G: Raaskitko ostaa kalaa?

• Viestiketjun aloittaja sentinvenyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
Talvella tulee syötyä lähinnä lohta ja seitiä - ja muikkua ja ahventa jos appiukko verkoilla saa. Kesällä on itellä verkot ja katiskat niin hyvin pysytään kalaruoissa. Ostettuna ahven ym. on kyllä ihan hyvässä hinnassa... :whistle:

Silakoita saa usein eurolla kilo. Mutta mä ostan mieluummin lohta. Noin kerranviikossa ostan lohen, josta ensin tehdään uunikala ja seuraavana päivänä keitto. JOskus harvoin ostan noita silakoita. Muuta kalaa mä en "osaa" edes tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 23:26 Infinity kirjoitti:
Tiedoksenne: seitin ravintoarvot ovat lähellä nollaa. Ja itse kysymykseen: syömme 2 kertaa viikossa kalaa, toisella kerralla lohta. Kana on myöskin hinnoissaan, vai onko 4,50?/rasia halpaa??
Prismassa oli aiemmin broilerin fileepaketti 4,90e ja eilen huomasin, että pakkauskoko on hieman kasvanut ja hintaa kuutisen euroa \|O Eli nyt sitten pitää pistää se fileepaketti kahdelle aterialle, jos ei tee peräkkäisinä päivinä broileria niin aina pakastimeen puolet.. ärsyttävää.

Meillä syödään lohta kerran viikkoon, ja ehkä joskus kalapuikkoja tai täytettyjä kalaleikeitä. Myös savukalaa syödään leivän päällä ja salaateissa. Kuhaa en ole raaskinut ostaa kun kilohinta n.20e meidän kaupassa.

Chillifinn
Me syödään kalaa tollaiset 3-4 kertaa viikossa. Muuten vain kasviksia. Rupea tekemään ruokia vaikka pavuista enemmän säästän siinä ja tulet kylläiseksi.

Lihaa emme syö ollenkaan.

"tosikko"
Alkuperäinen kirjoittaja sentinvenyttäjä;7349505:
\

Siis kyllä minäkin raaskisin tuota seitä ja lohta ostaa, mutta olisi kiva syödä vaikka ahventa tai jotain muutakin välillä. Sitä paitsi, oletko koskaan huomannut, miten seitipakkaus lemahtaa kun avaat pakkasesta ottamasi paketin... :x Olen aika tarkka, että kala ei saa tuoksahtaa, menee muuten ruokahalut ja koko talo haisee v..lle pitkään ruoanlaiton jälkeen, vaikka olisi ilmastointi täysillä ja liesituuletin päällä. Enkä tosiaan halua maksaa v...n hajuisesta kalasta sellaisia ylihintoja. Nimittäin kalatiskiltäkin ostaessa olen monesti saanut karvaasti pettyä.

Haisteletkai sitä vapaaehtoisestikin, miksi sama haju kalassa ällöttää?

"..."
\

siis kuhaako saa hesasta pilkkahintaan? mikä mahtaa olla sun mielestä pilkkahinta? 17,90 euroa/kilo, niinkö? meinaan asuu niitä sukulaisia ja kavereita mullakin hesassa, ja itekki siellä vierailen aika tiheään joten tiedän myös itse hintatason. ja mun mielestä toi hinta ei todellakaan ole mikään pilkkahinta! :eek:
No kuhaks melko edullista, ku siitä saa monesti maksaa melkein kympin enemmän/kilo... ainaki kotimaisesta.

isonperheen äiti
meil ei kyl ole kamalan tiukkaa, ainakaan niin että ruuasta tarvis säästää, mutta kysynpä tällaista. Kuinka paljon varaatte aterialle lihaa/kalaa/kanaa? meil menee karkeasti se rasia(400g) jauhelihaa/kanaa tai mitä milloinki per ruoka ja perheessä siis 7henkilöä. Ystäväni kauhistelee, kuinka se voi riittää. Minusta hyvin ja kiva ettei jää jämiä, saa sit seuraavalla kerralla aloittaa uusista aineksista. Lohta toki paistan sen fileen kerralla, painoa varmaan lähelle kilo.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja isonperheen äiti;26135847:
meil ei kyl ole kamalan tiukkaa, ainakaan niin että ruuasta tarvis säästää, mutta kysynpä tällaista. Kuinka paljon varaatte aterialle lihaa/kalaa/kanaa? meil menee karkeasti se rasia(400g) jauhelihaa/kanaa tai mitä milloinki per ruoka ja perheessä siis 7henkilöä. Ystäväni kauhistelee, kuinka se voi riittää. Minusta hyvin ja kiva ettei jää jämiä, saa sit seuraavalla kerralla aloittaa uusista aineksista. Lohta toki paistan sen fileen kerralla, painoa varmaan lähelle kilo.
meillä riippu tosi paljon ruuasta, mieten tollanen paketti riittää, kun itse saisin siitä helposti kaks ruokaa meidän 3 hengen perheelle, mutta miehen on jotenkin hiukan vaikea käsittää, että voi sitä ruualla muutakin syödä ja saada mahansa täyteen...

Yhteistyössä