G: Paljonko lapsellasi on vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
miten pärjää jos lapsella on vaan 5 sukkahousut? :o meillä on joka muksulla ainakin 15 ja silti tuntuu että sukkikset loppuu ekana jos ei ehi viikolla pyykkäämään.

Ei meillä niitä jatkuvasti käytetä. Mekon kanssa vain.

Meillä kyllä joka päivä, trikoohousujen alla, siis näin kylmään aikaan. Kesällä ei tarvisi kuin yhdet tai kahdet.

sama homma meillä, toi koululainenkin laittaa farkkujen alle sukkikset. ja pienimmät vielä sörssää vaatteensa hoidossa niin menee parit päivässä. ja lisäksi tietysti ne mitkä seisoo siellä hoitopaikassa varavaatteina.

miten pärjää jos lapsella on vaan 5 sukkahousut? :o meillä on joka muksulla ainakin 15 ja silti tuntuu että sukkikset loppuu ekana jos ei ehi viikolla pyykkäämään.

Meillä kyllä joka päivä, trikoohousujen alla, siis näin kylmään aikaan. Kesällä ei tarvisi kuin yhdet tai kahdet.

Minä vaihdatan lapsille usein ulos puuvillasukkien tilalle villasukat, joten sukkikset olisivat hankalat.

Olen muuten miettinyt sitä, kuinka haalareissa on hirveän tarkkaa että huppu irtoaa helposti, mutta lapsethan ulkoilevat kesällä (meilläkin) juuri jossain college/velourhupparissa. Koskahan niiden vaarallisuuteen puututaan, ihan yhtä suuri riskihän niiden on tarttua johonkin kiinni.

Niinpä...aika hyvä pointti muuten :|

sisällä on niin lämmin, että ei tarvita monia housuja. tavalliset velourhousut riittää. ja ulkona näillä keleillä riittää collegehousut ja haalari. ei sukkahousuja pidetä kun hameen kanssa. inhottavan vaikea pukeakin.

sisällä on niin lämmin, että ei tarvita monia housuja. tavalliset velourhousut riittää. ja ulkona näillä keleillä riittää collegehousut ja haalari. ei sukkahousuja pidetä kun hameen kanssa. inhottavan vaikea pukeakin.

Mun lempiaiheeni. :D * hiipii laskemaan ***

Meillä näyttää olevan käytössä ~20 pitkähihaista, vain 18 lyhythihaista (pistin just näitä monet pois), ~15 collari/velour/froteehousua (pistin näitä vissiin 4kpl just pois). 5 suorat housut, 10 neuletta/hupparia.. Tosin en tiedä paljonko lopulta on pesua odottamassa...

Aika pienellä pärjätään, kyllä tässäkin tuntuu että aina samat päällä :) . Kesää varten on lisäksi >15 shortsit, 25 isompaa t-paitaa ja yritän ostella aleista saman verran kuin yllä noita housuja ja paitoja isompaa kokoa varastoon. Nyt taitaa olla vasta 10 housut ja 10 paitaa hankittuna.

Meillä on lapsilla sisävaatteita juuri riittävästi. Tosin vauvalla taitaa olla muutama ylimääräinen body ja paidoista taas vajausta. Ostan vain sellaisia mitkä tulee varmasti käyttöön.

Minun heikkouteni on ulkoiluvaatteet ja kengät, niitä on molemmilla lapsilla aina useammat per kausi.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Liian paljon.Juuri mekkoja laskin ja 130kpl pääsin ja niitä vielä jäi..saati sitten kaikki muut vaatteet...

:o Voi apua! Onko lapsella oma vaatehuone?

tyttöjä on kolme ja kyllä niillä on omat vaatekaappinsa ja osa ovat minun vaatehuoneessa.Vietiin kyllä kierrätykseen jätesäkkitolkulla vaatetta kesällä ja hiukkasen olen saanut hillittyä ostovimmaani :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Meilläkin kaikilla kolmella pojalla LIIKAA!! Ja alesta taas hamstrasin lisää :/

Mä oon ylpeä itsestäni; alessa oli vaikka mitä kivoja poikien vaatteita, mutta pystyin olemaan ostamatta mitään :). Kun ei nyt ole oikeasti tarvetta.

Tyttöjen vaatetta taas oli paljon vähemmän tarjolla :/ . Niitä lähdettiin tytön kanssa ostamaan. Löytyi sentään yhdet ihanat farkut ja huppari :)

Missä oli kivoja poikien vaatteita? Mä ostaisin, mutta ostettavaa ei vaan löydy. Vaikka noita kivoja, värikkäitä frotee/velourhousuja... No jokusen paidan ja housut olen löytänyt, mutta lista oli paaaaljon pidempi. Kokoa (noin) 120 hamstraan nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Meillä ei riitä, On ohuet trikoohousut, alla sukkikset. Helpompi hoitajillekin, kun ei tarvi sitten sukkia laittaa housun ympärille.

Lapsi on nyt lomalla vielä, joten en tiedä mikä on näillä keleillä, tämän päivän nollakelikö? Kotona en laittanut kuin sukkikset haalarin alle tänään. Mutta kun oli pakkasta, niin ei tosiaan riitä että on pelkät ohuet puuvillatrikoot & haalari.

Meillä ei oo yksiäkään velourhousuja, on yhdet fleecehousut ulkoiluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Missä oli kivoja poikien vaatteita? Mä ostaisin, mutta ostettavaa ei vaan löydy. Vaikka noita kivoja, värikkäitä frotee/velourhousuja... No jokusen paidan ja housut olen löytänyt, mutta lista oli paaaaljon pidempi. Kokoa (noin) 120 hamstraan nyt.

Lindex, H&M ja KappAhl. 122-senttistä värikästä ja kivaa oli, mutta velour/froteehousuja ei tainnut kyllä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Lindex, H&M ja KappAhl. 122-senttistä värikästä ja kivaa oli, mutta velour/froteehousuja ei tainnut kyllä olla.

Taidetaan asua eri kaupungissa. Henkkamaukan ale oli ihan plääh. Vaikka olen starwars-fani, niin kuositus ei innostanut. Lindexeissäkään ei ollut alessa mitään säväyttävää. Joku oli varmaan ehtinut eka.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
köyhät pärjää----

Niitten on vissiin vähän pakko :)
Meillä ihan liikaa,puolella pärjättäs mutta juuri pistin kirpparille ison kasan sopiviakin vaatteita kun oon niin tylsistynyt niihin...

höpöhöpö. Köyhillä on eniten vaatetta. rikkaat kyllä panostavat ihan johonkin muuhun kuin vaatteisin.

Amerikkalaiset näyttelijät on varmaankin sitten köyhiä, kuten esim. Tanja Karpela vai mikäs hän nykyisin on.

molemmilla tytöillä noin sata puseroa(sis. t-paidat, trikoopaidat, hupparit..), housuja 50, hameita ja mekkoja 50, sukkahousuja 30-40, pikkuhousuja 40-50, eli ihan tautisen paljon , pojalla 15v onkin sitten vaan 5 farkut, 8hupparia, 10 t-paitaa, mutta sillä on kaikki merkkivaatteita( esim kani,LRG) joten kallis vaatekaappi on silläkin

2-vuotiaalla kokoa 86-98 cm (jotkut jo menossa pois käytöstä ja jotkut vielä vähän reiluja)
-pitkähihaisia paitoja 25 kpl
-t-paitoja 15 kpl
-bodeja lyhythihaisia 6 kpl
-housuja 20 kpl
-huppareita 5 kpl
-muutama villapaita
-sukkahousuja 10 kpl

1-vuotiaalla 74-80 cm:
-bodeja 10 kpl
-lyhythihaisia bodeja 5 kpl
-paitoja 10 kpl
-mekkoja 5 kpl
-housuja 15 kpl
-sukkahousuja/puolipotkareita 10 kpl

ai niin ja molemmilla on vielä ehkä 8 yöasua...
ehkä pärjättäis vähän vähemmällä, mutta mä en halua jatkuvasti pitää samoja vaatteita ja meillä menee joskus parikin vaatekertaa päivässä kun tulee kestovaipoista pissat läpi tai suttaavat niin kovasti...

Yhteistyössä