha olo.

Eka raskaudesta heti plussan jälkeen läheisille -->keskenmeno
Toisessa raskaudessa rv9 eka ultran jälkeen
Kolmannessa rv9 eka ultran jälkeen --> keskenmeno rv12
Neljännessä rv14 np-ultran jälkeen
Viidennessä rv14 np-ultran jälkeen ---> keskenmeno rv18
Kuudennessa rv 20 ja jotain

Joka kerta vain "kertonut" ilman sen kummempia.

Yhteistyössä