G: paljonko 1vee juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheBigMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poikanen 1v4kk ja juo illan ja yön aikana 5 dl velliä.
Päiväs-aikaan juo moneen otteeseen vettä ja sen määrää on hankala mitata, paljonko menee. Ihan summanmutikassa arvioisin, että n.2-4 nokkamukillista kaikenkaikkiaan..

Ps. lauantaista lähtien tuo yö-palvelu loppuu, joten ei velliä enää yö-aikaan.. pidelkää korvianne, jos satutte asumaan naapurissani :laugh:

Nooh, aamulla juo maitoa 2 dl, lounaalla joko vettä tai maitoa noin 1 dl, päivällisellä samoin vettä tai maitoa noin 1 dl, iltaruualla vettä noin 1 dl, illalla vielä maitoa vaihtelevasti 0,5-1,5 dl.....noissa väleissä sitten lisäksi tarpeen tullen vettä tai mehua, laimea mehu maistuu paremmin ja yhteensä määrä on ehkä noin 2-3 dl. Mitäs tuosta sitten tuleekaan - noin 8 desiä nestettä keskimäärin plus tietty sit ruuassa olevat päälle :p

Tulikohan tarpeeks tarkkaan :whistle: ;) :laugh:

Mites teillä ap?

No kun mä sitä olen tässä pähkäilly, että juokohan neiti tarpeeksi... Aamulla n. 1dl maitoa, aamupäiväruualla 1dl, iltapäivällä 1dl ja illalla 1-1,5dl. Eli yhteensä n. 4,5dl. Olen koittanut tuputtaa vettä vähän joka välissä mutta ei oikein maistu. Pelkään vaan kun alkaa oikein lämpimät säät että mites likan käy, mutta kai hällä sit jo on hiukan enemmän janokin... Kaikesta sitä jaksaakin ressata. :o

No tuon verran meilläkin neiti joi vielä vähän aikaa sitten ja samasta asiasta olin minäkin huolissani! Eipä hän kyllä koskaan oo mitenkään kauheesti juonu.....mutta aloin kuitenkin antamaan ihan laimeeta mehua niin johan maistuu neste :p Voi olla, että oon tehny kardinaalimunauksen, mutta jospa se tästä! Eihän sen mehun tarvii niin kovin vahvaa olla, että se pienelle maistuu, erilaista se on veteen verrattuna....

Meillä ei pojalla mene kuin varmaan pari desiä päivässä, juo tällä hetkellä todella huonosti. Ei mene mehukaan, kokeiltu on. Mutta hyvin tuntuu voivan, ja saa paljon tuoreita vihanneksia, joten ilmeisesti nestettä tulee kuitenkin tarpeeksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 23:59 Aadan äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 20:15 Vau kirjoitti:
Oho, eka virheesi ikinä!

Onkos siellä jollain paha päivä vai onko itselläsi nesteet vähissä? :whistle: B)

Saattaa myös olla, että ne nesteet on menneet hiukan vikapaikaan, niinkuin nuppiin.... :kieh:

Ihme, että täällä taas kettuillaan muille äideille... No, se siitä.

Meillä menee vettä nokkiksesta siinä 3-4 dl ehkä ja maitoo päivän mittaan kolmisen desiä tuttipullosta. Reilun viikon päästä ollaan 1 v, mutta eiköhän tuota nyt voi yksivuotiaana suunnilleen pitää jo silti. ;)

teillä kaikilla juodaan suhteellisen hyvin verrattuna meidän poikaan =)

meillä juodaan maitoa(lasi/nokkamuki)ehkä sellaiset n.1dl ja vettä myösn.1dl!!!todella vähän mut iloisesti se tos leikkii ja hyväntuulinenkin on joten saapi ruuasta sit kuitenkin tarpeeksi nestettä.

maanantaina neuvolalääkäri joten otan TAAS tuon juomisasian puheeksi jospa siellä otettais tällä kertaa kantaa tohon juomiseen ja sais vaikka niitä kalkkitabletteja tai jotain...(olen puhunut jo viimeiset 6kk tuosta pojan juomisen vähäisyydestä mut mulle on aina sanottu että normaalia on ja että kyllä lapsi ite tietää paljonko juo ja kyllä ne siitä 10kk jälkeen alkaa juomaan paremmin...)

meillä tuo juominen huononee koko ajan...ruuan yhteydessä saan menemään 20-30ml maitoa(aina en sitäkään)

mä vaan ja poika 4 päivää vaille 1v.

Yhteistyössä