G: Raskaana olleille/oleville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hattivatinhaamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hattivatinhaamu

Vieras
Missä vaiheessa raskautta huomasit ensimmäiset oireet,
ovulaation jälkeen, plussattuasi vai myöhemmin

ja mitä oireet olivat?

Tietääkö kukaan, minkä ajan päästä hedelmöittymisestä alkio kiinnittyy,
eli alkaa raskaushormoni taso nousemaan ja kuinka nopeasti siitä se yltää kymmeneen?

Huomasin oireet varmaan siinä 4+5-5+5 jos oikein muistan. Kuvotusta, rintojen aristusta, väsymystä...

Eikös alkio kiinnity parin päivän sisällä hedelmöittymisestä? (ei ole varmaa tietoa...)

Ennen plussaamista oli jo kuvotusoloa pari kertaa. Lämmöt 37,6 jopa iltaisin (negakierrois ei koskaa illallakaa nii korkeelle noussu, pväl plussakierros lämmöt oli 37,4) ja ku menkkoje piti alkaa ni tuli iha kunno tuhrua ni ajattelin, et en sit varmaa ookaa raskaana. Mut olimpa sit kummiski :heart:

Erittäi herkällä testillä voit raskauden todentaa jo 7-10 pvää hedelmöityksestä mut oottelisit ny ees sinne dpo12 asti =)

mistä ihmeestä on kyse?nousee kymmeneen,mistä?minoon puonnu kärryiltä kun täällä jutellaan hormooni määristä ym alkion kiinnittymisistä ja ovulaatioista?? minoon varmaan jotenki pönttö kun en ymmärrä.. kaks raskautta ollu enkä tiedä tommosista mitään!!!

Ovulaatiomainen mahan nipistely ei loppunutkaan.
Ekat oireet tuli reilun viikon päästä.
Kahvi etoi, jo ajatuksenakin.
Rinnat kipeät.
Sitten vasta plussasin. kp27
Ja sen jälkeen alko ihan järkky väsymys.
Ja noin neljä päivää ovulaatiosta on kiinnittymienn.

Ovulaation jälkeen aika pian rinnat kipeytyi eri lailla kuin menkkojen aikana, sillai jomotteli jännästi ja alkoi heti veskirumba. Pahoinvointia mulla ei ollut mutta kahvi jäi pois, kun ei maistunut ekana 3 kuukautena. Nyt 8. kuulla taas juon kahvia 1-2 kupillista pv:ssä.

Mä olin jo muutama pv oviksen jälkeen lähes varma siitä että oon raskaana. Yhtenä päivänä kahvi kuvotti, olin kuin myrskyn merkki ja en enää pystynyt syömään lempijädeäni. :) Siitä sitten puolentoista viikon päästä plussasin.

nousee kymmeneen nollasta..
Käytäntö:
Kun alkio kiinnittyy kohtuun, alkaa erittymään Hcg- hormonia, eli ns.raskaushormonia. kun sitä alkaa erittymään, tuo lukema tuplaantuu parin päivän välein.
Siksi kymmenen koska herkimmät raskaustestit näyttävät raskauden hcG:n ollessa tuon,
kun taas jotkut esim. 25.
jos googletat joillain asiaan liittyvillä hakusanoilla löydät kyllä enemmänkin tietoutta asiasta.
Lh hormoni puolestaan on kierron n.puolivälissä tapahtuvan ovulaation laukaisija.

YRITIN GOOGLELLA ETSIÄ ASIAAN VIITTAAVAA,
MUTTA LÄHTÖKOHTA KUN Hcg:SSÄ ON NOLLA,
NIIN TARKOITTAAKO SE KÄYTÄNNÖSSÄ ETTÄ 10/IU TESTILLÄ RASKAUS NÄKYISI
N.VIIKKO KIINNITTYMISESTÄ?

ekat oireet mulla on odotuksissa tulleet vasta siinä n.rv 9 paikkeilla. ihan ekassa tosin kipuilin kovastikkin. tuntui menkkamaista polttoo alavatsassa ja huomasin sen olevan turvonnut. en ees tajunnu tehdä sillon testiä,kun tein olin n.9-10 viikolla ja oli heti vahva plussa.
muissa tosiaan on ollut huono olo yms. vaivat vasta lähempänä kolmatta kuuta.

Hcg oli 42 rv 3+4, eli n. 11 päivää hedelmöityksen jälkeen. Eka haamu tuli 10 päivää hedelmöityksen jälkeen. Mahaa alkoi nipistellä (kiinnittymiskipuja) 4 pöivää hedelmöityksen jälkeen.

"Missä vaiheessa raskautta huomasit ensimmäiset oireet,
ovulaation jälkeen, plussattuasi vai myöhemmin"

Jonkin ajan kuluttua ovulaatiosta/hedelmöittymisestä lievä vauvakuume oli täysin poissa.
Tupakka ällötti (en siis todellakaan tiennyt että raskaaksi olin tullut joten poltin)
Ei ollut normaaleja pms-oireita.
Oli kylmä, kipeä olo. (tosin nykyään mulla on aina ennen menkkoja sellainen olo, ennen ei)

Sitten plussauksen jälkeen, n. vkolla 5 alkoi väsymys, turvotus ja siitä sitten lähti järkyttävä pahoinvointi, hajujen etominen, finnien puskeminen, kaikki mahdollinen ...

Ekasta aloin syömään hulluna jalopenoja jo niillä paikkeilla kun olen hedelmöittynyt.. Huomattavaksi tuo himo kasvoi siihen rv.5-6 mennessä, niin, että mies lampsi ostamaan raskaustestin vaikka mä olin sitä mieltä että joku hormoniheitto vaan taas..

Toisesta aloin myös himoitsemaan jalopenoja, en ihan samaa luokkaa kuin esikoisesta mutta kun menkat olivat viikon myöhässä, tiesin jo olevani raskaana. Repäsykivut alkoivat heti siinä hetki hedelmöittymisen jälkeen..

Kolmas, joka nyt on vatsassa ei kyllä ilmoitellut itsestään mitenkään.. Menkat taisivat olla viikon myöhässä kun tein testin. Taisi vasta tuon jälkeen alkaa sellainen tolkuton sitruunahimo. Kohdun repäisykipuja taisin kyllä ihmetellä jo ennen plussaa, mutta ajattelin että on vaan lihakset jostain syystä huonona ja kramppaavat siksi.

Eikun juu, kyl tässä kolmannessa tuli naamaankin ihan hirveästi näppylöitä ennen kuin plussasin, ajattelin vaan että tuleekohan jotkut hirviömenkat kun naamakin reagoi niin kovasti :D

...Ja pikku kiinnittymistuhru tuli muutamaa päivää ennen plussausta, luulin että menkat alkoi mutta ei ne sitten alkaneetkaan :p

Ja ekan kohdalla menkat itseasiassa "tulivat", mutta olivat vaaleanpunaiset.

Viimeksi muokattu:
testasin kp 29 plussan,normi kierto oli 25. Arvasin jo edeltävänä viikonloppuna kaverin synttäri-bileissä kun juotu alkoholi ei noussut päähän,ainoastaan päänsärky tuli. Aamulla sitten ihan kamala krapula. Näin ollut aiemminkin ennen plussaa ;) Pahoivointi alkoi muistaakseni tuolla samalla viikolla kun plussasin.

Nyt menossa rv 33+5

Yhteistyössä