G:Pidätkö lapsesi poissa peliautomaattiuen K-18 alueelta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halipupu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halipupu harmaana

Vieras
Tuli tuosta lapsiperheiden syrjimisketjusta mieleen, että pidättekö täysi-ikäiset lapsenne poissa peliautomattien alueelta esim. kauppareissuilla? Eikä tuokin ole syrjimistä, kun ei saa kaupassa seisoa missä haluaa, jos on alle 18v?

Itse en pidä lastani poissa tuolta alueelta ainakaan aina ja lähinnä tuo just 5v. täyttävä tykkää käydä niitä räpläämässä, mutta ilman rahaa tietenkin. Jos olen itse pakkaamassa ostoksia kassiin ja lapsi pinkaisee sinne automaatille, niin siitä vaan, saanhan pakata ostokset rauhassa eikä siitä mitään vaaraa ole kenellekään. Turha siinä on alkaa perään huutelemaan, kun lapsi ei ymmärrä miksi ei saisi konetta rämpyttää.

Kertaakaan ei ole kukaan muukaan onneksi vielä asiasta huomauttanut, koska tajuaa ettei lapsella ole rahaa, mutta varmaan sekin päivä vielä tulee, että siitäkin joku motkottaa.

Meilläkin 5v kiinnostaa katsella ja painella (nätisti) noita. Annan katsoa ja painella, mutten rämpätä. Enkä silloin, jos koneilla on pelaajia, koska lapsi olisi häiriöksi.

Pidän.

Enkä oo antanut lasten rämpyttää koneita, ihan vaan sillä selityksellä että ei ne ole sellaista varten.

Olen nähnyt miten vauva "heitettiin ulos" Potista :D. Mutta jos ovella lukee että K18 niin...

Mulla ei kyllä oo täysi-ikäisiä lapsia :xmas:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26025926]täysi-ikäiset?? no en pidä, koska heillä on siihen oikus.[/QUOTE]

Hups, painovirhe paholainen, mutta ehkä kuitenkin ymmärsit että pitäisi olla tietenkin alaikäiset.

Pidän.

Enkä oo antanut lasten rämpyttää koneita, ihan vaan sillä selityksellä että ei ne ole sellaista varten.

Olen nähnyt miten vauva "heitettiin ulos" Potista :D. Mutta jos ovella lukee että K18 niin...

Mulla ei kyllä oo täysi-ikäisiä lapsia :xmas:

Tarkoitin lähinnä kaupoissa olevia peliautomatteja, joiden edessä on nykyisin alle 18v. rajoitettu alue, en Potteja yms. peliluolia, niihin ei tarvitse mennä ostamaan ruokaa tietääkseni.

Tarkoitin lähinnä kaupoissa olevia peliautomatteja, joiden edessä on nykyisin alle 18v. rajoitettu alue, en Potteja yms. peliluolia, niihin ei tarvitse mennä ostamaan ruokaa tietääkseni.
Juu, pidän lapset poissa myös niiltä alueilta.

Eikä nuo sinne edes yritä mennä kun sitä ei ole koskaan sallittu. Henk.koht. en tajua miksi lasten pitäisi saada räplätä mitä milloinkin :). Tai ainakaan mun lasten.

Eiköhän kaupalla ole täysi oikeus rajoittaa asiakkaittensa oleskelua ja liikkumista joilakin alueilla. Jos tuo niin kovin häiritsee niin ainahan voi vaihtaa kauppaa.

Meidän tyttö on osannut jo 3-v lähtien kyllä seistä kiltisti kassan päässä ja odottaa kun ollaan pakattu ostokset. Ei, en anna mennä pelialueelle ja kyllä, 5-v ymmärtää kyllä olla koskematta jos on viitsitty opettaa ettei kaikkea tarvitse mennä hipelöimään.

• Tykkää
Reactions: mamatsu ja Wolt
No enpä mä täysi-ikäisiä kieltämään - tosin ei mulla sellaisia ookkaan.

Mä olen sanonut, että ne on pelikoneita, ja niihin ei saa koskea.
Tyttö tykkäs eritoten pienempänä seisoa siellä alueella, enkä mä siihen puuttumaan.
Enää ei jaksa kiinnostaa, hyvä :D En ymmärrä, miksi lapset pitää päästä ränkkäämään niitä.
Entäs vaikka HopLopissa, pienten puolella? Sinne ei saa yli 4-vuotiaat mennä. Onko se sitten syrjimistä?

Ai niin, kultaseni. Sinähän taisitkin olla se, jonka mielestä minä olin Porvoosta. Että samat myös sinulle, ap.

Eivät saa olla alueella ja räplätä niitä. Aluksi niitä harmitti kun olivat joskus saaneet pelata, mutta nopeasti noi oppi että se on vain aikuisten alue ja sillä selvä.

[QUOTE="niin";26026162]No vastaan vain omasta puolestani eli meidän 3v kyllä ymmärtää ettei saa rämpyttää, mutta tahtoo joskus unohtua, kuten monet muutkin asiat tuossa iässä. Kyse on LAPSISTA! Sun lapsi ei koskaan tee mitään mitä on kielletty aiemmin?[/QUOTE]
Ap:n 5 v ei ymmärrä, niinhän tuolla luki.

Tottakai muksut unohtaa tai muuten vaan testaa saisiko nyt rämpyttää vaikka eilen ei saanut, mutta kertaus on opintojen äiti :)

[QUOTE="niin";26026162]No vastaan vain omasta puolestani eli meidän 3v kyllä ymmärtää ettei saa rämpyttää, mutta tahtoo joskus unohtua, kuten monet muutkin asiat tuossa iässä. Kyse on LAPSISTA! Sun lapsi ei koskaan tee mitään mitä on kielletty aiemmin?[/QUOTE]

Tekevät kyllä ja kielletään uudestaan ja uudestaan joskus noin miljoonannen kerran.Tämä ap vain sanoi näin: Turha siinä on alkaa perään huutelemaan, kun lapsi ei ymmärrä miksi ei saisi konetta rämpyttää. ja on siis noin 5v.

Meillä ei koske kukaan niihin koneisiin ei alaikäiset eikä yliikäiset. Pidän minäkin helvetin kätyreinä:) Moni jää rämpytettyään koukkuun... Sitähän se on jos ei lapsenakaan osaa olla poissa alueelta!

Yhteistyössä