G: Paras auto, mikä sinulla on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
G: Pinoon paras auto, jolla olet ajanut/jonka olet omistanut.

Meillä oli Ford Mondeo 2.5 V6 170hv Ghia Wagon vm. 2002 ja rakastuin siihen autoon totaalisesti.
Oli tilava, nahkapenkit, tehokas moottori, kiihtyi hyvin ja hyvä ajaa.
Sitten ukko vaihtoi sen liian suuren bensankulutuksen takia dieseliin...
Tippa tuli linssiin, kun se vietiin...
Pistäkääs pinoon muutkin :)

-
Kyllä se varmaan oli 2000-luvun taitteessa meillä ollut Volvo 850 2.5T AWD vm. -96, eli siis bensaturbo, neliveto ja automaatti.
Oli muuten helkkarin hyvä auto, kiihtyi ja nopeasti, pääsi lujaa ja oli vakaa ajaa.
Bensaa vaan vei, keskikulutus oli muistaakseni 15 L/100 km, eikä se tällä 60000-70000 km vuosiajomäärällä ole kovin taloudellista.
Ehkä kuitenkin nykyinen Ford Mondeo 2.0 TDCi Powershift vm. -12, on parempi ajaa maantiellä, kuin tuo Volvo oli, mutta aika kultaa muistot ja parhaan auton mielikuva siitä on jäänyt. Vaimo samaa mieltä.

-Ehkä kuitenkin nykyinen Ford Mondeo 2.0 TDCi Powershift vm. -12, on parempi ajaa maantiellä, kuin tuo Volvo oli, mutta aika kultaa muistot ja parhaan auton mielikuva siitä on jäänyt. Vaimo samaa mieltä.

mulla on ollut tilaisuus ajella tuommosella monkulla ja olen ihan saletissa että se 100 kertaa parempi ajaa kuin 90-luvun Volvo

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Toyota Corolla 2.0 diesel vm. 1995. Kori on edelleen kuin uusi ja ei ole ikinä vielä ollut mitään vikaa. Ei yhtä ainutta ylimääräistä huoltoa ole tehty. Tankillisella ajelee helposti liki 1000km. On meillä edelleen kakkosautona. Mittarissa on jo yli 600t km.
Olen luvannut tytölle antaa sitten, kun täyttää vajaa vuoden päästä 18v.

nappisilmä lada, lähti kelillä kuin kelillä käyntiin, jos ei muuten niin kammella. oli lämmin. ja sillä pääsi kunnon lumessakin. ja on muuten minulla vieläkin varastossa, ajelen vain kesällä nykyään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mulla on ollut tilaisuus ajella tuommosella monkulla ja olen ihan saletissa että se 100 kertaa parempi ajaa kuin 90-luvun Volvo

Niin taatusti onkin, jos nyt tuotaisiin tuo Volvo pihaan ja pitäisi käydä lenkki heittämässä, niin kyllä 163 heppanen turbodiisseli olisi varmasti teholtaan ja ajomukavuudeltaan rutkasti parempi ajaa, kuin tuo nyt 16v. sitten valmistettu Volvo.
Tosin tuosta on pian 12 vuotta aikaakin, kun tuolla Volvolla ajeltiin. Ja 2000-luvun alussa oli kuitenkin autotekniikka aika erilaista, kun nyt - luultavasti sieltä juontunut tuo mielikuva.
Se vaan jäi mieleen, kun toi Volvo vaihdettiin diesel-Mitsubishiin ja oli pitkän aikaan, niin kun Mossella olisi ajellut, mutta kyllä siihenkin tottui.
Sen jälkeen on ollutkin pelkkää Mondeota.

Mun vanha toyota carina. Ajettiin liki 800t, korissa ei yhtään ruostetta, ei mitään ylimääräisiä huoltoja, sisältäkin pysyi hyvänä, helppo ja kiva ajella, pieni kulutus yms.
Pikkuveli kolaroi sen vuosi sitten ja meni lunariin :/.

Yhteistyössä