G Raaskitteko ostaa noita kalliita joulukalentereita te joilla monta lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä oon tehnyt ite kalenterin, jossa joka päivälle on joku yhteinen pieni juttu. Esim lautapelin pelaaminen, retki metsään, välillä ehkä johonkin ulos syömään, uimahalliin tms. Oikeastaan ei maksa mitään ja on varmana kivampi kuin joku krääsäkalenteri tai jokapäiväinen karkin/suklaanmussutus.

Lapsi on ekaluokkalainen.

Niin ja karkkipäivinä siellä on ohjeet ja vinkkejä mistä löytyy esim suklaapukki.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä en ole vielä päättänyt miten tekisin, meillä on lapsista 1 semmonen joka ei voi syödä sitä suklaakalenterin suklaata joten mietin että ostanko kans 3suklaakalenteria ja 1 kuvakalenteri (ja kuuntelen joka päivä kun yks metelöi kun muut saa suklaansa) vai ostanko tommoset lego ja littles pet shop-kalenterit, 4kpl, vaiko 3 suklaakalenteria ja 1 joku semmonen joulusukkakalenteri mitä täytän suklaa-allergikolle (ja kuuntelen siitä kun 3 muuta marisee et miks toi saa tommoset) :laugh:

OT: Siinä salmiakkikalenterissa on muuten aivan hirveän isot karkit, mulla oli sellanen viime jouluna :p

Hmmm, tuo 2vuotias ei taida perustaa salmiakin päälle jos sitä tarkotit

Mä en ole vielä päättänyt miten tekisin, meillä on lapsista 1 semmonen joka ei voi syödä sitä suklaakalenterin suklaata joten mietin että ostanko kans 3suklaakalenteria ja 1 kuvakalenteri (ja kuuntelen joka päivä kun yks metelöi kun muut saa suklaansa) vai ostanko tommoset lego ja littles pet shop-kalenterit, 4kpl, vaiko 3 suklaakalenteria ja 1 joku semmonen joulusukkakalenteri mitä täytän suklaa-allergikolle (ja kuuntelen siitä kun 3 muuta marisee et miks toi saa tommoset) :laugh:

No meillä on sama juttu. Siksi kaikille pitää ostaa samanlaiset. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

eikös siinä haribo-kalenterissa ole muuta karkkia kuin suklaata?

Mä en itseasiassa edes tiedä, en oo vielä sillä lailla tutustunu kaupan kalenterivalikoimiin muutakuin allermiina.comista löytyi ainakin oikeanlainen kalenteri (ja hintaaki kyllä sitten melkein 9e plus postit). Jos ne on perushedelmäkarkkia niin sitten ne käy, likalla kun on muitakin allergioita.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

No meillä on sama juttu. Siksi kaikille pitää ostaa samanlaiset. huoh.

Niinpä ja mä en viitsis tehdä sitäkää et ostetaan 1 kalenteri josta jokainen 4 saa vuorollaan oman. Eipä niitä yllätyksiä niin tuu noin monen kesken ja muistan ite miten raivostuttavaa oli kun se kalenteri piti jakaa 3 muun kesken |O

Mä en itseasiassa edes tiedä, en oo vielä sillä lailla tutustunu kaupan kalenterivalikoimiin muutakuin allermiina.comista löytyi ainakin oikeanlainen kalenteri (ja hintaaki kyllä sitten melkein 9e plus postit). Jos ne on perushedelmäkarkkia niin sitten ne käy, likalla kun on muitakin allergioita.
ootas kun luuraan, sanotaanko tuos mitään...ostin pikkulikalle sen haribo-kalenterin...

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Hmmm, tuo 2vuotias ei taida perustaa salmiakin päälle jos sitä tarkotit

Riippuu varmaan 2 vuotiaasta, mutta sanoin vaan siksi, kun olen nähnyt ne karkit ja ne on aivan liian isoja lapselle, vaikka tykkäis salmiakistakin. Hedelmäkarkkikalentereitakin on.

Ai ne on niin isoja, itelleni mä tuommosta yks päivä kattelin mut jos ne on semmosia et kun aamulla heittää karkin naamariinsa ja sitä jäyhää vielä illallakin niin ei kiitos :laugh:

ootas kun luuraan, sanotaanko tuos mitään...ostin pikkulikalle sen haribo-kalenterin...

Juu pistäs mulle tulemaan sitä tuoteselostusta :)

Jos joku tietää muita "ei suklaisia karkkikalentereita" kuin Haribo ja salmiakkikalenteri, niin vinkkiä kiitos! Meillä on suklaa-allergikko, jolle ei tunnu paljon vaihtoehtoja olevan.

Ai ne on niin isoja, itelleni mä tuommosta yks päivä kattelin mut jos ne on semmosia et kun aamulla heittää karkin naamariinsa ja sitä jäyhää vielä illallakin niin ei kiitos :laugh:

Karkit oli sellasia 2cm x 5 cm kokoa, ja kolme eri lakritsin ja salmiakin makua, kyllästyi muutamassa päivässä...

MÄ en käsitä missä on kaikki kivat kuvakalenterit!!Niitä on ostettu joka vuosi sillä ollaan hampaista oltu tarkkoja...
Mut aattelin että tänä vuonna vois ostaa suklaakalenterit...en tod osta kuutta lelukalenteria..

Mut suklaiset ostan kaikille.
ja arpajoulukalenterit isukille ja mulle.Luulen että vanhinkin siitä vois tykätä enempi...

Alkuperäinen kirjoittaja Maikku:
Jos joku tietää muita "ei suklaisia karkkikalentereita" kuin Haribo ja salmiakkikalenteri, niin vinkkiä kiitos! Meillä on suklaa-allergikko, jolle ei tunnu paljon vaihtoehtoja olevan.

tuolla www.allermiina.com sivuilla oli suklaakalenteri mikä oli maidoton, pähkinätön ja mitä lie muuta :wave: Mutta se hinta oli aika suolainen kun kalenteris oli 12 kuvaa, 12 suklaata

no niin, tässä sanotaan, että sisältö: 5 kpl goldbären minipusseja, 4 kpl happy cola minipuss, 4 kpl nappr minipss, 2 kpl tropifrutti minipss, 4 kpl vampyrer minipss, 2kpl maom (hedelmätoffee?) pkt ja 3 lelua.

muoksis.

nuo 5 ekaa viinikumeja maom sitä hedelmätoffeta

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä painin asian kanssa...Tekis mieli ostaa niille kunnon kalenterit, mutta kun ovat tyytyväisiä euron suklaakalenteriin, eivätkä osaa enempä vaatia ja rahatilanne on ihan ahterista, niin luultavasti tyydyn niihin tavallisiin suklaakalentereihin.

Kunnon kalenterit?

Samaa jäin ihmettelemään... :o Mikä on "kunnon kalenteri"??

Ni kunnon kalenteri on tietty sellainen, josta saa jotain kivaa, mitä voi sen päivän ihmetellä ja odottaa seuraavaa päivää :D Se suklaa on niin hetken hurmio, ja kun meillä ei ole eedes karkkipäivää, vaan muutenkin karkkia syödään monta kertaa viikossa, siinä ei ole muuta ideaa kun se luukun avaamisen jännitys.
Jos pitääkin ostaa nille sellainen aito ja oikea vanhanaikainen kalenteri, jossa tosiaan on se lippu itsenäisyyspäivänä ja joulupukki aattona :D

Asiaa! Sellanen vanhanaikainen on paras. Ei meilläkään karkkipäiviä ole, mutta eipä kyllä syödä karkkia muutenkaan. (Ja vaikka ei tähän aiheeseen kuulukkaan: Mieluummin karkkipäivä kuin ei.) Niin, ettei suklaa- tai karkkkalenterissa ole mitään mieltä.

no niin, tässä sanotaan, että sisältö: 5 kpl goldbären minipusseja, 4 kpl happy cola minipuss, 4 kpl nappr minipss, 2 kpl tropifrutti minipss, 4 kpl vampyrer minipss, 2kpl maom (hedelmätoffee?) pkt ja 3 lelua.

Wow, on siinä lapselle karkkia kerrakseen. Minipussi joka päivä. Tuon määrän kun vetää kuukauden ajan niin on hammaspeikollakin jo asiaa.

muoksis.

Hmmm, täytyypä kaupassa katsoa tarkemmin sitä tuoteselostusta, tietty sinne johonkin on jotain maitoa tai soijaa tms. ujutettu.

Wow, on siinä lapselle karkkia kerrakseen. Minipussi joka päivä. Tuon määrän kun vetää kuukauden ajan niin on hammaspeikollakin jo asiaa.

luuletko, että annan 2v sen koko pussin mutusteltavaksi? ja meillä pestään hampaat joka päivä.

älä viitti yrittää provosoida, ei onnistu =)

niin ja se on MINIpussi, missä joku 5-6kpl MINIkokoista namia :D

muoksis.

Hmmm, täytyypä kaupassa katsoa tarkemmin sitä tuoteselostusta, tietty sinne johonkin on jotain maitoa tai soijaa tms. ujutettu.

miepä katson...

en löytänyt maitoa enkä soijaa.

viinikumi ainekset: glukoosisiirappi, sokeri, liivate, rypälesokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo) aromeja, värit, (E100, E120, E141) kasvisöljy, pintakäsittelyaine (mehiäisvaha, karnaubavaha)

lakritssinmakuisessa viinikumissa lisäksi raakalakritsia.

toffeessa: sokeri, glukoosisiirappi, kasvisrasva, kosteudensäilyttäjä (sorbitolisiirappi) happamuudensäätöaine (sitruunahappo) aromeja

luuletko, että annan 2v sen koko pussin mutusteltavaksi? ja meillä pestään hampaat joka päivä.

No eikö se ole siinä se idea, että koko kalenteriluukun sisällön saa syödä sinä päivänä vai mikä muu idea joulukalenterissa on? Minä en muutenkaan usko karkin syöttämiseen kaksivuotiaalle, saatika sitten että sitä annettaisiin päivittäin. Eli en yritä provosoida mitenkään.

Ja siellä minipussissa on muuten enemmän kuin 5 karkkia, meillä on niitä paljon kotona, kun kaveri toi Haribon tehtailta.

No eikö se ole siinä se idea, että koko kalenteriluukun sisällön saa syödä sinä päivänä vai mikä muu idea joulukalenterissa on? Minä en muutenkaan usko karkin syöttämiseen kaksivuotiaalle, saatika sitten että sitä annettaisiin päivittäin. Eli en yritä provosoida mitenkään.

Ja siellä minipussissa on muuten enemmän kuin 5 karkkia, meillä on niitä paljon kotona, kun kaveri toi Haribon tehtailta.
aivan sama.

Meillä likalla LPS kalenteri. pojalla kinder kalenteri ja toisella pojalla Haribo kalenteri. 2v. tyttö halusi Muumi kalenterin :)

Itse valitsivat kalenterinsa. Kerran se vaan kirpasee. Enkä halua heidän jäävän 'huonommalle' kuin kaverinsa vain sen takia, että on iso sisarusparvi.

Yhteistyössä