G: millaisessa asunnossa asut PK-seudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
a) alue
b) asumismuoto
c) asunnon koko (tontin koko)
d) asunnon hinta ostettaessa (hinta nykyään)
e) pankkilainan määrä
f) kuinka kauan olet asunut
g) hyvät puolet/huonot puolet?

Millaisesta asunnosta haaveilet/suunnittelet seuraavaksi?

Itse:

a) alue: Espoo, Finnoo
b) asumismuoto: paritalo
c) asunnon koko (tontin koko): 98m2, 4h + k, 2 pientä pihaa
d) asunnon hinta ostettaessa (hinta nykyään): ostettaessa 170 000e, nyt 290 000e
e) pankkilainan määrä: 120 000e
f) kuinka kauan olet asunut 11v
g) hyvät puolet/huonot puolet? ei omaa rauhaa naapureilta, liian pienet pihat, ei suojaa yhtään, ärsyttää ravata 2 kerroksessa. Hyvät puolet: kivitalo, ajaton ja kaunis.

Haaveilen omakotitalosta, mutta Espoossa. En halua muuttaa kauemmas, enkä Vantaalle.

Kirkkonummi
Okt
190m2, 3000m2
Itse rakennettu, arvo noin 650000€
Noin 400000€. Laina-aika noin 20v ja eiköhän tuota perintöäkin jossain vaiheessa tule, joten laina-aika lyhentyy.
3v
Ainut huono puoli on pitkähkö matka Helsinkiin, toisaalta plussana oma rauha ja ihana asuinympäristö

Jos tästä muuttaisin, niin haluaisin asua rannalla tai rannan tuntumassa.

a) alue: Hki/Vuosaari
b) asumismuoto: rivari
c) asunnon koko (tontin koko):n. 110m2
d) asunnon hinta ostettaessa (hinta nykyään) 240 000€ ostettaessa, nykyisestä ei tietoa ehkä vähän päälle 300 000€
e) pankkilainan määrä 100 000€, nyt jo vähemmän
f) kuinka kauan olet asunut 7 vuotta tulee parin kuukauden päästä
g) hyvät puolet/huonot puolet? oma koti, ei tartte muuttaa, remppoja riittää, mutta taloyhtiö hoitaa ne suurimmalta osaltaan. Asutaan yhdessä tasossa, joka on tosi hyvä juttu, on oma piha ja oma rauha, mutta ei kuitenkaan omakotitalo. Hyvät yhteyden keskustaan, koulut ja päiväkoti lähellä, harrastusmahdollisuuksia riittää ja luonto on lähellä. Vain järvi puuttuu, mutta merenranta on kävelymatkan päässä.

Seuraavaa asuntoa ei ole suunnitteilla, tässä on hyvä asua vaikka eläkepäiviin asti, jos ei tule mitään ylitse pääsemättömiä ongelmia tai eroa.

a) alue: Riihikallio, Tuusula
b) asumismuoto: Omakotitalo
c) asunnon koko (tontin koko): Asunnonkoko 191m2, tontin koko 1400m2
d) asunnon hinta ostettaessa (hinta nykyään): Rakensimme itse, hintaa tuli kaikkine kustannuksineen 312000eur, kiinteistövälittäjä kävi arvioimassa asuntomme - 435 000eur
e) pankkilainan määrä: 280 000eur
f) kuinka kauan olet asunut: Vuoden
g) hyvät puolet/huonot puolet?: Huonoja puolia ei ole tullut vastaan. Hyviä: Päättyvän tien viimeinen talo, kivat naapurit, iso tontti, se että saatiin edullisesti upea talo kaikkine hienouksineen ja talon arvo on reilusti enemmän kuin mitä maksoimme.

Millaisesta asunnosta haaveilet/suunnittelet seuraavaksi? En mistään, juuri saatu koti kuntoon, tämä on minun lintokotoni <3

a) alue Sipoo, toisen keskustan reunalla
b) asumismuoto okt
c) asunnon koko (tontin koko) 188m2 ja tontti 4200m2
d) asunnon hinta ostettaessa (hinta nykyään) itse rakennettu, viimeisin arvio 350te
e) pankkilainan määrä 145te
f) kuinka kauan olet asunut kohta 7v
g) hyvät puolet/huonot puolet? oma rauhaa, lapsilla tilaa temmeltää, ihanat naapurit. Huonona puolena voisi varmaan sanoa sen työmatkan (HKI).

Millaisesta asunnosta haaveilet/suunnittelet seuraavaksi? Ei ole suunnitteilla uutta kotia, tässä viihdytään.

Yhteistyössä