G: Pesetkö kädet joka vessakäynnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
hm
En pese myöskään ja miksi tosiaan pitäisi? Ettekö osaa käydä vessassa? Tai millaiset vessat teillä on? Kun itse käyn asioilla, en ole missään kontaktissa eritteisiin. Pyyhin puhtaalla paperilla ja paperi sitten koskettaa taktisia alueita. Toki kosken esim. wc:n oveen mutta miksi se olisi likainen myöskään? Muutenkin wc tulee pestä kerran viikossa niin ei tarvitse pelätä likaa.

Eikö teidän läträäjien kädet ole ihan korput ? Varmaan kivan näköiset keski-iässä. Pesen kädet noin neljä kertaa päivässä ja se riittää.

...
kyllä pesen ihan joka kerta, jos olen asioinut pöntöllä ja pyyhkinyt alaosastoani. Joskus käyn vessassa vain peilailemassa/ tälläämässä eli sen jälkeen en pese... paitsi jos on kädet meikissä tai muotoilutuotteissa ;). Siis oikeesti, miks helvetissä edes vastasin tähän. :O

pesen. ja jos jostain syystä vessassa ei ole käsienpesumahdollisuutta, etsin sellaisen. On tosi ällö olo jos ei saa käsiä pestyä.

Ja jos huomaan että joku muu jättää pesemättä, vaivaa se aivan hirveästi. Lapsille on myös opetettu että vessakäynnin jälkeen kädet pestään.

äiti
No pesen! Ja ihan turha on kenenkään sanoa että kädet menee pilalle kun liikaa pesee!
Hyi että ärsyttää sellaset kersat jokka meillä on leikkimässä ja käyvät vessassa nii äkkiä etteivät pese käsiään! Onneks mun lapseni joskus komentavat sit ne kersat käsienpesulle. Kyllä kädet on pestävä SAIPPUALLA ja vedelllä jokaisen vessareissun jälkeen! Kuuluu ihan perus hygieniaan tollanen.

hei
Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät vessareissun jälkeen (eivätkä myös esim. ruuanvalmistuksen väleissä, edes lihaa käsiteltyä) pese käsiä, korkeintaan sormenpäitä veden alla hetken huljuttavat ja sitten pyyhitään likaiseen pyyhkeeseen. HYI HYI HYI! Itse pesen aina saippualla. Tosin nyt raskausaikana kun vessassa on käytävä tunnin välein, olen ottanut osin käyttöön kosteuttavan käsidesin ja pesen kädet kosteuttavalla apteekin pesunesteellä, kun muuten kädet on ihan korput.

jeps
Pesen paljon käsiä mutten aina veskissä käynnin jälkeen kun paljoon paperiin pyyhin eikä sormille tule mitään. Miesten on kyllä pestävä kun sitä hautunutta munaa liikuttavat.

vieras
Useimmiten pesen. Mutta käytännössä talvisin kun mun pahasti atooppinen iho oireilee pahiten niin en vaan voi jokaisen oman tai lasten vessareissun jälkeen pestä, muuten ei ole käsistä mitään jäljellä vaikka miten rasvoisin...

vieras
En, käteni eivät todellakaan kestä sitä (atooppista ihottumaa). Jos tiedän että käteni eivät ole tahriintuneet eritteistä, käytän käsidesiä. Ja pesen ennen kuin alan laittaa ruokaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Pesen, se tulee jotenkin automaattisesti.
Niinpä. Kun se on jo pienenä lapsena oppinut niin kyllä tuon osaa tehdä. Ällöttävää kun jotkut ei pese kuin ison hädän jälkeen. :x :$
Valitat täällä että kärsit käsi-ihottumasta. Kannattaisi miettiä uudelleen sitä käsien toistuvaa saippuapesua.

Yhteistyössä