G: Paljonko tililläsi on rahaa, omaisuutenne, velkanne + elämäntilanteenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tamppio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tamppio

Vieras
Tuo edellinen galluppi oli hyvä jossa kysyttiin paljoko tilillä on rahaa, mutta kun se ei kerro todellista tilannetta. Avaan siis uuden ketjun, ja pakko kirjoittaa harmaana koska minulla ei ole tunnuksia tänne että mustana voisi tentata. Tuloja en jaksa edes lähteä kyseleen, koska ei ne suuret tulot vaan pienet menot jos haluaa säästää.

Eli täältä pesee:
1. Mikä on elämäntilanteesi?
2. Paljonko tililläsi/tileillänne on rahaa?
3. Onko omaisuutta ja jos on paljonko ja missä muodossa?
ja paljonko?

Aloitan siis vastaamalla itse;

1. Olen osa-aikatyössä aamusiivoojana, hoidan kahta lastani kotihoidontuella kotona ja opiskelen vielä kaiken kukkuraksi. Mies on opiskelija yliopistolla myöskin. Tulot on siis pienet kuten kuvitella voi, mutta säästetään hitaasti mutta varmasti.

2. Käyttötililläni on rahaa 115e, miehen ja minun yhteisellä säästötilillä 500e (koska ollaan maksettu juuri kerralla vuoden vakuutukset), minun omalla säästötililläni 1100e, määräaikaisella tilillä 2000e.

3. Osakkeita 1000e:lla, sitten on vielä eläkevakuutus josta ei ole haisuakaan missä summissa mennään, (varmaan tämän hetken arvo tosi huono). Ja tosiaan nuo edellä mainitut tilit on.

Alkuperäinen kirjoittaja tamppio:
Tuo edellinen galluppi oli hyvä jossa kysyttiin paljoko tilillä on rahaa, mutta kun se ei kerro todellista tilannetta. Avaan siis uuden ketjun, ja pakko kirjoittaa harmaana koska minulla ei ole tunnuksia tänne että mustana voisi tentata. Tuloja en jaksa edes lähteä kyseleen, koska ei ne suuret tulot vaan pienet menot jos haluaa säästää.

Eli täältä pesee:
ja paljonko?

1. töissä, samoin mies (kolme lasta)
2. Tileillä yhteensä n. 15 000e ja rahastoissa ja osakkeissa joku 10 000e.
3. Kohta maksettu omakotitalo omaisuutena. Ei muita lainoja kuin asuntolaina.

1. Kotona noin kuukauden ikäisen vauvan kanssa vielä jos jonkin aikaa, naimisissa, koulutettu.
Mies töissä, lomautukset päällä joka toinen viikko juhannukseen asti, lomautusviikot toisessa työpaikassa.
2. Hmm.. onhan siellä joitakin satoja euroja.
3. Asunto(josta vielä vähän velkaa), autoja, ja mitä nyt yleensä kotona löytyy, pari telkkua, tietokonetta ja sellasta perushuttua.

Kahden lapsen yh-kotiäiti.

2. Paljonko tililläsi on rahaa?
120?

ja paljonko?
Ei omaisuutta, ei velkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tamppio:
Eli täältä pesee:
ja paljonko?
4. Velka

1. Isäntä töissä, DI. Minä äitiyslomalla, FM. Tenava syntyy kesän alussa.
2. Mun tilillä 300 e, Yhteisellä n. 2100 e, Isännän tilistä ei tietoa, mutta veikkaisin n. 1000 e.
3. Omaisuutena 2 x auto, 2 x mökki, 100 ha metsämaata, lomaosake ja 3 h + k + s rivarinpätkä. Metsän arvoa en osaa äkkiseltään arvioida, mutta rivari lienee n. 100000 e arvoinen ja lomaosake n. 10000 e arvoinen.
4. Velkaa yhteensä n. 138000 e

1. Kotirouvana. Akateeminen tutkinto, mutta ei työpaikkaa. Odotan esikoistamme. Mies töissä.
2. Tileillä yhteensä n. 40 000 euroa (minun henk.koht. tilillä n. 200 euroa). :whistle:
3. Oma asunto ja auto, noin 180 000 euron arvosta. Ei velkaa, ei osakkeita tai varoja rahastoissa.

1. Äitiyslomalla. Mies töissä, palkka bruttona jotain 2600.

2. Tileillä varmaan yhteensä jotain 10 000 säästötilit ja talletukset mukaanlukien.

3. Asunto 200 000.

3. Asuntolainaa vajaa 50 000.

Yhteistyössä