G: Paljonko lapsellasi on vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Tätä on kyselty täällä aiemminkin, mutta kyselen silti taas :) Jotkut tuntuvat pärjäävän hirveän pienellä vaatemäärällä, mutta itse ainakin tykkään että lapsella on riittävästi vaatetta, ettei tarvitse miettiä pyykinpesua siksi että vaatekaappi on tyhjä.

Meillä suunnilleen näin (luvut eivät tarkkoja):

6v tyttö:
10 pitkähihaista paitaa
10 housut
10 t-paitaa
muutama hame/mekko
5 sukkahousut
iso pino pikkuhousuja ja sukkia

4v tyttö:
20 pitkähihaista paitaa
20 housut
10 hametta/mekkoa
10 t-paitaa
5 sukkahousut
ja paljon pikkuhousuja ja sukkia

2v tyttö:
suunnilleen samat kuin keskimmäisellä

Esikoiselle pitäisi ostaa vielä lisää vaatetta, välillä on laatikko tyhjänä. Toisaalta samoja vaatteita meillä ei juurikaan käytetä kahta päivää peräkkäin, aina on jokin tahra illalla vaatteessa ja laitetaan pesuun.

Valtavasti! Mä laskin joku aika sitten, että pikkulikalla on 64 ohutta, pitkähihasta paitaa koossa 98-104cm :/ Siis pelkästään niitä ohuita paitoja, golleget/velourit/takit/hupparit ym vaatetus siihen päälle :D

Sen verran että koko vaatevarasto mahtuu yhteen matalaan elfa-laatikostoon ja plus yksi saman levyinen hengaritanko. Ikää tytöllä melkein 2- vuotta. Ei ole vielä sellaista päivää koittanut ettei aamulla löytyisi puhdasta päällepantavaa. Olen vähentänyt hankintoja huomattavasti kun varastossa täyttyi äitiyspakkauslaatikon lisäksi toinenkin muuttolaatikko pieneksi menneilla vaatteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja lksad:
varmaan ihan liikaakin. Ei meillä lapsen vaatteet mihinkään laatikkoon mahtuis.

Meillä on vähän pakko, koska kaappitilaa on niin vähän. Onneksi osa vaatteista on aina pesussa, joskus kun kaikki ovat puhtaana, on lipasto aika täyteen sullottu.

Liikaa, liikaa. Ei vaan, nyt niitä on sopivasti. En kuitenkaan laskemaan ala, eikä samalla viikolla ole ikinä sama vaatekerta päällä kuin kerran. Oliskohan esim. tytöllä 6 velourtunikaa ja niihin velourhousut/leggarit. 5 trikoopaitaa ja niihin velourhousut, muutama hame ja mekko, sukkahousuja ainakin 10, sukkia ja alushousuja iso kasa niin ja t-paitoja ja erilaisia pitkähihaisia paitoja jotain 10. Suurimman osan juuri myin mein muksujen vaatteista. Iso kasa olisi vielä laitettavana vielä myyntiinkin..

kävin just laskemassa APUa en olis uskonut että 98-104 kokoja on pelkkiä paitoja 55kpl!!! mulla itellä on joku 5 paitaa ja 5 villatakkia + juhlavaatteet ja sellaiset t-paidat joilla ei voi mennä ovesta ulos.... hei tämäpä on hyvä syy ostaa alesta VAIN ITSELLE :)

En ole laskenut mutta arvioisin että

- paitoja ( kaikenlaisia ) olis noin 50/lapsi
- housuja noin 20/lapsi
- pikkuhousuja noin 30/lapsi
- sukkahousuja noin 20/lapsi
- mekkoja noin 20/kuopus ja noin 10/esikoinen

Hei, eikö tähän nyt vastaakaan kukaan, kenen lapsi pärjää 5 housuilla ja 5 paidalla? Sellaisiakin vastauksia muistan joskus lukeneeni. Tuntuu minusta ihan utopistisen pieneltä määrältä. Lisäksi minua masentaisi pukea lapsi monta kertaa viikossa samoihin vaatteisiin, on kiva että on vaihtelua.

Pojalla (lauantaina 4 v) on paljon/liikaa vaatetta. Ostin itse joulun alla alesta, kummitäti toi kassillisen, ystäväni toi kassillisen, ja joulupukkikin toi...No, suurimmassa osassa on onneksi hieman kasvunvaraa ts. mahtuvat pitkään. Eilen siivosin pojan vaatekaapin ja pistin ison kassin kiertoon, toisen kassillisen roskiin, ja vielä jäi yli 30 paitaa (siis pitkähihaista trikoopaitaa), kymmenkunta hupparia, 12 collegehousut, 6 farkut, 8 kangashousut (reisitaskuhousuja, sammareita...), 6 neulepuseroa, jne.

Tytöllä (6 v) on vähemmän. Farkkuja ehkä kuudet, huppareita 5, tunikoja/trikoopaitoja arviolta 15, collegehousuja (tai velourhousuja) noin viidet, legginsejä noin viidet. Hänen kaappiaan en ole vielä käynyt läpi, sieltä varmaan lähtee jotain kiertoon myös.

en kehtaa edes laskea :) kaapit niin pullollaan, että osa uusistakin jää täysin pitämättä... talvikamppeitakin useempia molemmilla.. kenkiä ei sitten kylläkään "ylimääräsiä" ole (talvi).. nyt vasta tajusin itekkin ;) mutta nuita vaatteita löytyy koko perheeltä kyllä tuplasti yli tarpeen :) varmaan shoppailu"hullu" mamma talossa :D

Liikaa! Ainakin nuoremmilla tytöillä, perivät serkuiltaan ja toisiltaan. Mossadin huoneen lattialta keräsin juuri n. 1,5 m korkean röykkiön, pahvilaatikkoon. Ja kaapeissakin oli vielä.

Yhteistyössä