G: paljonko liikut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snoopy

Aktiivinen jäsen
07.01.2005
5 328
-1
36
Paljonko viikossa ehdit harrastamaan liikuntaa?
Lisäksi kysyn mitä harrastat ja minkäikäisiä lapsia sinulla on?

Itse käyn juoksemassa 3krt viikossa ja nyt tekisi mieli aloittaa ohjatuilla tunneilla. Lapset vaan on niin kovin pieniä (3v ja 1v) ja aika on kortilla...

Eipä ole liikoja meikäläinen ehtinyt liikkumaan koko talvena. Kerran viikossa harrastuksessa ja muutaman hassun kerran kävelemässä koko talvena. Kunhan lumet sulavat ja tiet kovettuvat niin yritän ainakin satunnaisesti alkaa taas vaikka sauvakävelyllä tai juokuslenkillä käymään.

En yhtään :(
Lapset jo 18 ja 10 vuotiaat eli ei mitään tekosyitä. Työ vaan imee kaikki mehut...töistä kotiin ja kotihommat niin sitten ollan jo myöhäisessä illassa. Ehkä sitten joskus. Eläkkeellä tai jotain?

Mun työ on käytännössä pelkkää liikuntaa, ja sitä on 2-10 tuntia päivässä, 7 päivää viikossa.
Erikseen lasketaan sitten ehkä ratsastaminen, noin 2-6 tuntia viikossa. joskus siis päivänä tai parina, joskus melkein joka päivä, tilanteesta riippuen.

Lapset on 7v., 4v., kohta 3v. ja 9kk.

Viimeksi muokattu:
lapset on 5v ja 2v,liikun päivisin kävelylenkkejä tms.n.3-6km muuhun ei aika riitä kun lapset 24h mulla..tosin tästä puolet on ns. hyötyliikuntaa että kävellää kauppaan ja takas,iltasin lapset rattaisii ja koiran kans lenkki.

Mä kans juoksen kolme kertaa viikossa ja silloin tällöin käyn salilla tai ohjatussa jumpassa, ehkä kerran viikossa-kahdessa viikossa. Ja mun juoksulenkit on yli 10km eli yli tunnin mittaisia (treenaan maratonille). Lapset on 4 ja 2 vuotta. Hyvin ehtii ja vielä opiskellakin työssäkäynnin lisäksi.

Leikkipuistossa kiipeilen telineissä ja keinun, leikin lasten kanssa hippaa 20-60 min viikossa, kiipeilen puissa, rakennan lumilinnoja/kesällä majoja oksista, kävelen päivittäin 3-10 km kun en omista autoa eivätkä julkiset vie ovelta ovelle. Kesäisin pyöräilen 3-25 km päivässä ja uin paljon, kaikenmaailman kiipeilyn lisäksi.

Juu, olen 22v, mutta leikki tekee aikuisellekin hyvää :D Olen tilanteeseeni nähden ihan hyvässä kunnossa. Jos en olisi lapseni ainoa vanhempi niin tulisi varmaan käytyä juoksulenkeillä tms.

Mulla 4 ja 7 veet.

Liikun viis kertaa viikossa n. tunnin (zumbaa, sulkapalloa, seinäkiipeilyä jne.) ja kahdesti käyn puolen tunnin juoksulenkillä ja kahdesti puolisen tuntia salilla.

Salilla ehdin käydä töissä ruokkiksella ja juoksemassa käyn illalla kun lapset jo nukkumassa. Nuo muut viis kertaa kyllä syö aikaa, kun pitää matkatkin laskee mukaan.

En yhtään, siis mitään kuntoa kohottavaa liikuntaa. En vain ehdi. Kun mies on lapsen kanssa, teen pitkiä työpäiviä, kun taas mies on töissä niin minä haen lapsen. Ja lapsikin on siinä iässä, ettei enää viihdy rattaissakaan pitkiä aikoja, joten kävelylenkitkin jää lyhyiksi.

Mulla 4 ja 7 veet.

Liikun viis kertaa viikossa n. tunnin (zumbaa, sulkapalloa, seinäkiipeilyä jne.) ja kahdesti käyn puolen tunnin juoksulenkillä ja kahdesti puolisen tuntia salilla.

Salilla ehdin käydä töissä ruokkiksella ja juoksemassa käyn illalla kun lapset jo nukkumassa. Nuo muut viis kertaa kyllä syö aikaa, kun pitää matkatkin laskee mukaan.

onpa sulla pitkät ruokikset.

2-3 kertaa päivässä koiran kanssa lenkillä, joista ainakin yksi on vähintään tunnin lenkki.
Lisäksi kerran viikossa vatsatanssissa (1,5 h) ja zumbassa (1 h). Lisäksi yritän kotona ehtiä joskus tekemään jottain, mutta aikas harvoin jää kotitöiltä, lapselta ja koiralta siihen aikaa - näin iltaisin, juurikin äsken vähän jumppailin. Että oisko joku 15-20 h tuntia viikossa liikuntaa lenkkien ja tanssien osalta.

Nyrkkeilytreenit 3 kertaa viikossa, lihaskuntotreenit 4 kertaa viikossa, lisäksi päivittäin tunnin lenkki koiran kanssa, myös tyttö on mukana- istuu rattaissa. 1 lapsi, jolla on ikää 1v10kk
Kotona on kaikki tarvittavat välineet lihaskuntotreeniä varten, mutta silti käyn sillointällöin salilla :D

No aika paljon 3-6 krt viikossa teen jotain näistä: bodyjam, zumba, bodystep, bodypump, spinning, juoksu ja viimeisimpänä harrastuksena ihan kävely (ku sain palautetta, että harrastan liian yksipuolisesti vain kovan sykkeen lajeja :ashamed:)

Ainiin, lapset 3v ja 7v. Olen opiskelija eli päivät ovat hyvin vaihtelevia. Nyt kun aloitin työharjoittelun, saattaa olla reenit vähän tiukemassa, mut ajattelin aloittaa työmatkapyöräilyn (10 km suuntaansa), kunhan ilmat paranee =)

Viimeksi muokattu:
Kuntosali 3xkrt/vko, bodypump 1xkrt/vko ja koiran kanssa lenkkeilyä reilu tunti-pari päivittäin. Keväästä-syksyyn kuljen myös työmatkat (5km suunta) fillarilla.

Miten ihmeessä te jaksatte liikkua noin paljon? Varsinkin te joilla paljon/pieniä lapsia??
Mä kun kuljen iltatöissä ja yöunet jää usein aika lyhyeksi, oon aamut kuin nukkuneen rukous ja lasken minuutteja siihen että poika alkaa päiväunille, jotta saan itsekin nukkua. Herään päiväunilta samaan aikaan kun poika, meikkaan ja lähden töihin.
Aamulla olis periaatteessa aikaa vaikka käydä lenkillä, mutta esim nytkin olen niin väsynyt että oksettaa ja päätä särkee.

Koiran kanssa lenkki 7xviikossa 1-2 kertaa päivässä. Rattaiden tuoman lisävastuksen kanssa. Jättipallojumppaa kotona silloin kun ehtii/jaksaa/lapsi antaa. Koiran kanssa kentällä tai metsässä hillumista vaihtelevasti :D Lisäksi teen fyysistä työtä (ravaan rappusia, nostelen, olen jaloillani 95% työajastani). Ja lapseni on 19kk.

Miten ihmeessä te jaksatte liikkua noin paljon? ***snip***
Aamulla olis periaatteessa aikaa vaikka käydä lenkillä, mutta esim nytkin olen niin väsynyt että oksettaa ja päätä särkee.

Mielestäni se on ihan asennoitumiskysymys. Kun harrastaa liikuntaa, pysyy myös virkeämpänä ja jaksaa tehdä enemmän. Näin ainakin itse sen koen. Itselläni yksi päiväkoti-ikäinen poika.

Uusimmat

Yhteistyössä