G: puna- vaiko valkoviini?

  • Viestiketjun aloittaja "riia"
  • Ensimmäinen viesti
plm
Valkoviini. (Tai kuohuviini.)
Sopii sekä ruuan kanssa että seurustelujuomana.
Punaviiniä todella harvoin juustojen tai lihan kanssa. Syön punaista lihaa tosi harvoin.
Punaviinistä tulee väsynyt olo :O
 
"Meetoo"
Valkoviini! Juon ruuan kanssa, seurustelujuomana ja rentoutumiseen. Myös kuohari kelpaa :p

Lemppareita ovat rieslingit, puolimakea tai puolikuiva. Esim. black toweria join juuri eilen muutaman lasin.

Olen joitain punkkuja maistellut mutta en ole vielä löytänyt sellaista omaan makuun sopivaa, helposti tuosta punkusta tuppaa mulle maistumaan sellainen kitkeryys, ei ole ns.helposti juotavaa.

Mutta vinkkejä otan mielellään vastaan :D
 
"vieras"
Kalan kanssa valkoviini ja lihan kanssa punaviini. Mä juon viiniä oikeestaan vain ruoan kanssa. Joskus, tosi harvoin, saatan ottaa seuran vuoksi lasillisen viiniä - ja silloin käy ihan kumpi vaan. Yleensä saa ne päättää, jotka enemmän noita nauttii :)
 
Nykyään ehkä mielummin punkku, pari vuotta takaperin ehdottomasti valkkaria mut sit tuli vedettyä kesähelteellä parit lasit liikaa niin jäi kammo :D Molemmat kyllä hyviä oikeissa oloissa ja kohtuudella. Muuten iskee migreeni ja paha olo.
 
"FreezeCat"
Seurustelujuomana menee sekä valkoviini että kuohuviini mainiosti, hedelmä- ja juustotarjotinta unohtamatta. Ja vallankin kalaruokien kanssa valkoviini. Punaviini on ehdoton valinta silloin, kun nautitaan oikeaa pihviateriaa. :)
 

Yhteistyössä