G:Pillerigallup

• Viestiketjun aloittaja E3e
  • Ensimmäinen viesti
E3e
Pistetäänpäs pystyyn e-pillerigallup eli kertokaapas

1. mitä merkkiä/merkkejä syöt/olet syönyt?
2. kuinka kauan?
3. oletko pitänyt taukoja ja jos niin kuinka pitkiä?
4. sivuvaikutukset (hyvät ja huonot)?

K
Ensin söin Diane Novaa kolmisen kuukautta, tuntui että lihoin sinä aikana ja mielialani vaihteli koko ajan mutta lääkäri suositteli juuri huonon ihon takia minulle näitä pillereitä. Tämän jälkeen vaihdoin ehkäisyrenkaaseen, käytiin varmaan jonkun reilu puoli vuotta. Leuka tuli täyteen finnejä, joten vaihdoin Yasmineihin, jota olen nyt syönyt puolitoista vuotta. Olen pitänyt aina välillä taukoja ehkä kuukaudesta kolmeen kuukauteen. Finnit katos naamasta ja samantien seksihalutkin. Kuivuus vaivaa mutta ei jaksaisi taas vaihtaa merkkiä, kun naama alkaisi kuiteskin kukkimaan. Onkohan nämä Diane Novat ja Yasminit ne ainoat pillerit, jotka pitää näpyt poissa? Ois ihan kiva välillä nauttia seksistäkin, mikä ei nyt kuivana oikein aina onnistu =)

et
1. Femoden
2. Vuodesta 1991, ehkä
3. Joskus alkuvaiheessa oli kerran tai kaksi ehkä vuoden tauko.
4. Hyvät: Kuukautiset ovat niukemmat, kuukautiset ovat kivuttomammat, kuukautiset ovat säännöllisemmät.
Huonoja puolia ei ole.

exä
Olen syönyt n. vuoden Femodeneja (ei passanneet kun taukoviikoilla kamala pääkipu) jonka jälkeen ehkä n. 3 vuotta Yasmineja. Yasmineista meni täysin halut ja kuivuin kokoon ;). Kuukausi sitten lopetin ja kyllähän on taas ihana olo. Hyvä puoli pillereistä oli tietysti se, että kierto oli hyvin tasainen ja menkat suht kivuttomat ja muutoinkin vähävuotoiset.

Mira
Muistaakohan noita edes kaikkia...?

1. Diane Nova
2. n. 2-3 vuotta
3. Tauotta
4. Paransivat pahan aknen, hiusten rasvoittuminen loppui, ei kuukautiskipuja. Jouduin lopettamaan parin vuoden käytön jälkeen kuukautisten loppumisen ja emättimen limakalvojen liiallisen kuivumisen vuoksi.

1. Mercilon
2. n. 6 kk, en muista tarkkaan
3. Tauotta
4. Auttoi akneen, ei kuukautiskipuja. Kuukautiset kuitenkin loppuivat taas, enkä uskaltanut jäädä odottelemaan kuivavatko limakalvotkin, kun edellinen kerta oli vielä niin tuoreessa muistissa. Ei muita sivuvaikutuksia.

1. Harmonet
2. 3 kk
3. Tauotta
4. Eivät auttaneet akneen, muuten olisivat ilmeisesti olleet tosi hyvät. Ei kuukautiskipuja, eikä muita sivuvaikutuksia.

1. Trikvilar
2. n. 6 kk?, en muista tarkkaan
3. Tauotta
4. Laukaisivat pahan, loppujen lopuksi pari vuotta kestäneen masennuksen. Tekivät ärtyisäksi ja muistaakseni myös itkuherkemmäksi. Ei kuukautiskipuja.

1. Femoden
2. 3-4 vuotta?
3. Välillä on ollut kaksi 4 kk:n taukoa, joiden aikana selvitettiin, ettei pillerit olleet syyllisenä allergiaan tai pitkäkestoiseen kuumeiluun. Kerran olin myös unohtanut ostaa pillereitä ja pidin sitten kuukauden tauon, kun en heti päässyt aloittamaan uutta liuskaa.
4. Auttavat akneen, ei kuukautiskipuja, ei muita sivuvaikutuksia. Kuukautiset tosin alusta asti pelkkää tuhruvuotoa, mutta tulevat kuitenkin säännöllisesti ja kestävät sen saman seitsemän päivää kuten luomunakin.

Minulla on hämärä mielikuva, että olisin välillä syönyt vielä jotain muutakin pillerimerkkiä, mikä ei auttanut akneen, mutta ei nyt kyllä millään muistu mieleen. Trikvilarin jälkeen taisi mennä ainakin vuosi ellei enemmänkin ilman pillereitä, kun masennus vei kiinnostuksen elämään ihan kokonaan, eli ei kiinnostanut sen paremmin ulkonäkö, vatsakivut kuin seksikään. Diane Novan ja Mercilonin välillä oli muistaakseni kuukausi-pari taukoa, että yhdet kuukautiset ehtivät tulla normaalisti siinä välissä. Mercilonin ja Harmonetin välillä oli varmaan muutaman kuukauden tauko ja Trikvilarit olen aloittanut heti edellisten pillerien jälkeen, mutta siinä saattoi olla joku pillerimerkki vielä Harmonetien jälkeen mitä en muista.

aloittelija
1. Yasmin
2. Elämäni ensimmäinen pillerilaatta loppuu huomenna :)
3. -
4. Ensimmäisinä öinä hikoilutti, mutta se loppui nopeasti. Sitten alkoi päänsärky, jota kesti noin viikon, sekin onneksi meni ohi. Mitään muuta en ole vielä huomannut. Hyvät puolet varmaan paljastuu kunhan ensimmäinen tyhjennys alkaa ja oletan sen olevan helpompi kuin luomumenkat.

Kokenut
Venaa vaan kun tulee ne ikävät sivuoireet...

Mulle ainakin pillerit aiheutti tuplaehkäsyn, halut kun meni samalla, limakalvot rikki ja tulehdukset siihen päälle. Eipä tuu sitten seksiä harrastettua.

Yhteistyössä